GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
oFFkeFF skrev:
2652456 Det börjar bli stört mycket pengar för att få köra 250 i VM.
Teamen verkar inte ha några egna pengar än förarnas nu verkar det som..

Fast då är det en aprilia RSV 250 LE som står på tal. Dvs semifabriks. Då får man vissa fabriksdelar som är 1-2 år gamla. Bara leasingkostnaden för en sån hoj av aprilia ska visst vara 280.000 euro?

moto-gg skrev:
2652478 Dyrt med 800........ eller dyrt med 4-takt

Neurkirschner tex skulle väl få pröjsa 800.000 euro till Klaffi om han ville fortsätta där i år. Så lite dyrt var man än vill köra ja..

Last edited:
valmers skrev:
2651902 För första gången på åratal är Rossi inte självklar favorit inför nästa säsong. Världsmästaren, Capirossi, Melandri och Pedrosa utmanar, och fan vet om inte Rossi blir utan titel även 2007.

hoppas hoppas hoppas att så är fallet!
det hade varit underbart om 4-5 förare kunde konkurrera om vinsten ända till slutet, ser fram emot en riktig nagelbitarsäsong.

om nu Rossi och yamaha är tillbaka i toppen 07 hoppas jag ändå att dom får kämpa för vinsterna.

personligen hoppas jag att Hayden, Melandri eller Capirossi vinner VM nästa år.

Axxexs skrev:
2652489 Fast då är det en aprilia RSV 250 LE som står på tal. Dvs semifabriks. Då får man vissa fabriksdelar som är 1-2 år gamla. Bara leasingkostnaden för en sån hoj av aprilia ska visst vara 280.000 euro?

Neurkirschner tex skulle väl få pröjsa 800.000 euro till Klaffi om han ville fortsätta där i år. Så lite dyrt var man än vill köra ja..

Men det verkar ändå som team i flera serier verkar ha ont om stålar.
Lite konstigt eftersom man får in mer tv-pengar som jag förstått det än innan.

gthyni skrev:
2652172 när var sista vinsten? Gibernau i Valencia 2001?
Det vet jag faktiskt inte men Axxexs eller någon annan kalenderbitare kan säkert svara.
Det vart ju ingen vinst 2002 - 2006 så din gissning ligger nog bra till.

På mässan i Bologna så kör man motardrace där GP-förare tävlar mot varandra. I år vann Carlos Checa före Mattia Pasini och Andrea Dovizioso. Randy de Puniet, Alex de Angelis, David Checa, Max Biaggi, Gary McCoy, Regis Laconi och Rubén Xaus var ytterligare några som ställde upp.

http://www.youtube.com/watch?v=NJQ_2l-pGiI&eurl=

Bifogat

• motorshow_01.jpg
    motorshow_01.jpg
    90.9 KB · Visningar: 72
  • motorshow_02.jpg
    motorshow_02.jpg
    61.5 KB · Visningar: 69
  • motorshow_03.jpg
    motorshow_03.jpg
    97.2 KB · Visningar: 70
  • motorshow_04.jpg
    motorshow_04.jpg
    100.8 KB · Visningar: 80
  • BIAGGSUPERMOT.jpg
    BIAGGSUPERMOT.jpg
    79.1 KB · Visningar: 152
  • 512135_282033.JPG
    512135_282033.JPG
    88.5 KB · Visningar: 118
Last edited:
Mr. Dante skrev:
2655236 Vad tycker Suzuki om att han kör Honda på bilden till vänster tro?
Vid sånna här jippon borde det väl vara okej.
Han kör ju inte direkt för Suzuki, kontraktet borde vara med Alstare.

sandstream skrev:
2655250 Vid sånna här jippon borde det väl vara okej.
Han kör ju inte direkt för Suzuki, kontraktet borde vara med Alstare.

Tycker det borde vara precis tvärt om, att det är riktigt illa vid dessa jippon.

Mr. Dante skrev:
2655255 Tycker det borde vara precis tvärt om, att det är riktigt illa vid dessa jippon.
Men som jag skrev har ju inte Max något kontrakt med Suzuki utan istället med Alstare som kör Suzuki i sitt team. Alstare skulle ju säkert kunna byta tex till Honda eller Yamaha (om de nu inte har en starkare koppling till Suzuki än vad jag känner till).

Hade Max varit anställd av tex Suzukis MotoGP-team som drivs av Suzuki själva hade det nog varit annorlunda.

är det verkligen en Honda? det står Marzocchi på gaffeln, Honda brukar alltid ha Showa-prylar på hojarna. Vid tidiagre jippon i höst har Max kört Suzuki-motarder.

gthyni skrev:
2655284 är det verkligen en Honda? det står Marzocchi på gaffeln, Honda brukar alltid ha Showa-prylar på hojarna. Vid tidiagre jippon i höst har Max kört Suzuki-motarder.

100% Honda, det kan ju vara Marzocchi dekaler på gaffeln eller som sagt en hel gaffel pga. sponsorer?

Men jag tror att bilden är från något tidigare race..

sandstream skrev:
2655258 Men som jag skrev har ju inte Max något kontrakt med Suzuki utan istället med Alstare som kör Suzuki i sitt team. Alstare skulle ju säkert kunna byta tex till Honda eller Yamaha (om de nu inte har en starkare koppling till Suzuki än vad jag känner till).

Hade Max varit anställd av tex Suzukis MotoGP-team som drivs av Suzuki själva hade det nog varit annorlunda.

Kör man i ett Suzuki team så visar man sig inte på något annat än Suzuki, det vore mycket korkat om man inte vill sätta sig på tvären (Vilken den mannen är bra på visserligen..)

Last edited:
Det är en gammal bild. Kolla på bilden längst ner till höger så ser ni Max i ett annat skinnställ och på en Suzuki. Suzukibilden är även med i MotoGP.coms reportage ifrån showen så det borde ju stämma.

Var väl något tidigare motardrace Suzuki stoppade han från att köra eftersom han hade tänkt och köra Honda, efter det så skakade dom fram en Suzuki åt honom.

/Pär

sleven skrev:
2655365 Det är en gammal bild. Kolla på bilden längst ner till höger så ser ni Max i ett annat skinnställ och på en Suzuki. Suzukibilden är även med i MotoGP.coms reportage ifrån showen så det borde ju stämma.

Var väl något tidigare motardrace Suzuki stoppade han från att köra eftersom han hade tänkt och köra Honda, efter det så skakade dom fram en Suzuki åt honom.

/Pär
Japp,
2006129foto3_G.jpg
, enligt Max hemsida var det Suzuki han körde i Bologna motorshow.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP