GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
hmm, Zimbabwe har faktiskt haft en stor världsmästare tidigare,
Jim Redman tog 2 VM i 250 och 4 VM 350 på 1960-talet

http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Redman

redman.jpg

Last edited:
Nyteknik skrev:
2676438 Underbart! :D

Nu fattas bara någon från Pakistan och Swaziland - vilket liv det skulle bli om de dessutom körde som stollar (men snabbt!).

:rofl

Officiell sponsor: http://www.gov.sz
Det roligaste är att han körde riktigt bra som wild card på Motegi med en tiondeplats. :)

Axxexs skrev:
2672165 Lite ny regler för nästa år. Bl.a får man nu inte göra provstart på det varvet man blev avflaggad på träningarna. Kan man inte köra kvalet för MotoGP så får man räkna träningarnas tider mm..
http://www.fim.ch/sec/documents/f_4126.pdf
Jag läste igenom ändringarna och kom inte fram till samma saker som du gjorde.

1. På den första fria träningen får man inte göra en provstart på det varv som följer efter att man blivit avflaggad. Man måste köra hela varvet tillbaka till starten och kan där göra provstarter. Det betyder att man får köra 2 varv efter avflaggningen.

2. Om kvalet ställs in räknas bästa tiden från samtliga fria träningar.

gthyni skrev:
2676465 hmm, Zimbabwe har faktiskt haft en stor världsmästare tidigare,
Jim Redman tog 2 VM i 250 och 4 VM 350 på 1960-talet

500 klassen har också haft en "afrikansk" mästare. Gary Hocking 1961 på en Mv, även han representerade Rhodesia (nuvarande Zimbabwe).

Last edited:
Om Suzuki får ett ihop ett bra paket kan Vermeulen kanske ta podiumplatser och t o m nån enstaka seger 2007. Hans körning på Laguna Seca var imponerande och nu på andra året är det dags att prestera. Vingmuttern har inte vad som krävs när det gäller.

Last edited:
gthyni skrev:
2679364 Om Suzuki får ett ihop ett bra paket kan Vermuelen kanske ta podiumplatser och t o m nån enstaka seger 2007. Hans körning på Laguna Seca var imponerande och nu på andra året är det dags att prestera. Vingmuttern har inte vad som krävs när det gäller.
Dags att prestera?
Vermeulen tog en 2:a plats och 2 st pole 2006. Tycker det är rätt bra av en rookie på undermåligt material.
(Om inte hojen gått sönder på Laguna Seca hade det nog blivit en vinst också)

Tror inte man ska räkna bort Hopper, men vi får se.

Läs om, läs rätt,
jag gav beröm till Vermeulen och visade tilltro till hans förmåga

Last edited:
gthyni skrev:
2679420 Läs om, läs rätt,
jag gav beröm till Vermuelen och visade tilltro till hans förmåga
Jag förstod precis vad du skrev men ville bara påpeka att han faktiskt presterat rätt bra redan i år. Men visst hoppas jag på ännu bättre resultat nästa år! :)

Nyteknik skrev:
2682120 Visst. Men det roliga vore ju att se någon etnisk minoritet i MotoGP. Har det funnits någon svart GP-förare?

Minns att det var en sydafrican som körde wild card i sydafrica för några år sedan

Nyteknik skrev:
2682120 Har det funnits någon svart GP-förare?

Tror inte det! På den svartvita tiden var ju apartheid inne som bäst o den skulle försvara/förankra den vita rasen osv osv så där hittar du nog inte några negrer..I dag, då alla som tur är är lika mkt värda även politiskt hittar du nog ganska få som kört GP om än någon. Dock kan jag tänka mig negrer i AMA o BSB mm

sandstream skrev:
2682150 Varför vore det kul :va
Variation mot den vita, manliga heterosexuella normen. Jag skulle tycka det vore jävligt fränt med en svart lesbisk kvinna från Swaziland som piskar mattan med alla tuffa killar i GP-VM.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma