Gps+mobil+blåtand+intercom

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Jag och sambon kör med Cellularline, ett BT-headset som har upp till 500 m räckvidd enligt reklamen. Efter att ha kört med det några säsonger säger jag snarare 400 m, men det funkar ju ändå bike-to-bike, vilket jag inte sett någon annanstans.

http://www.interphone.cellularline.com/
Den svenska importören är allright, www.allright.fi och det ligger på cirka 1800 kr/set. Ett set per hjälm behövs.

Jag tycker det är ett smidigt sätt att kunna prata med varandra, vi ses inte så mycket så vi vill gärna kunna prata när vi är ute och kör också :)
Om inte annat är det grymt smidigt att kunna påtala utsikten eller grus i en kurva... (Eller hjälpa varandra att göra roliga omkörningar, hehe, internskämt)

Taltiden, hm, 3-5 timmar tror jag, beror på hur mycket man snackar och hur bra man har laddat innan (det händer att vi slänger dem på laddning en halvtimme innan vi åker, det är lite lite).

Väldigt prisvärt tykcer jag och det är enkelt att använda. För oss är ju också bike-to-bike-funktionen värd guld! Orka ringa till varandra, även om vi talar gratis är det ju en uppkopplingsavgift...

Cellularline är ett tips iallafall!
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Ville bara meddela att Sony Ericsson HBH-DS200 funkar alldeles utmärkt med Zumo.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top