Gran Premio Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini 2023

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Får erkänna att MotoE inte är riktigt så engagerande som jag skulle önska men största anledningen till att jag inte klarar att se det är att den ena kommentatorn (inte Neil Morrisson utan en Matt någonting) är HELT outhärdlig att lyssna på. Går upp i falsett för minsta lilla omkörning och börjar skrika och hetsa efter två varv. Fattar inte varför han får behålla jobbet.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Får erkänna att MotoE inte är riktigt så engagerande som jag skulle önska men största anledningen till att jag inte klarar att se det är att den ena kommentatorn (inte Neil Morrisson utan en Matt någonting) är HELT outhärdlig att lyssna på. Går upp i falsett för minsta lilla omkörning och börjar skrika och hetsa efter två varv. Fattar inte varför han får behålla jobbet.
Matt Dunn är det du tänker på. Kunnig men han gör sig bättre i reportage/intervjuer än i kommentatorshytten.
CASADEEIII! BLIMEY!!! ?

Pallen idag:
1. Martin
2. Vinales
3. Pedrosa
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Verkar vara bra förhållanden idag.
Flera förare slog det gamla Moto3 racelap rekordet från 2021 som hölls av Romano Fenati.
Jag tror det var David Alonso som har snabbast racelap nu om jag inte trasslat till det.
DA gjorde en rejäl uppkörning genom fältet till seger !
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Inget snack om att det är Bagnaia som gäller nu hos Italienarna iaf. Fick frågan av två Italienare bredvid mig om vem jag hejade på. Oliveira, Binder och Pedrosa sa jag. Det var okej sa dom men Bagnaia hade vart ett bättre svar. ?
Bagnaia fick högst jubel, Pedrosa var den enda som kom nära. MM var den enda som det buades på.
Motogp hojar är högljudda men jävlar vad F35orna och Harrier planen innan racet lät!
Både moto 2 och GP gav spanska segrare till den Italienska publikens missnöje. Martin applåderades knappt på min läktare.
Moto2 var avslaget tack vare Acosta. Motogp racet gav spänning så länge de tre i tätheten höll ihop. Mot slutet hoppades jag återigen på Pedrosa men tyvärr "bara" en 4e plats igen.
Kul med baninvation. Min första.
Spännande också att uppleva det italienska kaoset utanför banan när 80k ska ta sig därifrån samtidigt. Allt i stekande hetta såklart.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Sjukt mäktigt med Harriern innan loppet.

Går så där för Honda/Marquez nu. Tredje bästa Honda efter Rins och Nakagami, och nu omkörd av Pedrosa:
1694588272003.png

...och med den (brist på) utveckling som Honda verkar ha plockat med sig till testerna efter racet så är frågan om var Marquez befinner sig nästa år allt annat än avgjord.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sjukt mäktigt med Harriern innan loppet.

Går så där för Honda/Marquez nu. Tredje bästa Honda efter Rins och Nakagami, och nu omkörd av Pedrosa:
View attachment 489584

...och med den (brist på) utveckling som Honda verkar ha plockat med sig till testerna efter racet så är frågan om var Marquez befinner sig nästa år allt annat än avgjord.
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
1694592658038.png
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
View attachment 489585
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?
Det där är bara för att skydda handflatan, palm protectors. Istället för tejp.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
View attachment 489585
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?

Läser man på crash.net (https://www.crash.net/motogp/news/1035582/1/there-deadline-marc-marquez-choose-between-plan-b-and-c) så verkar alternativen vara:
  1. Fortsätta med Honda
  2. Sabbatsår eller sluta rejsa helt (mindre sannolikt)
  3. Hoppa över till Gresini
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Läser man på crash.net (https://www.crash.net/motogp/news/1035582/1/there-deadline-marc-marquez-choose-between-plan-b-and-c) så verkar alternativen vara:
  1. Fortsätta med Honda
  2. Sabbatsår eller sluta rejsa helt (mindre sannolikt)
  3. Hoppa över till Gresini
3) Som jag ser det
peta Fabio Di Giannantonio
och få hjälp av lillebror Alex i hur man kör en Gresini Ducati .....
( Alex kanske redan berättat en hel del ! )
Då återstår bara om Gresini är intresserade ?
Beror ju på vad Marc erbjuder förståss .....
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top