GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Man är aldrig bätttre än sitt senaste race.

Biaggi tillför ingenting; tråkigare körstil får man leta efter. Dessutom fyller han 36 år under säsongen 2007. Han har gjort sitt.

Hur gammal var senaste racevinnaren i motogp?
Åldersfixeringen är rätt löjlig, tillhör man de snabbaste i världen ska man köra motogp, oavsett ålder. Sen att han inte är snabbast av dem alla är en annan femma, det är ju inte världsmästaren heller ;)
 
Kenny Roberts SR i en artikel om att han kommer hjälpa den nya Amerikanska 125-föraren Steve Bonsey. Kenny var väldigt imponerad av hur han körde dirttrack/flattrack.

http://www.superbikeplanet.com/2007/Jan/070109s.htm

Det roliga är också hur Italienare och Spaniorer ser på det här. Dom tycker det verkar vara en förare som Red Bull köpt in för att täcka in en stor marknad för dem - USA. Steve hade tydligen aldrig kört RR innan han kom till första testet på Jerez i dec. Där vurpade han mest hela tiden. Jerez, Mugello, Valencia eller Assen misstänker dom kommer bli nått helt annat än vad Steve är van vid..

Här är en video på vad Steve sysslat med innan. Steve som vinner detta racet.
http://www.youtube.com/watch?v=C9uXo10eyhA&eurl=

Ska bli intressant att se hur Steve kommer klara av att lära sig köra RR i VM. Speciellt ett intressant sätt hur man kan komma in i VM..
 
Dessutom fyller han 36 år under säsongen 2007. Han har gjort sitt.

Den enda självklara nackdelen med en "hög" ålder är att du skadar dig mer och återhämtar dig sämre när du vurpar, och det blir därför svårare att vara konkurrenskraftig över en hel säsong. (Iofs en rätt stor nackdel). Med åldern ökar också risken att motivationen har minskat.

Men förutsatt en full motivation så har man lika goda chanser att köra snabbt och lägg till det en stor erfarenhet. I just Biaggis fall är det inte åldern som är problemet, utan hans "gräset-är-alltid-grönare" - mentalitet.
 
Tack Axxexs för att du tillför något..Finns ju dom här som är intresserade av racing..
 
Hoppers syn på 500cc, 990cc och 800cc..

http://superbikeplanet.com/2007/Jan/johnhopkinsinterview.htm

Right now we've just got to maintain our advantage over the other machines. We've got to bust our ass this off-season, because once the first race comes, we've got to be ready, and we've got to be prepared. I think Suzuki's ready, and myself, physically and mentally, we're very ready. I'm looking forward to it very much.
 
Last edited:
Hoppers syn på 500cc, 990cc och 800cc..

http://superbikeplanet.com/2007/Jan/johnhopkinsinterview.htm

Right now we've just got to maintain our advantage over the other machines. We've got to bust our ass this off-season, because once the first race comes, we've got to be ready, and we've got to be prepared. I think Suzuki's ready, and myself, physically and mentally, we're very ready. I'm looking forward to it very much.

Tycker faktiskt det låter hoppfullt inför årets säsong. Äntligen lite kurvhastigheter igen verkar det som :)
Tror 800cc är rätt väg att gå iaf, det förmodligen i de kubik-krokarna som fyrtakt är bäst allround på banorna, med tanke på gyrokrafter etc.
 
Japp, det ryktades mycket om det mot slutet eran. Men de blev väl aldrig särskilt effektiva/bra iom med förgasarna.
Nej, det är antagligen mycket lättare nu när de har insprutning. Jag visste dock inte ens att de hade provat på 500:orna så för mig var det en nyhet.
 
Stabilt av Hopper att stanna hos Suzuki då Ducati la ett kontrakt på bordet efter strulet -06 med bra kval o risiga race..:tummenupp
 
fast det beror väl på vad det stod i kontraktet?

Ducati ville nog gärna ha en amerikan för att hålla den amerikanska marknaden varm, men de var nog inte beredda att betala stora belopp för den enda tillgänglige amerikanen (som inte vunnit ett lopp på 5 säsongen i MotoGP).
De har just dragit sig ur AMA-SBK, antagligen för att det kostar mer än det smakar.
 
eller så vet han att han också måste han prestera resultat om Loris kör lika fort på GP7:an :va
 
Japp, det ryktades mycket om det mot slutet eran. Men de blev väl aldrig särskilt effektiva/bra iom med förgasarna.

Kördes inte 500:orna med sprut redan 94-95?? Traction control fanns nog inte på förgasar tiden?
Eller tänker jag fel?
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top