GP Silly Season 2008.

Rykten går om att LCR och Randy d Puniet har haft samtal...
men helst vill LCR ha Andrea Dovizioso från 250...

Men tydligen är Dovizioso eventuellt på väg till Konica Minolta, så LCR väntar
på besked där...
 
Rykten går om att LCR och Randy d Puniet har haft samtal...
men helst vill LCR ha Andrea Dovizioso från 250...

Men tydligen är Dovizioso eventuellt på väg till Konica Minolta, så LCR väntar
på besked där...

Det vore väl en helomvändning från KM, jag trodde de var Hondas "japanska" team med japansk sponsor och japansk förare?
 
Det vore väl en helomvändning från KM, jag trodde de var Hondas "japanska" team med japansk sponsor och japansk förare?

Konica är Japansk team ja.. så jag håller med dig där..
men LCR.. är det också Japansk då? jag har ingen aning..

Rykten går om att LCR och Randy d Puniet har haft samtal...

såja, där satt den
http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=20753&championship_id=3&section=1
 
Last edited:
Last edited:
LCR måste ha rabatt på kåpor. Stoner, Checa och nu RdP. Friskt vågat!
Carlos har iofs. någorlunda lärt sig att hålla ut tills målgång.
 
Checa kastar inte hojar i onödan, kraschprocenten ökar när han har så bra material att han kan vinna. Då går han för seger till varje pris.

Tror nog kwak ville ha kvar RdP men det är rätt att de kan känna sig blåsta när de hållit honom på halster. Jag tror att Hondan är en bättre hoj än Kawan 2008 och som ende(?) franske förare kan han kanske hjälp LCR med sponsorer också.

Går Carlos till WSBK nu? Blir det Honda, Ducati eller Yamaha då? Han har känningar hos alla 3. Eller så kanske de vill honom tillbaka i Tech Trois?
 
Tech 3 är ju redan klart, bara Edwards signatur klart så är det To52land och Edwards.
 


Tror nog kwak ville ha kvar RdP men det är rätt att de kan känna sig blåsta när de hållit honom på halster. Jag tror att Hondan är en bättre hoj än Kawan 2008 och som ende(?) franske förare kan han kanske hjälp LCR med sponsorer också.

Fattar inte riktig hur du resonerar där. Kawa är uppenbarligen missnöjda med RdPs sammanlagda poängsskörd och har inte jobbat på att behålla honom. Nästa säsong kommer West vara stadig bland top 10 och brinna till på ett och annat wetrace med en topplacering. West ska också enligt rykten vara bättre än RdP på att förmedla info till utvecklingsavdelningen.
Om inte Shinya kommer tillbaka och kniper Wests plats på meriten att han blir ensam japan i Moto-Gp nästa år, med det intresse som det innebär. Har svårt att se att någon vill behålla Tamada.

Fast visst kommer jag och en och annan Kawa-fan sakna RdP i det gröna stället, han hade det jävlarochanamma som Shinya saknade.
 
Konica är Japansk team ja.. så jag håller med dig där..
men LCR.. är det också Japansk då? jag har ingen aning..

Nä, LCR drivs väl av Lucio Checcinello (med reservation för stavningen) och har vare sig japansk sponsor eller japansk förare.

Konica Minolta är så utstuderat riktat mot den japanska marknaden så det låter lite konstigt att ta in någon annan än en japan där. Men å andra sidan är det lite tunnsått med "dugliga" japaner i MotoGP just nu och jag tror personligen att Dovizioso skulle vara intressantare på den Hondan än vad Shinya har visat sig vara.
 
Fattar inte riktig hur du resonerar där. Kawa är uppenbarligen missnöjda med RdPs sammanlagda poängsskörd och har inte jobbat på att behålla honom.

Kawasaki didn't take up the option it had on de Puniet's contract – an option that expired on 30 June – but later offered him an extension to his deal.
http://www.crash.net/news_view.asp?cid=6&id=153429

det var ungefär som jag tänkte.

Cecchinello verkar dock nöjd, han har jobbat med RdP i 250 förut:
We are very happy to work with Randy again. Our past collaboration gave the team some impressive results, and thanks to Honda, our technical partners and our sponsors' support, Randy will be able to demonstrate his huge potential in the most prestigious and competitive class in the world in 2008.
 

Cecchinello verkar dock nöjd, han har jobbat med RdP i 250 förut:

har verkligen svårt att se RdP som en snabbare förare hos Cecchinello, HRC matreal ska även 2008 först till HRC Racing Team samt att RdP kommer tillbringa 2008 på Michelin som redan nu har problem att hänga Bridgestone ... RdP kommer tyvärr bli kraschkung 2008 hos Cecchinello.....

