Gran Premio d’Italia Brembo 2024

Grabbarna gör verkligen allt för att hålla mästerskapet spännande...😁

Edit: Flawless av Bagnaia! 😎
 
Last edited:
Då lyckades JM inte komma i mål och MM och Bagnaia tog in några Poäng av försprånget.
Kommer det gå likadant imorgon på Racet ?
 
#1 :Bugar
Inte så spännande förrän sista varvet där Enea gör en fantastisk omkörning! 👍
Ja, det var riktigt snyggt av Enes. Och helt plötsligt så ser inte Jorges ledning så dominerande ut längre.

Annars var det som du skriver inte ett väldigt spännande race, kände mest som strategisk kökörning för att spara på däcken.
 
#1 :Bugar
Inte så spännande förrän sista varvet där Enea gör en fantastisk omkörning! 👍
Ja till och med två, först trycka till baka MM från 3.e till 4:e och sedan JM från 2:a till 3:e plats.
Enea är värd en öl av Bagnaia i kväll för de 4 poäng som Enea snodde av JM.
 
Last edited:
Lite mer sån körning från Bastianini så kanske han slipper bli arbetslös framöver.
 
Det kostade lite att inte boosta Pecco den här helgen. 🫣😅
1 position på SH.
12 i Sverige.
1000(!) i världen.
 
David Alonso i Moto3 imponerade otroligt mycket på mig redan ifjol som rookie, men hans dominans i år är brutal! Jag kan inte låta bli att undra vilken hype det varit kring honom ifall han var britt, spanjor eller italienare. Nästa Alien?

2024 so far...

1717350531870.png
 
Slog på Moto2 rejset nu.

- Varför kör de bara 12 varv? (Spolade fram en del)
- Ai Ogura till MotoGP pratade kommentatorn om….?
- Säger de svenska kommentatorerna vilket ”märke” det är på hojen? Ungefär, ”ouch, där är en väl begagnad Boscoscuro!”, eller nöjer de sig med cykel, båge, hoj i samband med krasch?
- Hur många team har bytt till WP-fjädring? Är det lika med att man också byter personal?

Heja Vietti! :yoparty (P7 nu)

:
Nackdelen med att se rejs i fel ordning. Det är rödflagg i Moto3. Det förklarar varför stackarna i Moto2 blev snuvade på ett full-längds-lopp.

::
Bra med en sydamerikan som vinnare!
Kul med Japaner och nederländare på pallen i Moto3. Jag har nog Veijer som favorit (förutom italienarna…). Förmodar det är bra med en Japan på podiet också. (y) :yoparty

:::
Är det ingen härifrån som var på plats? Bilder om ni var! (tack.)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top