Gran Premio Red Bull de España

Helt otroligt vilken uppkörning av MM man börjar ju nästan undra om han har några specialdäck från Michelin med tanke på den högre kurvhastighet, bättre bromsning o mer acc ut ur kurvorna än vad alla andra kunde åstakomma o de var ju inte lite skillnad heller :va . Visst han visar ju att han är en av dem absolut bästa men kändes ändå konstigt? Eller så är han bara så jävla mycket bättre än alla andra :tummenupp

Det här är en fråga för ALATALO, ”the sunday set.....”;)
 
Last edited:
Vilket antiklimax. Vad ont i magen jag fick Klarar han ta sig runt Brno (är det nästa bana om några veckor?) tro?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Känns lite som att MM styrka ibland blir hans svaghet. Hans jävlaranamma var det som tog honom in i racet igen. Men slutligen ut ur det. Han borde nog insett att andra plats var det bästa han kunde få och taggat ner lite bakom MV. Satt faktiskt bara och väntade på att MM skulle krascha ut igen. Och en rejäl skada denna gång. Det var ju ofrånkomligt i längden. Han är människa även han.

Kul att Q äntligen fick vinna :)
 
Last edited:
”Marc Marquez has suffered an injury, it seems, from a direct impact of the tyre to the right arm, resulting in a fracture to the shaft of the humerus, a complete fracture although it isn’t completely displaced, with some possible paralysis of the radial nerve, although we’re not certain.”

Saxat från motogp.com

Det var väl ändå inte att MM överkörde sin hoj alldeles för grönjävligt, utan att bakdäcket hamnade på den vita linjen/curbsen under hård acceleration och då släppte det.
 
Jag tycker väl inte direkt heller att Marc överkörde maximalt men nog borde han väl ha haft ett högre däckslitage än resten av gänget?
Sen var det ju bakhjulets placering som skickade honom i omloppsbana.

Nästa race är kommande helg på Jerez fast med annan sponsor, så det blir nog liknande förhållanden igen & jag tror inte att #93 står på startlinjen, i slutändan kan nog hans skada leda till att vi får ett ruskigt spännande mästerskap...
 
Vilket antiklimax. Vad ont i magen jag fick Klarar han ta sig runt Brno (är det nästa bana om några veckor?) tro?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Redan nästa helg igen på samma bana, tight schema och kanske bara 13 race så det är extra viktigt att hålla sig hel.
 
Redan nästa helg igen på samma bana, tight schema och kanske bara 13 race så det är extra viktigt att hålla sig hel.
Jo, jag vet, men kollade inte vilken som är nästa bana och när. Kanske lite otydligt

Samma skit för Rins..

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Och en rejäl skada denna gång. Det var ju ofrånkomligt i längden.

Skittrist att han kraschade, kunde blivit historiens uppkörning?
Men tänkte faktiskt precis samma tanke när jag läste om skadan.

Han kraschar väldigt ofta men har väl aldrig (?) skadat sig så att det egentligen påverkat säsongen vad jag kan minnas. Medans andra som i princip aldrig/sällan kraschar lyckas skada sig ordentligt eller iaf vid sämsta möjliga tillfälle när det väl händer.

Så på något sätt var det nog "dags".
 
Det här är en fråga för ALATALO, ”the sunday set.....”;)

Nja, det känns inte som att man hållit på med sådant fuffens under de sista säsongerna, särskilt inte efter att det spekulerades lite här och där i media under de två första säsongerna...

I så fall att det hände något helt magiskt med däcken efter besöket i grusfållan. Fan, MM93 var ju stundtals sekunden snabbare än täten efter sin lilla motocrossträning...

Och titta på Brad Binder. Ligger i mitten av fältet med en högst beskedlig fart några sekunder bakom täten i sju varv. Sedan en skogsexkursion som ödslar drygt tjugosex sekunder. Sedan näst snabbaste race pace (efter MM93) och målgång tjugonio sekunder efter vinnaren. Var fan kom det ifrån...??? På en österrikare dessutom...???

Motivation övervinner talang såväl som material...? Eller funkar däcken lite bättre om man skrubbar dem mot lekakulor...?
 
Skittråkigt både med Rins och Marquez, oavsett vem man gillar så vill man att alla skall vara med och rejjsa så att den som till sist står som världsmästare verkligen är bäst. Hoppas att bägge snart är med igen !!
 
Nja, det känns inte som att man hållit på med sådant fuffens under de sista säsongerna, särskilt inte efter att det spekulerades lite här och där i media under de två första säsongerna...

I så fall att det hände något helt magiskt med däcken efter besöket i grusfållan. Fan, MM93 var ju stundtals sekunden snabbare än täten efter sin lilla motocrossträning...

Och titta på Brad Binder. Ligger i mitten av fältet med en högst beskedlig fart några sekunder bakom täten i sju varv. Sedan en skogsexkursion som ödslar drygt tjugosex sekunder. Sedan näst snabbaste race pace (efter MM93) och målgång tjugonio sekunder efter vinnaren. Var fan kom det ifrån...??? På en österrikare dessutom...???

Motivation övervinner talang såväl som material...? Eller funkar däcken lite bättre om man skrubbar dem mot lekakulor...?

Om det hjälper att skrubba däcken i lecakulor lär det bli nästa grej, alla kör cross genom lecakulorna på WU:tungan

Vad hände med geten, några tankar och funderingar från dig, har inte lyckats hitta ngn matnyttig info om vad som hände när han parkerade hojen mot muren:gnissla Åldern som börjar ta ut sin rätt? För varmt i asfalten för den gamle? Eller insåg han att det skulle vara bättre att rädda äran genom att parkera hojen med ett ”fejkat” fel?

Edit: hittade ett uttalande på yamahas facebooksida. Först brann tydligen hans däck upp redan efter nått varv sen började hojen visst krångla! Jäkla otur att just hans hoj skulle dubbelhaverera........eller så var det så enkelt att han helt enkelt inte hängde med vilket han inte har gjort på hela helgen och då var det förmodligen lika bra att parkera hojen istället är min gissning!

”I didn’t have the rhythm of the group that was fighting for the podium. After som laps i had a problem with my rear tyre and after that, unfortunatly i had a problem with the bike”

Kanske var detta en ögonöppnare att det faktiskt är bäst att kliva av, spelar nog ingen roll hur bra material han sitter på, det är över är min lågodds-gissning.
 
Last edited:
Precis som Rookie 1000, fast inte av budgetskäl utan för att man enligt reglementet inte har tillräckligt många nya däck för alla sina exits.

Och så vill man ju ställa in hojen för det som väntar under racet, det vill säga begagnade däck och något svettig temperatur, som det ju blir under FP2, FP4 och race...

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 
Om det hjälper att skrubba däcken i lecakulor lär det bli nästa grej, alla kör cross genom lecakulorna på WU:tungan

Vad hände med geten, några tankar och funderingar från dig, har inte lyckats hitta ngn matnyttig info om vad som hände när han parkerade hojen mot muren:gnissla Åldern som börjar ta ut sin rätt? För varmt i asfalten för den gamle? Eller insåg han att det skulle vara bättre att rädda äran genom att parkera hojen med ett ”fejkat” fel?

Edit: hittade ett uttalande på yamahas facebooksida. Först brann tydligen hans däck upp redan efter nått varv sen började hojen visst krångla! Jäkla otur att just hans hoj skulle dubbelhaverera........eller så var det så enkelt att han helt enkelt inte hängde med vilket han inte har gjort på hela helgen och då var det förmodligen lika bra att parkera hojen istället är min gissning!

”I didn’t have the rhythm of the group that was fighting for the podium. After som laps i had a problem with my rear tyre and after that, unfortunatly i had a problem with the bike”

Kanske var detta en ögonöppnare att det faktiskt är bäst att kliva av, spelar nog ingen roll hur bra material han sitter på, det är över är min lågodds-gissning.

Du kanske har en poäng men han fick ju faktiskt en blinkande varningslampa och hojen tappade effekt.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top