Grattis snowwhite!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Min kära flickvän fick för några minuter sedan sitt efterlängtade obegränsade A-körkort. Ett STORT grattis till henne!

Puss och grattis på dig, gullet. :kiss

Stort grattis, tat nu lugnt :tummenupp

/Mike

McB skrev:
Min kära flickvän fick för några minuter sedan sitt efterlängtade obegränsade A-körkort. Ett STORT grattis till henne!

Puss och grattis på dig, gullet. :kiss

Stort grattis Snowwhite

Härligt med lite frihet gissar jag ;)

Få nu med dig din klockälskande pojkvän på en tur upp mot Linkeboda så fort ni har hojar så ska vi ta en grillafton ;)

/oXydex

Grattis...

Faaan va ball med en tjej som har kort...

Jag har iofs lyckats få min "picksnurra" sugen på ett kort oxå... först tyckte hon det var vansinne med så mycket pengar till både kort o hoj + förs.

Men efter att hon fått sitta på pallen ett par gånger o riktigt börjat njuta har jag kommit på henne ett par gånger framför datorn i full jakt efter en egen hoj att börja öva på... :yoparty

Skulle va gött om man slapp skjutsa.... :Bugar

2 stycken i familjen utan hoj nu då!

Jag behöver också en flickvän med mckort. Har hon någon kompis?

Bara att instämma... GRATTIS!

Känslan när man gav sig ut helt på egen hand själv med egna hojen är obeskrivlig. Man tror nästan fortfarande att man gör något olagligt... (Och det kanske händer...) :squid

Kör nu försiktigt när du nu får tag på någon hoj.

(Och NEJ, jag skulle inte heller ha något emot en :tuttar med mckort...)

raceman_peps skrev:
(Och NEJ, jag skulle inte heller ha något emot en :tuttar med mckort...)

Ett par tuttar med mc kort? :hihi

(sorry... lågt jag vet, kunde inte låta bli....)

Last edited:
Men FAN vad kul...!! Grattis o bra jobbat tjejen. :tummenupp

Det enda som gäller nu, är att avboka resan o lägga stålarna på en RRRRRR hoj...!!! :) Hmm...eller så reser du först o köper dig en när du kommer hem

Att ha körkort utan att ha hoj, är som att vara hungrig utan att få äta. Eller nåt. :brinnerup

Tjing..tjing!!

//Madelene

Grattis!!!

Det där med tjej som har mc-kort kan bli en dyr historia.
Tex så ska tjejen jag dejtar handla båge i vinter, en Hynda Hornet 600.

Alltså MÅSTE jag köpa en till hoj (eftersom jag inte vill lämmna motarden) som går fortare än hennes. :yoparty

Alltså står en R1:a på inköpslistan. Inget fel med det, men jag har inte råd :mad:

Men hon har ju kortet men ingen hoj, och eftersom hon vill åka hoj och inte når ner på min, så får jag höra ofta att jag borde montera tillbaka skjutspinnarna. Undra varför dom försvann? :va :rolleyes:

Hoppas hon inte läser det här, hon är också starkare än jag, betyder att jag får stryk :näsblod

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Okej, jag vaknade vid 6-tiden, nervös som sjutton. Kunde inte äta någon frukost, utan fick tvinga i mig en skål
med yoghurt.

Jag klädde på mig MC-kläderna och strosade iväg till mötesplatsen där körskoleläraren skulle hämta mig vid 7.
Vi körde iväg till Vägverkets kontrollplats ute i Säve. Väl där möttes vi av 20-talet aspiranter, alla lika nervösa som jag.

Jag var sist ut av de från min körskola, och, vilket visade sig senare, sist ut av alla.

Medans de andra höll på med garagevändningar, serpentiner och annat fuffens så satt jag och bidade min tid. När det väl blev min tur att köra så fick jag 2-3 minuter på mig för att träna garagevändningar, och det gick jättebra. När jag väl körde in i "rutan" för att visa att jag kunde det, så gick allt åt helvete. Den första vändningen åt vänster blev kass, fast nästa, åt höger, blev jättebra. Han sa till mig att ta några djupa andetag för att sedan försöka igen, och så gjorde jag, men inte hjälpte det. Vändningen åt vänster var fortfarande dålig.

Nåväl, efter att ha kört bromsprov och serpentinbana med glans, så tänkte jag "varför ska dessa jävla garagevändningar förstöra för mig?", men kontrollanten kom fram till mig och sa att jag var mogen för att köra ut i trafiken.

Jag fick vänta i 2 timmar medans alla andra körde sina prov i trafiken, och minerna på de som kom tillbaks var verkligen blandade. Allt från stora leenden till gråtfärdiga ansikten kunde jag se.

När det väl var min tur, så var jag inte längre nervös, och jag tänkte att det bara är att köra på, göra det som man har lärt sig, och så gjorde jag också. Efter en liten tur på ungefär 40 minuter i Göteborg med omnejd, skulle vi åka tillbaks till samlingsplatsen, trodde jag...

Men vi åkte till en bensinmack, och han sa till mig att jag skulle köra in och parkera, och jag tänkte att nu är det kört. Men plötsligt såg jag min körskolelärare och en annan elev, och märkte att detta verkligen var ändstationen. Det var här jag skulle få min dom.

Han kom fram till mig och tog av sig hjälmen, och sa "din körning är godkänd". Jag bara skrek: "VA?! Är det sant?", och innan jag ens hade förstått att jag nu hade fått mitt efterlängtade körkort, så började tårarna rinna och jag började studsa omkring.

Klockan 12.00 alltså, blev jag stolt innehavare av körkortsbehörighet A Obegränsad. Bara så att ni vet... ;)

Jag kan säga att det var verkligen inte lätt att ta körkort, speciellt när man som jag inte ens når ner till backen med båda fötterna, samt att för bara 4 månader sedan hade jag inte ens startat en motorcykel, än mindre kört. Det är heller inte lätt att betala allting som student, men om man ger fan i att gå ut och dricka en massa sprit varje fredag och lördag så sparar man många tusenlappar.

Jag vill tacka min älskade pojkvän McB för att han har stöttat mig, och alla andra som har trott på mig. Ett stort tack också till Madde, för att du bevisade för mig att man inte behöver vara 1.80 för att köra tung hoj. Du är en förebild. Tack!

Vi syns ute på vägarna nästa sommar. Kör försiktigt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra