Gran Premio d'Italia MUGELLO

Är det det första officiella testet för Marc vds hojen med BMW motorn och betyder det att motorn är färdigutvecklad? Nu har ju inte nästa års säsong börjat men om man ändrar ngt under säsongen så får man väl "offra" en motor av dom 6 (eller 12? Som ej fabriksteamen får ha) när man bryter plomberingen? Eller hur är det?

Måste ju vara nån gräns tidsmässigt när dom är klara med motorerna och visa att dom här ska vi köra med så dom plomberas. Eller hur fungerar det?
Nån som sett ngt som dom gjort med motorn och hur mkt effekt dom har? Lär ju inte vara en originalmotor och det är väl fritt att göra vad dom vill för att förbättra i stort sett?
CRT teamen får väl ha 24 liter soppa istället för 21, och det enda jag hört om motorn från vds teamet att det inte var ngt bekymmer för dom med soppamängden.
Har ju alltid varit lite hysch hysch om hur motorer ser ut och effekt mm i gp men kanske finns lite mer fakta att på tag på av CRT teamen lr om det läckt ut nån info?
 
Det är början på slutet, sanna mina ord.
Jag hoppas att de nya mjukare Bridgestone-ostarna kan få fart på det italienska skitbygget och hoppet är ju som bekant det sista som överger en.

Sen tror jag fortfarande att Ducati i första hand tog in Rossi för att utveckla GP12:an.
 
Men håller du inte med om att det känns som Rossi och Ducati är ganska långt up shit creek without paddles? Sylvain Guintoli sa att Ducatin är en "very italian race bike", och jag tolkade det inte som en komplimang.

Rossi är fast med en skithoj och vet om det. Journalisterna tisslar och tasslar om att han bara rabblar samma mantra på presskonferenserna numera. Inget skämtande, inga skojiga historier, ingen glimt i ögat. Var tar man vägen efter nåt sånt här? Jag tror inte att Honda eller Yamaha är skitintresserade av en Rossi med lost mojo, och Ducati i WSB känns mest som ett fattigt tröstpris.

Det är början på slutet, sanna mina ord.

Även om jag håller med dig på vissa punkter kan jag överlag inte förstå vart du vill. Endast Honda och Yamaha i MotoGP? Fan va skoj! :huvet

Håll tummarna istället för att ringa i undergångsklockan! Är det inte kul att en liten tillverkare försöker?

Personligen hoppas jag, även som inbiten ducatist (som för övrigt inte önskar livet ur andra tillverkare), att det blir fler märken i MotoGP. Hoppas på återkomst av Kawasaki, att BMW och Aprillia kommer in i leken. Fan jag hoppas t om att KTM kommer med.

Jag vill f*n ha med alla tillverkare istället för att sitta och vara bitter!
 
Hur kan du tolka Mattias inlägg som att han vill ha bort Ducati? :va
Han konstaterar bara fakta i fallet och att det är troligt att Rossis karriär är på väg utför.
 
Hur kan du tolka Mattias inlägg som att han vill ha bort Ducati? :va
Han konstaterar bara fakta i fallet och att det är troligt att Rossis karriär är på väg utför.

Må ha överreagerat lite och tagut ut min upprördhet över många inlägg på just Mattias, jag erkänner det.

Men, man läser många "skitducati" och "dekisrossi" och undrar lite över varför det ska gnällas så in i bomben. Rossi levererar jämna resultat även om man inte är konkurrenskraftiga nog att ge sig på Honda och Yamaha så är man före Suzuki och framförallt Kawasaki som drog sig ur för att de inte kunde leverera.

Det är väl bara att hoppas att de ror skeppet iland istället för att säga att "det är slut" och "skithoj" och "dekisförare"? Vi vill väl inte ha färre hojar i startfältet eller?
 
Även om jag håller med dig på vissa punkter kan jag överlag inte förstå vart du vill. Endast Honda och Yamaha i MotoGP? Fan va skoj! :huvet

Håll tummarna istället för att ringa i undergångsklockan! Är det inte kul att en liten tillverkare försöker?

Personligen hoppas jag, även som inbiten ducatist (som för övrigt inte önskar livet ur andra tillverkare), att det blir fler märken i MotoGP. Hoppas på återkomst av Kawasaki, att BMW och Aprillia kommer in i leken. Fan jag hoppas t om att KTM kommer med.

Jag vill f*n ha med alla tillverkare istället för att sitta och vara bitter!
Själv håller jag stenhårt på Arai.
 
Vad var det som var omotiverat :va

Omotiverat som i att man ger fan i o sno poäng från 1a föraren, det ger inga extra stilpoäng o imponerar INTE hos teamchefen, spec. om man är ett inhyrt wildcard för att hjälpa Biaggi o Aprilia i mästerskapet. Rätt korkat att inte tänka längre än krullet sticker ut :mad:

Simon-Kjelle körde aldrig mer för Aprilia i WSBK, förpassad till sin lilla Gilera-moppe igen :arsele

Alla minns väl hur det gick för Gabor "hjärnsläppet" Talmácsi som fräste om 1a föraren o hetaste VM-titelkandidaten -05 i 125GP Mika Kallio precis över mållinjen. Kallio blev bara 2a i mästerskapet o Gabor petad ifrån KTM-teamet, helt omotiverat...NOT!!
 
Last edited:
fattar inte varför det är så jobbigt för stoner att ngn åker bakom honom? Kanske är jobbigt att bli förföljd om redan är paranoid:D

Jag tror inte det handlar så mycket om att de ligger och väntar på skjuts utan att de ligger i racelinjen och kör och förstör för de som ligger bakom. Stoner är aldrig ute och tourar, han kör fullt eller står i depån, det måste vara jäkla surt att halva tiden vara tvungen att väja för folk som inte kan hitta sina egna spår.
 
Jag tror inte det handlar så mycket om att de ligger och väntar på skjuts utan att de ligger i racelinjen och kör och förstör för de som ligger bakom. Stoner är aldrig ute och tourar, han kör fullt eller står i depån, det måste vara jäkla surt att halva tiden vara tvungen att väja för folk som inte kan hitta sina egna spår.
Folk på banan är en del av spelet, bara uppblåsta primadonnor förväntar att allt omkring anpassas till dem...
 
Jag tror inte det handlar så mycket om att de ligger och väntar på skjuts utan att de ligger i racelinjen och kör och förstör för de som ligger bakom. Stoner är aldrig ute och tourar, han kör fullt eller står i depån, det måste vara jäkla surt att halva tiden vara tvungen att väja för folk som inte kan hitta sina egna spår.


Ja men den här gången var det tydligen ingen som vinglade runt framför stoner och Abraham väntade inte på tow heller utan han låg bakom stoner vilket han inte ville så stoner slog av på gasen helt plötsligt i kurva ett och då kom Abraham ikapp stoner som låg kvar och ivägen i racelinjen och då började Abraham vifta med armarna å blev sur för stoner medvetet bromsade och la sig ivägen för att han inte ville ha ngn bakom sig (och det sa han själv)... Sen precis när dom kom upp jämsides så drog stoner på gas igen och då slog dom ihop lite lätt..

Det var deras egna ord i stort sett men var ändå lite olika storys.. Får väl aldrig veta säkert om det inte filmats, men brukar väl bara vara lite foton som dyker upp..
Men känns som typiskt stoner beteende, men om ngn råkar vara ivägen för honom då ska det boxas å blir ett jävla liv, men när han med med flit bromsar upp den bakom för att han inte vill ha nån bakom sig då är det ok.. Fattar inte problemet, bara att stoner kör på så hade han varit borta efter några varv då stoner var mkt snabbare än honom, jävla fjanterier bara..
Måste ju vara ju vara nån förföljesemani och paranoia eller ngt annat psykiskt som gör att det brinner för honom lite då och uiidå..
 
Men håller du inte med om att det känns som Rossi och Ducati är ganska långt up shit creek without paddles? Sylvain Guintoli sa att Ducatin är en "very italian race bike", och jag tolkade det inte som en komplimang.

Rossi är fast med en skithoj och vet om det. Journalisterna tisslar och tasslar om att han bara rabblar samma mantra på presskonferenserna numera. Inget skämtande, inga skojiga historier, ingen glimt i ögat. Var tar man vägen efter nåt sånt här? Jag tror inte att Honda eller Yamaha är skitintresserade av en Rossi med lost mojo, och Ducati i WSB känns mest som ett fattigt tröstpris.

Det är början på slutet, sanna mina ord.

Jag kan hålla med lite om det. Vi italienare när vi skall bygga nåt ska det krånglas in i det sista med saker. Jag anser att ducati måste sluta bygga en hoj som är så jävla strulig att få till. Hålla det lite mer simpelt och som sagt när man ska ändra setup s¨ska man inte bnehöva skruva överallt.

MEN, att kalla rossi slut är lite klent. Han jobbar uppför nu och är det nån kvar i motogp som klarar det så är det rossi. Jag är helt övertygad om att han kommer få till sin hoj och börja vinna på den...

