grönsaksodling

Undra vad det är för plantor som vill stå i garderoben med en värmelampa. *hosthost* :kocko

Har plantorna blivigt rostade nu tro? Inte för att man kan göra något med rostade morötter men ändå...

Klart det var tomatplantor som förbereds innan det är dags att plantera... Jisses vad fördomsfullal ni är. :7peta

Tomatplantor kör man inte värmelampa på, de ska förgro i lugn och ro innan man kastar ut skiten (brukar ha 3-4 tomatTRÄD på balkongen på somrarna, gott med egna). Men brukar man inte odla hasch etc i terrarium? Iofs, det kanske inte var brandskyddat glas....

Dee_cati skrev:
Tomatplantor kör man inte värmelampa på, de ska förgro i lugn och ro innan man kastar ut skiten (brukar ha 3-4 tomatTRÄD på balkongen på somrarna, gott med egna). Men brukar man inte odla hasch etc i terrarium? Iofs, det kanske inte var brandskyddat glas....
Terrarium, där har man ormar och inte haschibaschi :4skrika

Jag kan säga så mycket som att det finns inga grönsaker du förgror under värmelampa. Hade det varit tillskottsbelysning hade det varit en annan sak, det är vanligt, men varför då i garderoben??? Jag tror ju vad jag tror. Trädgårdsmästaren har talat... :)

FUBAR skrev:
Terrarium, där har man ormar och inte haschibaschi :4skrika

Näe, haschis och sånt föder man också upp där... man kanske kan ha ormar i samtidigt, vet inte hur de gillar det dock...

Dee_cati skrev:
Näe, haschis och sånt föder man också upp där... man kanske kan ha ormar i samtidigt, vet inte hur de gillar det dock...
man kan inte odla hasch.. antagligen odlade kille marijuana..

Har ni inte sett haschplantorna? Haschen växer fram i klumpar, stora som ett paket cigg ungefär strax under jord.

Ärligt talat, jag bodde ett par säsonger på Mallis och Teneriffa. På Mallis fick jag ett tag ett gäng spanjacker som grannar. De satt ute på balkonen som gränsade till min kvart och rökte. Dom frågade om jag ville dela eller köpa lite hasch.
Dom visade mig den största biten någon någonsin sett. Jag skojar inte, den var stor som två ciggpaket. Helt sjukt. Den kakan såg ut som nånting ur filmen Midnight Express om jag minns den rullen rätt.

Last edited:
Victor skrev:
Har ni inte sett haschplantorna? Haschen växer fram i klumpar, stora som ett paket cigg ungefär strax under jord.

Ärligt talat, jag bodde ett par säsonger på Mallis och Teneriffa. På Mallis fick jag ett tag ett gäng spanjacker som grannar. De satt ute på balkonen som gränsade till min kvart och rökte. Dom frågade om jag ville dela eller köpa lite hasch.
Dom visade mig den största biten någon någonsin sett. Jag skojar, den var stor som två ciggpaket. Helt sjukt. Den kakan såg ut som nånting ur filmen Midnight Express om jag minns den rullen rätt.

När jag pluggade i Spanien hade jag en lite halvskum svensk kille i samma klass. Hans föräldrar hade skickat ner honom till Spanien (till Cadiz dessutom, typ 8 mil från Marocko....) för att han knarkat och haft sig hemma i sverige Tog väl en dag eller så innan han fixat kontakter hos de lokala "chokladförsäljarna" :rofl

Dee_cati skrev:
Men brukar man inte odla hasch etc i terrarium? Iofs, det kanske inte var brandskyddat glas....

Min granne fick tag i nån Canabis planta när han och hans brorsa var små (30) år sedan och Canabis ska tydligen växa sådär typ 1 till 2 dessimeter om dagen när den sätterfart.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Han kanske bara glömde att "beskära"

Man kanske skulle sätta en planta i växthuset och låta den växa till en hel djungel där inne...sen när det blåser in mot byn är det bara sopa ihop till en "majbrasa" och tända på eller så kan man slänga det på den vanliga majbrasan VILKET PARTY :fyllisar :banana

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back