Grodan på migrationsverket

korvgubbe skrev:
Antingen har jag missat något eller så pratar vi om två olika case...

Vi pratar inte om olika case, så då återstår:

:rofl

Allvarligt, jag kan ha missförstått - det är dock osannolikt då jag sällan gör det. :mattias

korvgubbe skrev:
......då har hon ju lyckats väldigt bra champagnedamen....

Barnläkare och psykologer säger ju gång på gång att de fall de sett är äkta.. Ändå sitter alla djävla nötter hemma i TV-soffan och anser att huvudelen fejkar bara för att en kärring som firar utvisningar med champagne gått ut och påstått att hon sett flera sådana fall...

Det är mycket möjligt att det finns fall med familjer som fejkar för att få uppehållstillstånd men jag väljer hellre att tro den medicinska expertisen framför en kvinna som bjuder avdelningen på skumpa för att hon fått igenom en avvisning som innebär att ett sjukt barn skickas tillbaka tillsammans med sin familj som slagits i hand och fotbojor...

.....bara en annan, rent hypotetisk fråga:
- Tror du att det bara är lite myspys i sverige man vill åt när man är såpass desperat att man utsätter sina barn för undernäring eller kan det finnas någon annan faktor som gör föräldrar såpass desperata att de är beredde att riskera sina barns hälsa? :va

Finns det några fall i sverige där svenska barn drabbats av samma symptom (av någon anledning)? Händer detta i alla länder eller har man störst risk för att bli apatisk just i sverige när man riskerar att inte få asyl? Ni som är så belästa kanske kan servera lite fakta om hur det förhåller sig med detta? :va

Valen skrev:
Ni som är så belästa kanske kan servera lite fakta om hur det förhåller sig med detta? :va

Vad jag har hört har bl.a. Norge och Australien haft ett par fall... men Sverige har haft oerhört många fler fall än något annat land.. Även jag tror att det förekommen en del "tveksamma" fall, som mycket väl kan vara ren bluff, men hävdar ändå att merparten faktiskt är så sjuka som de verkar...

Än så länge har väl ingen satt fingret på den exakta orsaken men uppenbarligen har Sverige en hantering som tar tid. Beslutet tar väldig lång tid och kan dessutom omförhandlas flera gånger. Det är väl en av de orsaker som "expertisen" pekat ut som en bidragande orsak.

En annan orsak som bl.a. Norska barnläkare pekade på var skillnaden i hur dessa barn hanteras. I norge hade man tydligen satt in ganska omfattande och intensiva insatser vilket lett till att barnen där blivit "friska". Svenska vården verkar inte vara lika duktig på detta utan verkar mest begränsa sig till att låta ungarna ligga med sondmatning....

Edit1:
Läkartidningen skriver rätt utförligt om det hela..
http://www2.lakartidningen.se/engine.php?articleId=879

Last edited:
Hörde på radion idag att det här tydligen skulle ha hänt för ett bra tag sen..
Är det någon som vet ?

Mr o skrev:
Hörde på radion idag att det här tydligen skulle ha hänt för ett bra tag sen..
Är det någon som vet ?

Det skedde i November förra året.
BrevB.jpg

Markus skrev:

Seså.. skriv nått spydigt nu då som jag kan svara på så jag kan gå hem sen!
:tungan

korvgubbe skrev:
Det skedde i November förra året.
Ok Fick för mig att det skulle ha skett 1997 och blev lite förvånad att media drog upp det nu, men med hörselskydd på så blev det nog lite fel.. :)

:tomten vilka as som jobbar på en del ställen fan kan dom inte va lite seriösa eller.. kan tänka mej att lirarna på vägverket, dom som man kör up med, firar på liknande sätt. har även fått en känsla av att vissa körskolor har liknande personal. börjar känna mej lite apatiskt nu faktiskt

Last edited:
korvgubbe skrev:
.... I norge hade man tydligen satt in ganska omfattande och intensiva insatser vilket lett till att barnen där blivit "friska"......

Att du sätter "friska" inom citationstecken tolkar jag som att även du, min kära korvgubbe, genomskådat denna bluff. Skönt att se dig vid dina sinnen för en gångs skull.

honkiie skrev:
Haha, det är exakt så som jag alltid tänker mig chefer, poliser och statligt anställda av alla de slag. Dom jobbar hårt för att det ska gå så dåligt för en och så dricker dom champagne på jobbet. Jag brukar iofs lägga till att dom snortar kokain och sitter i partyhattar hela dagarna också men det var nära!

:mattias Kokainet till jul såklart! Eckstassy på midsommar, sedan hoppar dom runt midsommarstången "små grodorna" tills dom ramlar omkull, blir utbrända och sjukanmäler sig några månader.

Gixxer-Anders skrev:
Att du sätter "friska" inom citationstecken tolkar jag som att även du, min kära korvgubbe, genomskådat denna bluff. Skönt att se dig vid dina sinnen för en gångs skull.

Nu är du så långt ute och cyklar så att du inte ens är en prick vid horisonten...

Som jag sa tvivlar jag inte på att det finns de som "bluffar" även om jag anser att merparten faktisk är så sjuka som de verkar. (vilket jag nu dessutom skrivit flera gånger i tråden)..

När jag skrev "frisk" inom situationstecken syftade jag på att de är "friska" i den meningen att de inte är apatiska längre. För den skull knappast är friska och krya som friska och krya barn brukar vara.

Gixxer-Anders skrev:
genomskådat denna bluff.

....vad sitter du inne med för information och kunskap som gör att du kan avskriva alla dessa barn som rena bluffmakare? ....måste säga att ditt påstående ger en riktigt dålig smak i munnen eftersom den tyder på en rätt motbjudande människosyn och förakt.

....vad sitter du inne med för information och kunskap som gör att du kan avskriva alla dessa barn som rena bluffmakare? ....måste säga att ditt påstående ger en riktigt dålig smak i munnen eftersom den tyder på en rätt motbjudande människosyn och förakt.[/QUOTE]

Du då.
Får du betalt för att var så jäkla blåögd eller är du bara opportunist.

Last edited:
Klockrent!
Fick mej ett gott garv när jag läste om champange firandet på tex TV

Kanske ger en uppmuntring till mera avvisande och champangefirande :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu