GP Silly Season 2008.

HRC väntar in ordrarna för nästa år på sina A-kit/special Kit. Sista beställningsdag är nu nån gång runt den 20-22 september. Man kommer erbjuda uppdaterade 2007 kit för nästa år för både 125GP och 250GP.
För någon som vill vara säker på att vara snabbast på LMS Klubbrace 125-400 cc; skulle denne teoretiskt kunna beställa ett sådant kit till sin RS 250?
 
Möjligen hörde jag fel på sändningen WSBK i söndags med engelska kommentatorerna, men jag tyckte nog att det verkade som om Max Biaggi var aktuell för Pramac D'Antin Ducati för 2008. Dock hade han för höga lönekrav, hittills. Han vill väl gärna tillbaka till GP.

/Mackan
 
Vad har skägget att vinna på att sälja sig dyrt?

Under sin karriär borde han tjänat pengar nog och i dagens läge måste det ju vara bättre att köra gratis än att sitta still och bli än mer oattraktiv på marknaden.:va


HRC väntar in ordrarna för nästa år på sina A-kit/special Kit. Sista beställningsdag är nu nån gång runt den 20-22 september. Man kommer erbjuda uppdaterade 2007 kit för nästa år för både 125GP och 250GP. Dom som redan sägs vara klara i 250GP för nästa år för Honda ska vara S. Aoyama, Takahasi och Wilairot.

Var där inte snack om att de nya A-kiten inte skulle skilja sig nämnvärt från årets? Vad kostar hela kitet om magförgasarna du visade in en annan tråd kostade 15000€?
 
Last edited:
..
Var där inte snack om att de nya A-kiten inte skulle skilja sig nämnvärt från årets? Vad kostar hela kitet om magförgasarna du visade in en annan tråd kostade 15000€?

Kiten har uppdaterats med bara några mindre detaljer för varje år sen 2003. Vissa grejjer är samma som då men man har ca 6hk mer än 2003 numera. Hela kitet gick på ca 120k euro 2005 att leasa en säsong till en 250cc. Dom leasar max ut 6st sånna kit/år och man gör det bara till VM-team numera.
 
Kiten har uppdaterats med bara några mindre detaljer för varje år sen 2003. Vissa grejjer är samma som då men man har ca 6hk mer än 2003. Hela kitet gick på ca 120k euro 2005 att leasa en säsong till en 250cc. Dom leasar max ut 6st sånna kit/år och man gör det bara till VM-team numera.

Kanon som vanligt:tummenupp

Men vad körs där för kitt i alljapanska då?
 
Kanon som vanligt:tummenupp

Men vad körs där för kitt i alljapanska då?

Innan hade man "fabrikssupportrade" team i Japanska 250 och AMA-250 osv. Numera är det trim-tillbehörsfirmor som står för kiten mestadels. Tex Harc PRO. Deras hoj hade 11km/h högre toppfart än Pedrosas hoj senast dom hade wildcard. Så det är inga dålige grejjer fastän det inte är HRC "fabriks" grejjer. :).
 
Tex Harc PRO. Deras hoj hade 11km/h högre toppfart än Pedrosas hoj senast dom hade wildcard. Så det är inga dålige grejjer fastän det inte är HRC "fabriks" grejjer. :).

Fast då vill jag minnas att HRC testade nästa års prylar i Shuhei Aoyamas "Harc Pro" dekalade Honda. Om det är -05 på Motegi vi pratar om :)
 
Fast då vill jag minnas att HRC testade nästa års prylar i Shuhei Aoyamas "Harc Pro" dekalade Honda. Om det är -05 på Motegi vi pratar om :)

Aha. Dekalerna ljög kanske lite då. För det var 2005 jag tänkte på jepp. :)
Men i dom vanliga racen i Japanska så hade dom nog sina egna kit?
 
Vad har skägget att vinna på att sälja sig dyrt? Under sin karriär borde han tjänat pengar nog och i dagens läge måste det ju vara bättre att köra gratis än att sitta still och bli än mer oattraktiv på marknaden.:va
För en del är det en princip sak, andra är glada bara för att få köra i MotoGP-klassen.

Biaggi borde som sagt ha gott om pengar plus att han lär ha en del reklamkontrakt som genererar inkomster även om han inte får en spänn i MotoGP.
 
Jorge Martinez Aspar har tackat nej till Yamaha om en förfrågan från dom om att köra med en 5:e Yamaha M1:a i MotoGP.
 
Aha. Dekalerna ljög kanske lite då. För det var 2005 jag tänkte på jepp. :)
Men i dom vanliga racen i Japanska så hade dom nog sina egna kit?

Ja det stod Harc Pro över hela hojen men det var utvecklingsprylar fran HRC som satt i. Men som du säger sa var det bara pa Motegi annars använde dem sina egna prylar i Japanska ;)
 
Repsols prioritet just nu har varit att få Pedrosa till att skriva på för Repsol Honda.

Men enligt rykten så kan trots det Repsol och KTM komma att skriva på ett kontrakt till helgen i Estoril. Repsol ska vilja låta sina förare, Smith och Rabat, få förtur till platserna i teamet. Harald Bartol vill dock ha kvar Krummenacher, som han tycker är en lovande talang.
 
Bilder från förra veckan från Okayama international circuit som misstänks vara 2008 års M1:a.
 

Bifogat

  • yamaha_m1_2008_2.jpg
    yamaha_m1_2008_2.jpg
    104.3 KB · Visningar: 87
  • yamaha_m1_2008_3.jpg
    yamaha_m1_2008_3.jpg
    97.7 KB · Visningar: 100
  • yamaha_m1_2008_4.jpg
    yamaha_m1_2008_4.jpg
    99.9 KB · Visningar: 91
  • Yamaham1_2008_1.jpg
    Yamaham1_2008_1.jpg
    90.5 KB · Visningar: 93
Dunlop försöker få LCR, JIR och KR att köra på Dunlop nästa år.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top