Men så är det ju här =) När zlatan spelar bra i landslaget så är alla svenskar " ojoj zlatan" när han spelar dåligt så gnälls det som aldrig för :) Men som sagt när blatten räddar blå/gult är allt bra :)
 
Last edited:
Är det någon som vet vad Colin sa till Casey efter sighting lap? Verkade inte vara något bråk eller tjafs, Colin kom bara fram till Casey som om han förklarade något.

Sen är jag inne på Mattias linje, men jag drar det ytterligare och tror att Ducatis Rossi satsning på sikt kommer att få Ducati dra sig ur Motogp av ekonomiska själ.
 
Är det någon som vet vad Colin sa till Casey efter sighting lap? Verkade inte vara något bråk eller tjafs, Colin kom bara fram till Casey som om han förklarade något.

Sen är jag inne på Mattias linje, men jag drar det ytterligare och tror att Ducatis Rossi satsning på sikt kommer att få Ducati dra sig ur Motogp av ekonomiska själ.
På deras sighting lap så var tydligen en helikopter väldigt nära marken vid en kurva, kan varit så att den precis startade, och turbulensen från rotorbladen kastade nästan omkull Colin och han var fram och ratade med Casey om det eftersom han visste att casey låg precis bakom CE.
 
Omotiverat som i att man ger fan i o sno poäng från 1a föraren, det ger inga extra stilpoäng o imponerar INTE hos teamchefen, spec. om man är ett inhyrt wildcard för att hjälpa Biaggi o Aprilia i mästerskapet. Rätt korkat att inte tänka längre än krullet sticker ut :mad:

Simon-Kjelle körde aldrig mer för Aprilia i WSBK, förpassad till sin lilla Gilera-moppe igen :arsele

Alla minns väl hur det gick för Gabor "hjärnsläppet" Talmácsi som fräste om 1a föraren o hetaste VM-titelkandidaten -05 i 125GP Mika Kallio precis över mållinjen. Kallio blev bara 2a i mästerskapet o Gabor petad ifrån KTM-teamet, helt omotiverat...NOT!!

Just dessa omotiverade handlingar som du beskriver är det som kännetecknar en person som inte inser konsekvensen av sitt handlande.

Den gyllene regeln att man inte skiter där man äter gäller i högsta grad.
 
Last edited:
Jag kan hålla med lite om det. Vi italienare när vi skall bygga nåt ska det krånglas in i det sista med saker. Jag anser att ducati måste sluta bygga en hoj som är så jävla strulig att få till. Hålla det lite mer simpelt och som sagt när man ska ändra setup s¨ska man inte bnehöva skruva överallt.

MEN, att kalla rossi slut är lite klent. Han jobbar uppför nu och är det nån kvar i motogp som klarar det så är det rossi. Jag är helt övertygad om att han kommer få till sin hoj och börja vinna på den...

Men så är det ju här =) När zlatan spelar bra i landslaget så är alla svenskar " ojoj zlatan" när han spelar dåligt så gnälls det som aldrig för :) Men som sagt när blatten räddar blå/gult är allt bra :)

Hahaha Det var den mest korkade analysen jag läst på länge. :D:D
Vad har Zlatan och Blattar med det här att göra.
Tror du att alla som inte håller på Rossi och Ducati är smygrasister bara för att det är ett Italienskt ekipage.
 
Hahaha Det var den mest korkade analysen jag läst på länge. :D:D
Vad har Zlatan och Blattar med det här att göra.
Tror du att alla som inte håller på Rossi och Ducati är smygrasister bara för att det är ett Italienskt ekipage.
Jo, men du vet väl att Ducati är en "liten fabrik" med "små resurser" där man står på jordgolvet och jackar kolvarna för hand. :rolleyes:

Det är för övrigt märkligt att kritiken mot Hayden har tystnat nu. När Rossi misslyckas på en Ducati är tydligen hojen dålig. Tidigare var den ju helt OK och det var ju bara att titta på vad Stoner åstadkom.
 
MEN, att kalla rossi slut är lite klent. Han jobbar uppför nu och är det nån kvar i motogp som klarar det så är det rossi. Jag är helt övertygad om att han kommer få till sin hoj och börja vinna på den...

Klart att han inte är slut. Han jobbar febrilt för att få Duccen att funka. Och måste "betala med" att hamna utanför toppstriden.

Det finns väl i så fall andra förare, man kan kalla slut.

Det skreks vitt o brett om att han var slut när han ville byta ut Michelindäcken oxå. Men sedär vad som hände. :)
 
På deras sighting lap så var tydligen en helikopter väldigt nära marken vid en kurva, kan varit så att den precis startade, och turbulensen från rotorbladen kastade nästan omkull Colin och han var fram och ratade med Casey om det eftersom han visste att casey låg precis bakom CE.

Ok tack!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top