- Varför ska man hålla laglig hastighet?
Vill jag köra 150 förbi ett dagis så är det mitt ansvar.
Kör du 150 förbi ett dagis så är du direkt olämplig som förare, eller hur?
Kör du slaviskt efter skyltarna eftersom du inte själv kan bedöma lämplig hastighet i just det ögonblicket utifrån vad du kör för fordon, väderförhållanden, väglag, fordonets skick, fordonets prestanda, din egen form, osv så är du OCKSÅ olämplig som förare, eller?
DEN SOM INTE SJÄLV KAN AVGÖRA VILKEN HASTIGHET SOM ÄR LÄMPLIG FÖR HONOM/HENNE I VARJE ÖGONBLICK SKA INTE HA KÖRKORT!
Så, när farbror staten inför hastighetsbegränsningar så underkänner han samtidigt sitt eget system för att dela ut körkort! Det är inte svårare än så ...
Den som behöver skyltar som talar om hur fort man kan köra på en väg ska naturligtvis inte ha körkort.
När det gäller bilbälte så är det en skum lag på så sätt att du inte skadar någon annan än dig själv vid en eventuell olycka. Men, du får inte bestämma det ... nån annan gör det åt dig ...
Vad mer vill du att någon annan ska bestämma åt dig? Något som du kanske oroar dig för i brist på lagar som vägleder och talar om ... Är det något som den goda staten missat i all sin välmening att ta hand om oss, ja eftersom de naturligtvis vet bättre vad som är bra för dig än vad du vet själv ...
Sakta men säkert föser makthavarna in er i hörnet längst in där det inte kommer att finnas något manöverutrymme alls och SKULLE nån gå lite åt fel håll finns det övervakning som upptäcker det pronto och sätter 2-3 inspektörer på vederbörande tills denne går i takt med alla andra och har mössan på sig på rätt sätt ...
Bort med statens storebrorsfasoner.. hurra hurra hurra..
Ge mig en enda anledning till varför jag högst ska köra i en hastighet som står på en j-a skylt??
Nu efterlyser jag praktiska argument, inte att "det är olagligt" eller "det kan bli kostsamt om de tar dig".