Gps+mobil+blåtand+intercom

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
Det ska nog till att hitta något bättre än detta till lägre pris

http://www.warmnsafe.eu/product.asp?product=1478&sub=203&page=1

1.275,00 St! vad fan ska jag med en till? :gnissla
säkert väldigt bra grejer.. men klart för dyrt med nära 2600 för att kunna slänga några ord fram och tillbaka, de få gånger hon åker med.

inga billigare alternativ? bortsett från dunkar i ryggen och njurslag.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Kelkoo&artnr=530001

anar att detta är ren skit.. men måste finnas något liknande fast något bättre kvallité?
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
1.275,00 St! vad fan ska jag med en till? :gnissla
säkert väldigt bra grejer.. men klart för dyrt med nära 2600 för att kunna slänga några ord fram och tillbaka, de få gånger hon åker med.

inga billigare alternativ? bortsett från dunkar i ryggen och njurslag.

Clas Ohlson hade ett billigt intercompaket med PMR-radio förra året, men jag hittar det inte nu :va
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Neckmike ska väl funka om du bara köper headset så plugga in i mobilerna så fixar ni comviq kompis-kort så är ju saken biff !
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
1.275,00 St! vad fan ska jag med en till? :gnissla
säkert väldigt bra grejer.. men klart för dyrt med nära 2600 för att kunna slänga några ord fram och tillbaka, de få gånger hon åker med.

Det är för två ( 2 ) enheter ! Alltså 1275:- totalt för dig o tanten. Jag har surfat som fan efter bästa lösningen för min del o har läst mkt om dessa Teamset.... Tror att det är vad du ska ha om du inte anser dig behöva bike2bke-funktion.

Vill du ha ännu billigare så har jag ett annat intercom hemma som du får köpa om du vill. Har bara torrprovat det i hjälm i köket o så långt fungerade det utan anmärkning i alla fall...aldrig provat på hoj. Kommer inte ihåg märke på grejerna , men är du intresserad så PM:a. Blir ditt för ett väldigt bra pris... Ordnar bild imorgon om du vill ha.

EDIT: Såg nu att det var väldigt likt det du länkade till på Teknikmagasinet....http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Kelkoo&artnr=530001
 
Last edited:

soscar

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Honda CBR600
Billigare alternativ......

1.275,00 St! vad fan ska jag med en till? :gnissla
säkert väldigt bra grejer.. men klart för dyrt med nära 2600 för att kunna slänga några ord fram och tillbaka, de få gånger hon åker med.

inga billigare alternativ? bortsett från dunkar i ryggen och njurslag.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Kelkoo&artnr=530001

anar att detta är ren skit.. men måste finnas något liknande fast något bättre kvallité?

Priset är per förpackning som innehåller 2 st enheter :fakta :D

Sedan finns det säkert billigare alternativ som fungerar, om man inte bryr sig så mycket om vad den andra säger.

Stefan
 

D.Krona

-WildPig MC-
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
ZX9R-98:a Fighter & enduro WR250F-05:a
Det är för två ( 2 ) enheter ! Alltså 1275:- totalt för dig o tanten. Jag har surfat som fan efter bästa lösningen för min del o har läst mkt om dessa Teamset.... Tror att det är vad du ska ha om du inte anser dig behöva bike2bke-funktion.

Vill du ha ännu billigare så har jag ett annat intercom hemma som du får köpa om du vill. Har bara torrprovat det i hjälm i köket o så långt fungerade det utan anmärkning i alla fall...aldrig provat på hoj. Kommer inte ihåg märke på grejerna , men är du intresserad så PM:a. Blir ditt för ett väldigt bra pris... Ordnar bild imorgon om du vill ha.

EDIT: Såg nu att det var väldigt likt det du länkade till på Teknikmagasinet....http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Kelkoo&artnr=530001

det var som fan.. då är saken biff ju.. ett Teamset för 1275:- är just vad jag behöver då. trodde man behövde köpa två.
någon som provat just detta paket som har någon åsikt om det?

tack för erbjudandet folkezx9.. men provar nog detta i stället.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hur fungerar "push to talk" på en mobil ? Är det ngt man skulle kunna använda sig av istället för intercom ? Är det en "gratistjänst" eller kostar det som ett vanligt samtal iom att man tar upp bandbredd på gsm-nätet ? Om jag är i Österrike o ska prata med mc:n bakom mig... Kopplar den mig direkt dit eller kopplar den mig hem via Sverige först ?... Hmmm...Är inte riktigt insatt i den tekninken.....:rolleyes:

Push To Talk funkar på dom flesta mobiler om man bara har en operatör som stödjer det. Telenor har tjänsten men det kostar lite. Dels får man betala en månadsavgift för tjänsten. Sen tillkommer kostnad för datatrafiken eftersom det är frågan om datakommunikation via GPRS eller 3G. Det är med andra ord samma taxa som om du surfar med telefonen. så att använda det utomlands lär vara lite dåligt för det ska visst vara dyrt enligt en del artiklar i tidningarna.

Personligen använder jag det inte så jag kan inte uttala mig om hur bra det kan tänkas funka.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
det var som fan.. då är saken biff ju.. ett Teamset för 1275:- är just vad jag behöver då. trodde man behövde köpa två.
någon som provat just detta paket som har någon åsikt om det?

tack för erbjudandet folkezx9.. men provar nog detta i stället.

Här har du en del av den informationen jag hittade om just Teamset : http://www.zumoforums.com/index.php?topic=181.0 Det är möjligt att du behöver regga dig på forumet för att kunna läsa den... En tråd på 6 sidor om för o nackdelar med Teamset.
 

Ljung

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Forshaga
Hoj
GSX1400 -04
Tja.

Vet ej om någon har nämt Nolan N-com system, men jag ska iväg och köpa ett så fort de får in dem i affären. (vill ju prova först)
Men tydligen har det fått bra kritik. Såg en tråd här för längesen.

http://ncom.nolan.it/index_eng.aspx

Ljung
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Någon som har testat att koppla upp ett A2DP stereo bluetooth headset mot Zumo 550?
Funkar det fast den inte stödjer stereo?
Jag hade tänkt att köpa ett Sony Ericsson HBH-DS200 men vill veta om det funkar innan man köper.
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Jag är till 99,9% säker på att det funkar. Se bara till att sätta HBH:n i Pairing-läge. Jag är dock osäker på om 200:an klarar att växla automatiskt mellan Zumon och ev. mobiltelefon. 980:an klarar iaf detta, den kan hantera upp till 10 enheter automatiskt. PS: HBH-DS220 har InEar-proppar, kan vara värt att skaffa det.
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Jag är till 99,9% säker på att det funkar. Se bara till att sätta HBH:n i Pairing-läge. Jag är dock osäker på om 200:an klarar att växla automatiskt mellan Zumon och ev. mobiltelefon. 980:an klarar iaf detta, den kan hantera upp till 10 enheter automatiskt. PS: HBH-DS220 har InEar-proppar, kan vara värt att skaffa det.

Den behöver inte kunna växla för man kan ju ringa genom zumo.
980 är inte intressant eftersom man inte kan byta hörlurar på den.

Är det ingen som har testat ett A2DP headset mot Zumo?
Som kan säga att det funkar!
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top