Grande Prémio Tissot de Portugal 2024

Banjon grymt aggresiv i starten och hade kunnat ta hem det, men satan vad han fick upp bakhjulet i nerförsbacken.

MM, omg den gamle mirakelpiloten visar att han kan återväckas! En riktig MM omkörning på JM!
 
Riders fan parade… :unsure:
Är det för detta som de skippade uppvärmning för Moto2/3?….
Jaja, snart dags för rejS.
 
Riders fan parade… :unsure:
Är det för detta som de skippade uppvärmning för Moto2/3?….
Jaja, snart dags för rejS.
Ja, det är riktigt fjantigt. Måste vara sjukt drygt för förarna också, invallade i en fålla som boskap omgivna av fans. stackars Marc kan typ ta två steg innan någon ropar efter en selfie.
 
Ja, det är riktigt fjantigt. Måste vara sjukt drygt för förarna också, invallade i en fålla som boskap omgivna av fans. stackars Marc kan typ ta två steg innan någon ropar efter en selfie.
Tydligen så är det en hit för all publik på plats. För oss andra så förstör det bara.
Men dom vill ju driva in publik till banorna och skapa mervärde för dom. Så då är det väl värt att ta bort WUP för Moto2/3. ..
 
Tydligen så är det en hit för all publik på plats. För oss andra så förstör det bara.
Men dom vill ju driva in publik till banorna och skapa mervärde för dom. Så då är det väl värt att ta bort WUP för Moto2/3. ..
Ok, ja, det kan man ju förstå att det är populärt. Back in the days minns jag att man kunde man köpa paddock pass som vanlig publik men det försvann för 15-20 år sen, av någon anledning. Fick själv aldrig möjlighet att prova det.

Annars känns det som mycket av ändringarna i formatet (med q1/q2 och Sprint race etc) på senare år handlar om att driva mer publik (och tittare framförallt kanske!) till lördagarna och nu även fredagar med Q0 som @Comeback kallar Practice-sessionen. Så sett funkar det ju, jag kollar mycket mer nu under helgen än för några år sen.
 
Fermin Aldeguer's uppkörning efter 2 long laps gjorde min dag ! Vilken show !
Och Aron Canets firande av sin första Moto2 seger som började redan i sista kurvan.
Jag tänkte, håller han på och trillar av hojen !
 
Last edited:
Tja MM och Bagnaia åker av tilsammans, Pedro A blir 3:a i sitt andra lopp på en MotoGP maskin.
Och Vinales får tekniska problem på sista varvet och kraschar .... Puuuh.
 
Haha MM är tillbaka och incidenter direkt. Svårt call, men MM borde ju kunna ha liiiite koll när han går tillbaka till linjen.

Men men, kul med lite tjafs mellan MM och Banjon, behövs. Rejset var sömnigt annars.
 
Haha MM är tillbaka och incidenter direkt. Svårt call, men MM borde ju kunna ha liiiite koll när han går tillbaka till linjen.

Men men, kul med lite tjafs mellan MM och Banjon, behövs. Rejset var sömnigt annars.
Jag tycker nog att det var Peccos fel. Han dyker in bakifrån när Marc är på väg in.
 
Tycker den är svårbedömd.
Marc gör rätt som försöker ta sig förbi då han var snabbare i den delen av loppet.
Pecco gör rätt som försöker ta tillbaka positionen.
Svårbedömt som sagt.
 
Lite av ett sömnpiller fram till sista varven.
Acosta var största behållningen.
Tror JMar behåller den här ledningen året ut. 🏆
Ja, vad månde bliva? Seriöst - podium i andra racet? Ligga ett par varv bakom försteföraren i fabriksteamet och sedan passera? MM93 avklarad tämligen snabbt och hans inbromsningar inför kurva 1 med släpp omväxlande både fram och bak.

För ett antal år sedan stod jag vid kurva 1 under ett Moto-GP och fjädringsrörelserna under inbromsning över krönet och hela vägen in mot APEX är… avsevärda! Att fixa flera omkörningar i den inbromsningen är något alldeles extra.

Killen har haft min uppmärksamhet från första stund i cirkusen, han verkar besitta såväl talang som hjärna. I min värld var övriga statister idag…

Nåja - kul för Martin. Kör med insidan av pannbenet nu…
 
Tror inte det finns nåt märke som har i närheten av så många tekniska dnf som aprilia.
 
Tror inte det finns nåt märke som har i närheten av så många tekniska dnf som aprilia.
Just nu, absolut, MotoGP-hojarna har blivit väldigt tillförlitliga generellt. Men det var inte så länge sen (eller ja, nåt decennium sedan kanske…) som det kändes som att det var tekniska fel flera ggr per säsong. Det var ju standard att Honda brukade skylla ”electrocal issues”, även när det bolmade rök från motorn…
 
Snabb utveckling hos KTM, efter Sprint var valet återställa "Ride Height Device" på P Acostas hoj så han slapp Armpump eller inte återställa, KTM återställde till det som funkat i Qatar(?) .....
2023 drog KTM (BB, J Miller och A Fernadex) ihop 22 poäng i Race Portugal
2024 drog KTM (PAcosta, BB, J Miller och A Fernadex) ihop 45 poäng i Race Portugal
och BB ligger 2:a i sammandraget 2024 med 42 P efter J Martin med 60 P
 
Just nu, absolut, MotoGP-hojarna har blivit väldigt tillförlitliga generellt. Men det var inte så länge sen (eller ja, nåt decennium sedan kanske…) som det kändes som att det var tekniska fel flera ggr per säsong. Det var ju standard att Honda brukade skylla ”electrocal issues”, även när det bolmade rök från motorn…
Jo borde varit tydlig jag menar de senaste 4-5 åren
 
Tror inte det finns nåt märke som har i närheten av så många tekniska dnf som aprilia.
Du har kanske rätt om man räknar anatalet gånger "hojen rasat" men vad ska man kalla de hojar som är "svårkörda" t.ex. Honda vad jag kan se är Joan Mir bäst på Honda i sammandraget just nu på 7 P. Trots alla mekaniska ras har Vinales 19 P och Alex 25 P.
Men riktigt tråkigt för Vinales, han var ju 2:a i Portimao 2023.
 
Du har kanske rätt om man räknar anatalet gånger "hojen rasat" men vad ska man kalla de hojar som är "svårkörda" t.ex. Honda vad jag kan se är Joan Mir bäst på Honda i sammandraget just nu på 7 P. Trots alla mekaniska ras har Vinales 19 P och Alex 25 P.
Men riktigt tråkigt för Vinales, han var ju 2:a i Portimao 2023.
Ok ja high-sider krascher på Honda tänkte jag inte på och jag tycker inte det är riktigt samma sak. Däremot ska jag sent glömma när AE härförleden startade ett race i Japan med spara-bränsle-mappen påslagen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top