Gps+mobil+blåtand+intercom

Jag och sambon kör med Cellularline, ett BT-headset som har upp till 500 m räckvidd enligt reklamen. Efter att ha kört med det några säsonger säger jag snarare 400 m, men det funkar ju ändå bike-to-bike, vilket jag inte sett någon annanstans.

http://www.interphone.cellularline.com/
Den svenska importören är allright, www.allright.fi och det ligger på cirka 1800 kr/set. Ett set per hjälm behövs.

Jag tycker det är ett smidigt sätt att kunna prata med varandra, vi ses inte så mycket så vi vill gärna kunna prata när vi är ute och kör också :)
Om inte annat är det grymt smidigt att kunna påtala utsikten eller grus i en kurva... (Eller hjälpa varandra att göra roliga omkörningar, hehe, internskämt)

Taltiden, hm, 3-5 timmar tror jag, beror på hur mycket man snackar och hur bra man har laddat innan (det händer att vi slänger dem på laddning en halvtimme innan vi åker, det är lite lite).

Väldigt prisvärt tykcer jag och det är enkelt att använda. För oss är ju också bike-to-bike-funktionen värd guld! Orka ringa till varandra, även om vi talar gratis är det ju en uppkopplingsavgift...

Cellularline är ett tips iallafall!

Ville bara meddela att Sony Ericsson HBH-DS200 funkar alldeles utmärkt med Zumo.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti