GP Silly Season 2008.

Edwards och Guintoli lika snabba på kvalet idag, Tech3 behöver nog inte fundera så länge på vem de ska välja av de två. Om nu det inte blåser in en Tornado med pengar förståss.
 
Ryder,Toby o Mamola på Eurosport 2 spekulerar i att HRC kan komma att bli Bridgestone då inget förlängt däcksavtal ännu har skrivits med Michelin från deras sida .....!
 
Trist om det är sant. Tycker det vore roligare om Guintoli var kvar.

The Final Yamaha Seat Goes: Edwards Moves To Tech 3
With 3 of the 4 Yamaha seats for 2008 already filled, the only question remaining was who would ride the 4th Yamaha next year. With Valentino Rossi and Jorge Lorenzo taking the official factory Yamaha seats, and James Toseland signing for Tech 3 Yamaha, the list for the final Tech 3 seat seemed terribly long.

Now, that list has been reduced to just one name: Motorcycle News is reporting that Colin Edwards has agreed to join Tech 3 for 2008. Edwards, like Toseland, has been promised that the equipment he'll have at his disposal will be the same as he is getting this year, which implies that the Tech 3 Yamaha team will be receiving full factory support for 2008.

It's unclear what tires Edwards and Toseland will be on next year, but it is looking less and less likely that the Tech 3 team will be running Dunlops, despite the progress the tire maker has made this year. Edwards has a long relationship with Michelins, which would point to the French rubber being used, but speculation is rife in the paddock that one of the Yamaha teams could switch to Bridgestone for 2008.

One last interesting tidbit: The story also quotes Edwards as saying that 2008 will be his last season in MotoGP, and that after that, he'll return to the US to compete in the AMA superbike championship. Dean Adams over at Superbikeplanet.com had speculated that this might happen in a recent Soupkast, and Adams' words are starting to look prophetic.

This move leaves the current Tech 3 riders out of a job. While the end of Makoto Tamada's career has been coming for a very long time, Sylvain Guintoli has surprised everyone in the paddock, doing a far better job than anyone expected. Guintoli's fastest time during FP2 yesterday just reinforced this impression. Although the chances are high that Guintoli will be forced out of MotoGP at the end of the season, there is every chance that a wily team manager could pick him up, as the Frenchman is likely to be excellent value for money.
 
ta det med en nypa salt bara MCN är mc-världens tabloid.
Poncharal sa helt andra saker i fredags, han kan ju mörkat men
det verkar konstigt om han står och ljuger med ett signat kontrakt
i bakfickan.
 
Chinas GP kommer förmodligen inte kunnas köras nästa år pga tropisk storm som förstört banan.
http://uk.reuters.com/article/UK_MOTORSPORT/idUKPEK8183120070807

Datumen + banorna för testerna för nästa år.

2007
6-7 November Valencia
15-17 November Jerez
XX To be confirmed
27-29 November Jerez

2008
22-24 Januari Sepang
29-31 Januari Phillip Island
4-6 Februari Sepang
16-18 Februari Jerez
27-28 Februari Losail
 
Sylvain Guintoli har tydligen skrivit på ett pre-contact med d'Antin.
 
Varför skulle RdP ligga bättre till, resultaten från West är ju inte dåliga utan träning och tester?
Jag tror och hoppas på West!

Jag hoppas på tre hojar så alla får plats men annars är det väl rätt självklart val med RdP. Han är rätt snabb numera och dessutom bra i regn. West är nog ännu bättre i regn men verkar rejält sämre på torrt.
 
Jag hoppas på tre hojar så alla får plats men annars är det väl rätt självklart val med RdP. Han är rätt snabb numera och dessutom bra i regn. West är nog ännu bättre i regn men verkar rejält sämre på torrt.

Nykomling som blir 7a efter 4a race på torrt i MotoGP efter att hoppat upp på en Supersporthoj och sopat gatan med världs eliten (2a,1a,1a? på tre race)
Killen har kulor av stål!
Bra utveckling dessutom: 11, 9, 8, 7 och 12a
 
Varför skulle RdP ligga bättre till, resultaten från West är ju inte dåliga utan träning och tester?
Jag tror och hoppas på West!

Hoppas också på West...
Gör man tre inhopp i Supersport VM, och vinner två av dom och blir tvåa
i det ena, så är man talang.. helt klart.
Så han är helt klart värd en MotoGp styrning..
men håller med om att RdP har blivit snabb..
det bästa hade varit om dom hade haft tre hojar....
 
De är väl likvärdiga. West inte lika kraschglad men de Puniet något snabbare. fast inegn av dem är något världsmästarämne tror jag.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top