GP Silly Season 2008.

Man kan ju inte säga annat än att Yamaha verkar satsa rejält.
Att Toseland signar med Tech 3 och dessutom inte får uttala sig om teamet innan allt är offentligt måste innebära att de byter däck och att Yamaha ger dem mycket mer support.

--------------------------------------
DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner / Marco Melandri / Loris Capirossi

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman

HONDA
Repsol Honda Team - Michelin
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda - Michelin
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda - Michelin
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
John Hopkins / Randy de Puniet / Loris Capirossi / Anthony West

KR-HONDA
Team KR - Michelin
????

SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
Chris Vermeulen / Loris Capirossi / Ben Spies

Aspar Suzuki - Bridgestone
Toni Elias / Ben Spies

YAMAHA
Jorge Lorenzo
Fiat Yamaha - Michelin
Valentino Rossi / Colin Edwards

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
James Toseland / Makoto Tamada / Sylvain Guintoli / Colin Edwards
 
Last edited:
Om McJunior dyker upp igen vetefan om jag tittar på MotoGP igen.

Vad är Repsol HRC förresten? Repsol Honda Team heter det väl.
 
Summerar man lite rykten/vissa uttalanden så tror jag följande:
Toseland och Lorenzo i Tech3 teamet med fullt stöd från Yamaha
med Michelin däck.
Sedan Rossi (antingen en hojs team eller två med Edwards) om
säsongen fortsätter som den gör går över till Bridgestone.

Det gör även Yamahas situation starkare i varje lopp.
 
Summerar man lite rykten/vissa uttalanden så tror jag följande:
Toseland och Lorenzo i Tech3 teamet med fullt stöd från Yamaha
med Michelin däck.
Sedan Rossi (antingen en hojs team eller två med Edwards) om
säsongen fortsätter som den gör går över till Bridgestone.

Det gör även Yamahas situation starkare i varje lopp.

Kan Yamaha byta däckleverantör till nästa år?
Har för mig att de har ett längre avtal med Michelin typ till 2009 eller så. ?

Men det klart alla avtal går ju bryta om man pungar upp cash..
 
Varför skulle de byta till Michelin med Tech 3 och Bridgestone med Fiat Yamaha? Det blir liksom mycket byten i onödan och Michelin lär ju jobba arslet av sig. Skulle tro att de byter till Michelin även med Tech3, franskt team, bra förare, mer input, mer support från Yamaha.
 
Verkar som om Italiensk media är säker på Suzuki för Capirossis del.

'Betrayed' Capirossi targets new home.

Tuesday, 7th August 2007

Italian chasing Suzuki, Kawasaki deal after rejecting satellite Ducati.

Despite the Ducati door appearing to have been left open to the Italian despite the signing of Marco Melandri to partner Casey Stoner next season, Loris Capirossi looks set to link up with Suzuki after claiming to have been 'betrayed'.

Although Kawasaki remains in the frame, the Italian media appears convinced that Capirossi will end up at Suzuki next season - and that confirmation could come as early as the next round of the MotoGP world championship, at Brno, over 16-19 August.

Capirossi is not necessarily upset at parting with the Italian team, but has been angered by the way in which his exit was handled, with apparently no mention of the split being made before Stoner and Melandri were confirmed at Laguna Seca.

"Loris was treated badly by Ducati," the rider's manager, Carlo Pernat, told Gazzetta dello Sport, "The marriage might have been coming to an end, but there were better ways for them to make it know than they did. It could have been handled better.

"Now Capirossi looks to the future. We are close to signing with another squad, and we are just checking the last details [of the deal]. There are two options - Suzuki or Kawasaki - but I believe are closer to the first. Loris is leaning towards the Suzuki, but the announcement will be made over the weekend at Brno."

It also appears that Capirossi had been offered a third option, with Ducati boss Livio Suppo suggesting that he could move to Luis d'Antin's satellite team, but the Italian felt that he would be better off making a clean break with the marque.

"I feel betrayed by Ducati," Capirossi was quoted as saying by La Stampa, "They could have been more open - I was not expecting the announcement that was made at Laguna Seca.

"I feel sad. Ducati has given me a lot, but I have also given a lot to them and, at the end, they lacked the courtesy to treat me as a human being."

Source: http://www.crash.net/news_view~cid~6~id~152561.htm
 
Verkar som om Italiensk media är säker på Suzuki för Capirossis del.
Tror Suzuki tar emot honom med öppna armar. Länge sedan de hade en erfaren förare som kunde utveckla en hoj och sånt är ju Capirex bevisligen bra på.
 
Tror Suzuki tar emot honom med öppna armar. Länge sedan de hade en erfaren förare som kunde utveckla en hoj och sånt är ju Capirex bevisligen bra på.

Hoppas att Capirex kan ladda om för mig känns d ruskigt konstigt o måste läsa texten x2 för att vänja mig vid tanken ! Hm.. Men som Du säger, det kan bli hur bra som helst :tummenupp
 
Det var väl själva fan vilket gnäll det blev på Capirossi när han helt riktigt fick kliva ned från fabriksförartronen hos Ducati. Han borde koncentrera sig på att prestera annat än skitresultat istället.
 
Det var väl själva fan vilket gnäll det blev på Capirossi när han helt riktigt fick kliva ned från fabriksförartronen hos Ducati. Han borde koncentrera sig på att prestera annat än skitresultat istället.

Precis, och att dom ska behöva byta team för att få nytändning,, på den nivån och med dom pengarna, löjligt.
 
Det var väl själva fan vilket gnäll det blev på Capirossi när han helt riktigt fick kliva ned från fabriksförartronen hos Ducati. Han borde koncentrera sig på att prestera annat än skitresultat istället.

Japp!
 
Samtidigt tycker man att ett seriöst företag som Ducati borde kunna skäöta sin personalpolitik lite smartare/snyggare.
 
Samtidigt tycker man att ett seriöst företag som Ducati borde kunna skäöta sin personalpolitik lite smartare/snyggare.
Med tanke på vad de här grabbarna har i lön och det klimat som råder i depån borde de inte bli förvånad om de får "kicken" pga uteblivna resultat.
Suzuki hade väl kvar Roberts i 3-4 år som tack för VM-titeln när de egentligen borde ha tagit in någon annan.
 
Appropå Kenny Roberts jr, har d kommit officiellt att han lagt av?
 
Last edited:
3095008 Oooooh, detta kan vara början till The Evil Ducati.


http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3053074&postcount=98
Inte alls. Tycker bara det är klantigt skött av dem.
There can be only one evil empire, även om de är tämligen o-evil i år.

---------------------------------

Tydligen fyra Yamaha nästa år. Hoppas de beåller Guintoli och låter Edwards göra ngt annat.

Rossi, Lorenzo, Toseland och Guintoli låter bra.

James Toseland On His Future In MotoGP
The BBC's Colin Murray, standing in for Simon Mayo had an interview with James Toseland on the show on Monday, which fortunately for us, is available as a podcast (direct link to an MP3 file). In it Toseland talks mostly about his time in Superbikes, and his double at Brands Hatch, but he also shed a little bit of light on the Yamaha team structure for 2008. Toseland says that there will be 4 Yamahas with the same (2008) spec on the grid next year, and that the reason he elected to join the Tech 3 Yamaha team was because this was the only team offering a full 2008 spec bike. The other offers he had (from Honda and Ducati) would have been aboard 2007 spec bikes, which would be a much less attractive prospect. No mention was made of what tires Toseland will be on next year, but it seems almost certain that they won't be Dunlops.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top