abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan ju vara så att hojen inte funkat som den ska därav "cruisande"
Han var ju lost redan på andra varvet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan ju vara så att hojen inte funkat som den ska därav "cruisande"

Helt otroligt vilken uppkörning av MM man börjar ju nästan undra om han har några specialdäck från Michelin med tanke på den högre kurvhastighet, bättre bromsning o mer acc ut ur kurvorna än vad alla andra kunde åstakomma o de var ju inte lite skillnad heller. Visst han visar ju att han är en av dem absolut bästa men kändes ändå konstigt? Eller så är han bara så jävla mycket bättre än alla andra
Det här är en fråga för ALATALO, ”the sunday set.....”![]()
Gissar att lite av varje gick av, bändes hit och dit och slogs blått och gult.Undrar hur det gick med MM's handled?
Vilket antiklimax. Vad ont i magen jag fickKlarar han ta sig runt Brno (är det nästa bana om några veckor?) tro?
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Jo, jag vet, men kollade inte vilken som är nästa bana och när. Kanske lite otydligtRedan nästa helg igen på samma bana, tight schema och kanske bara 13 race så det är extra viktigt att hålla sig hel.
Och en rejäl skada denna gång. Det var ju ofrånkomligt i längden.
Det här är en fråga för ALATALO, ”the sunday set.....”![]()
Jo, jag vet, men kollade inte vilken som är nästa bana och när. Kanske lite otydligt![]()
Samma skit för Rins..
Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Nja, det känns inte som att man hållit på med sådant fuffens under de sista säsongerna, särskilt inte efter att det spekulerades lite här och där i media under de två första säsongerna...
I så fall att det hände något helt magiskt med däcken efter besöket i grusfållan. Fan, MM93 var ju stundtals sekunden snabbare än täten efter sin lilla motocrossträning...
Och titta på Brad Binder. Ligger i mitten av fältet med en högst beskedlig fart några sekunder bakom täten i sju varv. Sedan en skogsexkursion som ödslar drygt tjugosex sekunder. Sedan näst snabbaste race pace (efter MM93) och målgång tjugonio sekunder efter vinnaren. Var fan kom det ifrån...??? På en österrikare dessutom...???
Motivation övervinner talang såväl som material...? Eller funkar däcken lite bättre om man skrubbar dem mot lekakulor...?

Åldern som börjar ta ut sin rätt? För varmt i asfalten för den gamle? Eller insåg han att det skulle vara bättre att rädda äran genom att parkera hojen med ett ”fejkat” fel?Hade det inte vart lite spännande om Lorre wildcardade Sukkan om inte Rins kör
Precis som Rookie 1000, fast inte av budgetskäl utan för att man enligt reglementet inte har tillräckligt många nya däck för alla sina exits.
Och så vill man ju ställa in hojen för det som väntar under racet, det vill säga begagnade däck och något svettig temperatur, som det ju blir under FP2, FP4 och race...
Dagens överraskning och glädjebesked, tycker jag. Lite som när Stoner visade att det krävs unik talang för att kunna köra Ducatin....Brad Binder...näst snabbaste race pace...
Om det hjälper att skrubba däcken i lecakulor lär det bli nästa grej, alla kör cross genom lecakulorna på WU
Vad hände med geten, några tankar och funderingar från dig, har inte lyckats hitta ngn matnyttig info om vad som hände när han parkerade hojen mot murenÅldern som börjar ta ut sin rätt? För varmt i asfalten för den gamle? Eller insåg han att det skulle vara bättre att rädda äran genom att parkera hojen med ett ”fejkat” fel?
Edit: hittade ett uttalande på yamahas facebooksida. Först brann tydligen hans däck upp redan efter nått varv sen började hojen visst krångla! Jäkla otur att just hans hoj skulle dubbelhaverera........eller så var det så enkelt att han helt enkelt inte hängde med vilket han inte har gjort på hela helgen och då var det förmodligen lika bra att parkera hojen istället är min gissning!
”I didn’t have the rhythm of the group that was fighting for the podium. After som laps i had a problem with my rear tyre and after that, unfortunatly i had a problem with the bike”
Kanske var detta en ögonöppnare att det faktiskt är bäst att kliva av, spelar nog ingen roll hur bra material han sitter på, det är över är min lågodds-gissning.
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |