Gran Premio Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini 2023

Får erkänna att MotoE inte är riktigt så engagerande som jag skulle önska men största anledningen till att jag inte klarar att se det är att den ena kommentatorn (inte Neil Morrisson utan en Matt någonting) är HELT outhärdlig att lyssna på. Går upp i falsett för minsta lilla omkörning och börjar skrika och hetsa efter två varv. Fattar inte varför han får behålla jobbet.
 
Får erkänna att MotoE inte är riktigt så engagerande som jag skulle önska men största anledningen till att jag inte klarar att se det är att den ena kommentatorn (inte Neil Morrisson utan en Matt någonting) är HELT outhärdlig att lyssna på. Går upp i falsett för minsta lilla omkörning och börjar skrika och hetsa efter två varv. Fattar inte varför han får behålla jobbet.
Matt Dunn är det du tänker på. Kunnig men han gör sig bättre i reportage/intervjuer än i kommentatorshytten.
CASADEEIII! BLIMEY!!! ?

Pallen idag:
1. Martin
2. Vinales
3. Pedrosa
 
Last edited:
Verkar vara bra förhållanden idag.
Flera förare slog det gamla Moto3 racelap rekordet från 2021 som hölls av Romano Fenati.
Jag tror det var David Alonso som har snabbast racelap nu om jag inte trasslat till det.
DA gjorde en rejäl uppkörning genom fältet till seger !
 
Last edited:
Ser enkelt ut att köra Moto2 när man tittar på Acosta. ?
 
Inget snack om att det är Bagnaia som gäller nu hos Italienarna iaf. Fick frågan av två Italienare bredvid mig om vem jag hejade på. Oliveira, Binder och Pedrosa sa jag. Det var okej sa dom men Bagnaia hade vart ett bättre svar. ?
Bagnaia fick högst jubel, Pedrosa var den enda som kom nära. MM var den enda som det buades på.
Motogp hojar är högljudda men jävlar vad F35orna och Harrier planen innan racet lät!
Både moto 2 och GP gav spanska segrare till den Italienska publikens missnöje. Martin applåderades knappt på min läktare.
Moto2 var avslaget tack vare Acosta. Motogp racet gav spänning så länge de tre i tätheten höll ihop. Mot slutet hoppades jag återigen på Pedrosa men tyvärr "bara" en 4e plats igen.
Kul med baninvation. Min första.
Spännande också att uppleva det italienska kaoset utanför banan när 80k ska ta sig därifrån samtidigt. Allt i stekande hetta såklart.
 
Sjukt mäktigt med Harriern innan loppet.

Går så där för Honda/Marquez nu. Tredje bästa Honda efter Rins och Nakagami, och nu omkörd av Pedrosa:
1694588272003.png

...och med den (brist på) utveckling som Honda verkar ha plockat med sig till testerna efter racet så är frågan om var Marquez befinner sig nästa år allt annat än avgjord.
 
Sjukt mäktigt med Harriern innan loppet.

Går så där för Honda/Marquez nu. Tredje bästa Honda efter Rins och Nakagami, och nu omkörd av Pedrosa:
View attachment 489584

...och med den (brist på) utveckling som Honda verkar ha plockat med sig till testerna efter racet så är frågan om var Marquez befinner sig nästa år allt annat än avgjord.
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
1694592658038.png
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?
 
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
View attachment 489585
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?
Det där är bara för att skydda handflatan, palm protectors. Istället för tejp.
 
Instämmer, Harriern var enormt fräck. Men öronproppar tydligen obligatoriskt.....
Vad det gäller MM så läser jag att att han ser 3 alternativ.
Jag tror ett Alternativ är att sluta köra MotoGP. Kroppen är för sliten för MotoGP.

Ser jag på det här fotot så verkar han ha något skydd(?) i vänster hand, inte på höger.
View attachment 489585
Han har fått mycket skador och är snart 4 år efter highsidern i första racet 2020 som jag ser det inte i den form MM hade 2019.
För jag läser inte längre helg efter helg om att MM räddat framhjulssläpp.

Ytterligare ett Alternativ borde vara att fullfölja kontraktet med Honda för 2024.
Så frågan är vad det 3:e Alternativet är ? TV-expert ?
Eller ?

Läser man på crash.net (https://www.crash.net/motogp/news/1035582/1/there-deadline-marc-marquez-choose-between-plan-b-and-c) så verkar alternativen vara:
  1. Fortsätta med Honda
  2. Sabbatsår eller sluta rejsa helt (mindre sannolikt)
  3. Hoppa över till Gresini
 
Läser man på crash.net (https://www.crash.net/motogp/news/1035582/1/there-deadline-marc-marquez-choose-between-plan-b-and-c) så verkar alternativen vara:
  1. Fortsätta med Honda
  2. Sabbatsår eller sluta rejsa helt (mindre sannolikt)
  3. Hoppa över till Gresini
3) Som jag ser det
peta Fabio Di Giannantonio
och få hjälp av lillebror Alex i hur man kör en Gresini Ducati .....
( Alex kanske redan berättat en hel del ! )
Då återstår bara om Gresini är intresserade ?
Beror ju på vad Marc erbjuder förståss .....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top