Gps

• Thread starter Thread starter ce
  • Start date Start date

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Funderar på att köpa en gps å ha till mc:n. Vilken fungerar bäst, ska inte vara svårt att montera bort den heller när man inte ska åka på långtur.:) Ni kan väl säga vad ni tycker, nämn modellnamn och helst pris om ni vet det:tummenupp

jag har en garmin nüvi. Fäster den med sugproppen i tanken funkar fint men man måste se till att mansätter den rätt annars så trillar den av. Längsta turerna jag haft den på är 20 mil eller så.

Gav 600kr för den

Argumentet jag gick på när jag skaffade min Garmin zumo 550 är att det följer med både riktigt snabbfäste till styret och sugkopp till bil samt att man kan sitta i lugn och ro och planera rutter med Map Source på sin PC.

Modellerna för MC är dock svindyra i Sverige (6000 - 7000 SEK). Köp från utlandet över nätet istället.

Det finns vanliga billiga modeller med skyddsfodral mot väta men de är för ljussvaga och har inga kontroller som fungerar med handskar på.

Last edited:
7000 spänn?! För det får man en Garmin Colorado med en bra uppsättning kartor och dessutom ett antal tankar soppa. Vattentät och hela köret.

jag har en garmin nüvi. Fäster den med sugproppen i tanken funkar fint men man måste se till att mansätter den rätt annars så trillar den av. Längsta turerna jag haft den på är 20 mil eller så.

Gav 600kr för den

Men drar du fortfarande strömförsörjningen till batteriet lr kör du på gps:ens batteri

Argumentet jag gick på när jag skaffade min Garmin zumo 550 är att det följer med både riktigt snabbfäste till styret och sugkopp till bil samt att man kan sitta i lugn och ro och planera rutter med Map Source på sin PC.

Modellerna för MC är dock svindyra i Sverige (6000 - 7000 SEK). Köp från utlandet över nätet istället.

Det finns vanliga billiga modeller med skyddsfodral mot väta men de är för ljussvaga och har inga kontroller som fungerar med handskar på.

Den verkar bra, men ser lite klumpig ut:confused: Det där med å ha bluetooth är nått som jag skulle vilja ha på gps:en

Garmin Zumo 660 !!!
Värd varenda öre!

Den verkar också bra. Ser ut å va lite smidigare i formatet än 550 är det så?

Last edited:
Finns det några fler förslag/tips?

TomTom RiderII.
Blåtand att koppla till telefon, kan ha telefonens kontakter i den.
Följer med ett headset.
Skitenkelt att planera rutter och inte bara destination.
MC-fäste ingår.

Tackar för länkarna, får se vad det kan bli för någon:)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025