Gps+mobil+blåtand+intercom

Jag och sambon kör med Cellularline, ett BT-headset som har upp till 500 m räckvidd enligt reklamen. Efter att ha kört med det några säsonger säger jag snarare 400 m, men det funkar ju ändå bike-to-bike, vilket jag inte sett någon annanstans.

http://www.interphone.cellularline.com/
Den svenska importören är allright, www.allright.fi och det ligger på cirka 1800 kr/set. Ett set per hjälm behövs.

Jag tycker det är ett smidigt sätt att kunna prata med varandra, vi ses inte så mycket så vi vill gärna kunna prata när vi är ute och kör också :)
Om inte annat är det grymt smidigt att kunna påtala utsikten eller grus i en kurva... (Eller hjälpa varandra att göra roliga omkörningar, hehe, internskämt)

Taltiden, hm, 3-5 timmar tror jag, beror på hur mycket man snackar och hur bra man har laddat innan (det händer att vi slänger dem på laddning en halvtimme innan vi åker, det är lite lite).

Väldigt prisvärt tykcer jag och det är enkelt att använda. För oss är ju också bike-to-bike-funktionen värd guld! Orka ringa till varandra, även om vi talar gratis är det ju en uppkopplingsavgift...

Cellularline är ett tips iallafall!

Ville bara meddela att Sony Ericsson HBH-DS200 funkar alldeles utmärkt med Zumo.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back