Själv tror jag att vi får se Dani hos Kawasaki 2008 jag tror att anledningen att han inte skrivit på det liggande 2års kontrakt med HRC e Michelin o att han söker sig till Bridgestone istället o prövar lyckan där istället! Kan bli intressant....

Däcksreglerna ett misstag!
http://http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=30039

"Roadracing World & Motorcycle Technology magazine correspondent Dennis Noyes, who also writes for Speedtv.com, reports that DORNA boss Carmelo Ezpeleta has told reporters in Europe that the current tire rule for MotoGP was a mistake and that if competitive balance cannot be restored, the MotoGP World Championship may have to go to a spec tire rule."
 
Last edited:
DUCATI
Marlboro Ducati Corse - Bridgestone
Casey Stoner / Marco Melandri

Pramac D'Antin Ducati - Bridgestone
Alex Barros / Alex Hoffman / Sylvain Guintoli / Andrea Dovizioso / Alex de Angelis / Hiroshi Aoyama

HONDA
Repsol HRC
Nicky Hayden / Dani Pedrosa

LCR Honda
Randy de Puniet

Konica/Minolta Honda
Shinya Nakano

Gresini Honda - Bridgestone
Toni Elias / Alex de Angelis

KAWASAKI
Team Kawasaki - Bridgestone
John Hopkins / Anthony West / Shinya Nakano

KR-HONDA
Team KR
????

SUZUKI
Rizla Suzuki - Bridgestone
Chris Vermeulen / Loris Capirossi

YAMAHA
Fiat Yamaha
Valentino Rossi / Jorge Lorenzo

Tech3 Yamaha - Dunlop / Michelin / Bridgestone
James Toseland / Colin Edwards
 
Öppenhjärtligt ang Colin till Tech3 från H. Poncheral o Dunlop ut o Michelin in verkar d som ...

No official announcement has been made yet on which tyre brand James Toseland and Colin Edwards will run, but it seems likely their YZR-M1 machines will run on Michelin rubber.

"Herve Poncheral told MCN: “I have been working for a long time with sponsors and I’m quite confident. Until you sign the contract you never know.

“I’m confident we will have new partners on board and that was happening before we even signed James. For sure signing James gives much more credibility to our project and Colin joining this will be another plus.

“Clearly in the scenario that Dunlop is not going to be with us next year then we have to find somebody to replace their investment because they are the major investor by far in out team.

“First you need bikes and then you need riders, only once you have that have you got something to sell. It is easier to sell with James Toseland than Makoto Tamada, with the greatest respect to Makoto."
 
LCR måste ha rabatt på kåpor. Stoner, Checa och nu RdP. Friskt vågat!
Carlos har iofs. någorlunda lärt sig att hålla ut tills målgång.

Cecchinello kör med kåpor från Carpimoto. Kanske tom får betalt för det. Så han lär inte lida något. Mekanikerna däremot har väll haft lite övertidsjobb ibland.. :)
 
Cirano Mularoni och Gianluca Montiron (cheferna på Team Honda Scott och JIR Konica Minolta) ska ha kommit överens om ett sammarbete enligt ett rykte. Ska bara finnas ett muntligt överenskommelse. Men man förväntas komma med ett offentligt besked nu på torsdag på Misano. Föraren blir Andrea Dovizioso och hojen kommer ha samma färgsättning som man har nu i 250GP och man kommer köra med Michelin.
 
Gabor Talmasci har blivit erbjuden en styrning hos Emmi Caffe Latte teamet i 250GP.

Julian Simone ser ut att vara klar för Alberto Puigs KTM Repsol team i 250GP nästa år. Dom övriga 2 platserna är lediga än så länge.

I 125GP blir det nog 6st KTM nästa år. Puig vill behålla sina förare Bradley Smith och Esteve Rabat i det nya KTM-teamet.
 
Last edited:
Alberto Puig, är det han som hjälper Pedrosa hela tiden?
Är det klart att han går till KTM då? Trodde inte det var klart än faktiskt...
 
Alberto Puig, är det han som hjälper Pedrosa hela tiden?
Är det klart att han går till KTM då? Trodde inte det var klart än faktiskt...

Jepp, han är väl Pedrosas manager. Kanske inte har kommit något officiellt utalande än om Puig/KTM. Så det är fortfarande silly season rykte! :) Men det låter som det är så gott som klart.

Honda har gått ut med att man förmodligen bara kommer göra mindre uppdateringar på sina leasing-kit i 125-250GP av 2007 modellerna. Förmodligen pga att dom måste lägga större resurser på att komma tillrätta med sina MotoGP-hojar. Det + att KTM ska ha betalt en stor summa har det nog inte gjort svårt för Puig att byta hojar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top