GP Silly Season 2008.

DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner / Marco Melandri

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman / Andrea Dovizioso / Alex de Angelis / Hiroshi Aoyama

HONDA
Repsol HRC - Michelin
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda - Michelin
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda - Michelin
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias / Alex de Angelis

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
John Hopkins / Randy de Puniet / Anthony West

KR-HONDA
Team KR - Michelin
????

SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
Chris Vermeulen / Loris Capirossi

Aspar Suzuki - Bridgestone
Toni Elias / Ben Spies

YAMAHA
Jorge Lorenzo
Fiat Yamaha - Michelin
Valentino Rossi / Colin Edwards

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
James Toseland / Makoto Tamada / Sylvain Guintoli / Colin Edwards
 
Ben Spies har väl ett kontrakt som band honnom till USA ännu ett år. Men kunde få upp till 4 wildcard i MotoGP hos Suzuki nästa år, om jag fattat rätt.
 
3111409 Ben Spies har väl ett kontrakt som band honnom till USA ännu ett år. Men kunde få upp till 4 wildcard i MotoGP hos Suzuki nästa år, om jag fattat rätt.
Det stämmer säkert. Det underliga är dock att han har sagt att han är 100% klar för MotoGP 2009. :va
 
Enligt Team bossen i Yamaha Tech3 teamet så kommer Yamaha att satsa på 4 stycken cyklar nästa år med fullfabriks support....samt att Tech3 överger Dunlop och går över till troligen Michelin. Tre av förarna är ju klara: Lorenzo, Rossi och Toseland. Får se vem som blir den fjärde och samtidigt den andra föraren i Tech3 teamet.

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=20653&championship_id=3&section=1
Det var nog ingen ny information. Den fjärde föraren blir säkert Edwards. Förstår inte det där, men han verkar sitta säkert hos Yamaha.
 
RdP skulle göra sig mkt bra brevid Valentino. RdP kan likt Colin bevisligen utveckla en cykel väl o har enligt mig en större framtid i motogp o skulle nog va riktigt vass på en låt mig säga "riktig" topp cykel.. d enda kruxet kunde vara hur ett byte av däcksfabrikat skulle arta sig för RdP..
 
Vilket saknar betydelse, inte riktigt samma krav på däck i "moppeklasserna" som i MotoGP.

det saknar inte betydelse eftersom han då slogs med Stoner och Pedrosa och vann några race, men att materialet inte riktigt räcker till och/eller passar honom i kungaklassen. Det talar snarare för att han kanske skulle prestera om han bytte bort Bridgestone-luddarna tycker jag, iaf inte motsatsen som #space funderade på och som jag ville opponera mig lite emot.
 
det saknar inte betydelse eftersom han då slogs med Stoner och Pedrosa och vann några race, men att materialet inte riktigt räcker till och/eller passar honom i kungaklassen. Det talar snarare för att han kanske skulle prestera om han bytte bort Bridgestone-luddarna tycker jag, iaf inte motsatsen som #space funderade på och som jag ville opponera mig lite emot.
Då är du nog en av få som rankar däcken i MotoGP i en annan ordning än den här:
1. Bridgestone
2. Michelin
3. Dunlop

Om det är något som hindrar RdP för att ta ett kliv upp är det kombinationen: RdP, Kawasaki och Bridgestone. Just nu tror jag RdP är den svagaste länken men visst hade det varit kul att se honom på tex en Yamaha med Michelin.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top