Gran Premio d'Italia MUGELLO

Ja, är man femma i VM, före exempelvis Spies, Pedrosa och Simoncelli, är man givetvis helt bortglömd. :rolleyes:
Sen 2007 har han varit väldigt anonym och fått ungefär den uppmärksamhet som en mid pack rider förtjänar.

Tolka mig rätt, jag gillar Nicky och hoppas att 1000-kubikaren nästa år kan få fart på honom rejält, men han gör varken något på banan eller mellan racen som drar till sig någon uppmärksamhet. De senaste åren har handlat mycket mer om de förare du nämner, med all rätt.
 
Sen 2007 har han varit väldigt anonym och fått ungefär den uppmärksamhet som en mid pack rider förtjänar.

Tolka mig rätt, jag gillar Nicky och hoppas att 1000-kubikaren nästa år kan få fart på honom rejält, men han gör varken något på banan eller mellan racen som drar till sig någon uppmärksamhet. De senaste åren har handlat mycket mer om de förare du nämner, med all rätt.
Då är det alltså bara topp tre i VM-tabellen som inte är mid pack riders? För inte räknar du med Rossi till toppen?
 
Då är det alltså bara topp tre i VM-tabellen som inte är mid pack riders? För inte räknar du med Rossi till toppen?
Varken jag, eller media, stirrar sig blinda på VM-tabellen när vi diskuterar/skriver om det senaste racen.

Det är ju förarna i sig som skapar sitt mediautrymme och det gör de via bra eller dåliga prestationer. Att Bautista kör i mål på en 10:e plats är det nog bara Suzukis pressavdelning som intresserar sig för.

Nicky presterar varken bra eller dåligt och säger i princip ingenting mellan racen, därav litet utrymme i tidningar och på nätet. Rossi däremot gör saker på racen, kämpar sig upp och har åsikter om ditten och datten.
 
Fanns inget att svara på då det jag skrev, var bara ett inlägg som jag skrev likadant och lika moget som du gjorde för att visa hur dumt det ser ut att skriva som du gör. Den enda som misstolkade var du som skrev att jag tyckte saker som jag inte skrivit istället för att skriva TROR som jag skrev. Det tycker jag var uppenbart och inte värt att svara på. Av samma anledning kommenterade jag dina tidigare damp-utbrott när lorenzo vunnit.

Och jag är inte sårad, jag lovar.:krama, har annat att jag göra och tänka på än det som ngn skriver til mig på ett forum, det är det sista på min "att tänka på som sårar mig lista".
Däremot verkade du blivit lite ledsen av det jag skrev innan om Simoncelli som gjorde att du var tvungen att svara som du gjorde för att Simoncelli inte vann som du gapade så mkt om innan racet. Ville bara få fram dom som gapade så mkt om att Simoncelli var kung och skulle vinna allt och det fungerade ju iaf då du verkade känna dig träffad som var tvungen att skriva så till mig:D

Absolut kände jag mig träffad, annars hade jag inte skrivit det, som du också säger. Det jag blev irriterad på var att jag inte har påstått att han är kung(Det var jag som skrev att han var kung) som i "Vinna allt på Rossi-vis"-kung, utan bara kung just för att han skiter i vad alla andra tycker och är hårdast. Tvärtemot mig, tydligen. Jag visste mycket väl att du skrev det endast för att provocera Kjelle-anhängare, kanske inte minst mig själv, och ångrar att jag nappade. Men att skriva adhd-barn, ät skit och Damputbrott är lite överdrivet även om jag inte tar åt mig av det.

Nu känns det som att vi ska lägga ner detta.. Lite väl mycket off topic.

Du hade rätt!
Det var olika gummiblandningar som var sååååå unikt :)

Det var första gången det användes på Mugello, det var det som var grejjen ;) Det tillsammans med ny asfalt stod nog för en del tiondelar angående varvrekorden :)
 
Last edited:
Det var första gången det användes på Mugello, det var det som var grejjen ;) Det tillsammans med ny asfalt stod nog för en del tiondelar angående varvrekorden :)
Där tror jag att du har fel. Bakdäck med olika gummiblandningar har de kört med i ganska många år. Däremot var det första gången, på någon bana, sen Bridgestone blev ensam däckleverantör.

:)
 
Där tror jag att du har fel. Bakdäck med olika gummiblandningar har de kört med i ganska många år. Däremot var det första gången, på någon bana, sen Bridgestone blev ensam däckleverantör.

:)

Så var det kanske.... Mer rimligt.
 
Däremot var det första gången, på någon bana, sen Bridgestone blev ensam däckleverantör.

:)

Nej. Första gången på Mugello. Senast på Catalunya hade dom också asymmetriska däck.
Bridgestone Motorsport Tyre Development Division Assistant to Director Hirohide Hamashima has said that the Gran Premi Aperol de Catalunya will be a tough round for the Bridgestone asymmetric rear slicks.
 
Last edited:
Var det inte assymetriska framdäck? :va

Nej, framdäcken var bara runda, svarta & hade hål i mitten. Sjukt omodernt!

2011 Mugello MotoGP Bridgestone Post-Race And Post-Test Press Release

Bridgestone slick compounds available: Front: Medium, Hard. Rear (asymmetric): Medium, Hard

...This, coupled with the fact that Bridgestone brought asymmetric rear slicks to Mugello for the first time in the single tyre era, meant that the laptimes were fast and a new lap record and total race time record were set...
 
19 poäng - 10 race
känns som Jörgen tar titeln.

Känns också som Rossi/Ducati hittat något nu, när han väl fick fritt spår gick det snabbt.
Kan bli en eller ett par pallplatser till i år, till Gp11.1 motorna tar slut.
 
Rykten i Italien pratar om en spricka mellan Burgess och Preziosi. Det ska ha varit en del i varför Burgess valde att åka hem till sin fru i Australien.
Det har också varit betydligt färre och mindre optimistiska tweets från Rossis mekaniker Alex Briggs. Ska bli intressant att se vart det här tar vägen men uppenbarligen är det inte helt lugnt i Ducatilägret..
 
Rykten i Italien pratar om en spricka mellan Burgess och Preziosi. Det ska ha varit en del i varför Burgess valde att åka hem till sin fru i Australien.
Det har också varit betydligt färre och mindre optimistiska tweets från Rossis mekaniker Alex Briggs. Ska bli intressant att se vart det här tar vägen men uppenbarligen är det inte helt lugnt i Ducatilägret..

Inte bra för oss som håller på #46.
Surt. Hoppas det inte är prestige.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top