GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Busaberg skrev:
2638046 Men det där är väl exakt samma som flera redan skrivit i tråden.Att input från föraren och förmågan att utvärdera nya delar är viktigt för att styra utvecklingen åt rätt håll.Det är nog ingen som tror att Rossi står och svetsar ramar och mappar insprutning mellan testerna....
Precis!
Snigelns svammel känns rätt irrelevant. Att jämföra utvecklingen av en MotoGP-hoj med hur TV-apparater tas fram visar ju det om inte annat :rolleyes:
 
sandstream skrev:
2638160 Precis!
Snigelns svammel känns rätt irrelevant. Att jämföra utvecklingen av en MotoGP-hoj med hur TV-apparater tas fram visar ju det om inte annat :rolleyes:

Jag förstår att du inte förstår eftersom du inte tycks ha en aning vad det innebär att driva ett utvecklingprojekt av den här komplexiteten och tekniknivån.

Men vill du i din okunnighet övervärdera förarnas betydelse så får du gärna göra det. Det påverkar inte situationen ett skvatt.

Busaberg skrev:
2638046 Men det där är väl exakt samma som flera redan skrivit i tråden.Att input från föraren och förmågan att utvärdera nya delar är viktigt för att styra utvecklingen åt rätt håll.Det är nog ingen som tror att Rossi står och svetsar ramar och mappar insprutning mellan testerna....

Nix, jag ger stöd åt Offkeffs påstående.

Många ger exempel på motsatsen.
 
Last edited:
sandstream skrev:
2638160 Precis!
Snigelns svammel känns rätt irrelevant. Att jämföra utvecklingen av en MotoGP-hoj med hur TV-apparater tas fram visar ju det om inte annat :rolleyes:
Vad är det som gör att snigel77s text är svammel?
 
Camel har lämnat en officiell pressrelease om att dom lämnar MotoGP.

Camel Media Service Press Release
"Four intense years of sportsmanship in which the yellow livery of Camel was an unmistakable presence on the track and a symbol of success: 11 victories and 23 podiums.

Camel is leaving international motorsport and its sponsorship of the MotoGP, which started in 2003 and ended with the very special year with Yamaha that has just come to a close.

Working with a great Japanese motorcycle manufacturer like Yamaha and with the World Championship organizer Dorna has been a privilege for the Camel team. We would like to thank all those with whom we have shared this passion and these successes. Our most sincere thanks go to Yamaha for its professionalism in the partnership, to all the riders who have flown our colors on circuits around the world, and to all our fans."




Yamaha Racing
"Following Camel’s recent announcement, Yamaha Factory Racing would like to express its thanks to Camel and Japan Tobacco International for their partnership and support over the 2006 MotoGP season.

Our thanks go out to all those involved in the project; they have formed an important part of our team over the past year.

It has been a great honour for Yamaha to work with such an experienced sponsor and Camel’s enthusiasm throughout the season has been greatly appreciated by the entire Yamaha Factory Racing Team and the Yamaha Motor Group."
 
Last edited:
Kerakoll är en som ryktas gå in som Yamahas nya huvudsponsor. Andra tror att dom kommer köra utan någon huvudsponsor.
 
snigel77 skrev:
2638255 Jag förstår att du inte förstår eftersom du inte tycks ha en aning vad det innebär att driva ett utvecklingprojekt av den här komplexiteten och tekniknivån.
Du har säkert helt rätt.
snigel77 skrev:
Men vill du i din okunnighet övervärdera förarnas betydelse så får du gärna göra det. Det påverkar inte situationen ett skvatt.
Men då kanske herr självutnämnd expert kan ge en ungefärlig uppskattning i procent av hur stor del föraren och ingenjörerna står för.
Enligt dig verkar det vara 0% - 100%.
snigel77 skrev:
Det är som Offkeff beskriver, det ingenjörerna som utvecklar och bygger hojarna, ingen annan. Att tro något annat är bara naivt och okunskap.
Så ingenjörerna har ingen användning av förarnas input tex vid de senaste 3 dagarnas tester?
Gustav O skrev:
2638270 Vad är det som gör att snigel77s text är svammel?
Du har själv med en del av det i ditt citat men vi kan ta det igen. Tex att jämföra utvecklingen av en massaprodukt som en TV med utvecklingen av en MotoGP-hoj (som alla vet är det en prototyp som är extrem på alla sätt).
Att sen skrika om okunnighet, naivitet osv talar för sig själv.
 
Last edited:
sandstream skrev:
2638747 Du har säkert helt rätt.
Men då kanske herr självutnämnd expert kan ge en ungefärlig uppskattning i procent av hur stor del föraren och ingenjörerna står för.
Enligt dig verkar det vara 0% - 100%.
Så ingenjörerna har ingen användning av förarnas input tex vid de senaste 3 dagarnas tester?
Du har själv med en del av det i ditt citat men vi kan ta det igen. Tex att jämföra utvecklingen av en massaprodukt som en TV med utvecklingen av en MotoGP-hoj (som alla vet är det en prototyp som är extrem på alla sätt).
Att sen skrika om okunnighet, naivitet osv talar för sig själv.

Du vill inte förstå vad andra skriver va? Eller gör du dig bara till?

Mv Pär
 
sandstream skrev:
2638747
Så ingenjörerna har ingen användning av förarnas input tex vid de senaste 3 dagarnas tester?

Jo, det är det ingen som säger emot heller. Men jämför input från ~15-16 dagars tester, mot x antal ingenjörer, 320dagar/år ritning/utveckling på kontor och extremt många testvarv på egna banor hemma med 2-3 testförare (ofta f.d gp-piloter). Iofs pågår givetvis utvecklingen under säsongen under tävlingshelgerna också såklart. Men största delen pågår hemma i japan, sen får team-förarna testa det under race, eller korta tester under säsongen.
 
sleven skrev:
2638801 Du vill inte förstå vad andra skriver va? Eller gör du dig bara till?
Underbart, jag behöver inte ens göra mig till för att irritera dig :lol

oFFkeFF skrev:
2638804 Jo, det är det ingen som säger emot heller. Men jämför input från ~15-16 dagars tester, mot x antal ingenjörer, 320dagar/år ritning/utveckling på kontor och extremt många testvarv på egna banor hemma med 2-3 testförare (ofta f.d gp-piloter). Iofs pågår givetvis utvecklingen under säsongen under tävlingshelgerna också såklart. Men största delen pågår hemma i japan, sen får team-förarna testa det under race, eller korta tester under säsongen.
Men det är ju fortfarande en tävlande förare som ska ge sin feedback angående de olika lösningar teknikerna tagit fram och det är deras jobb att ge föraren "rätt" material.
Som Busaberg skrev innan är det nog ingen som tror att Rossi svetsar nya ramar på nätterna.
Tekniker i all ära, de har dock inte samma kunskap som en toppförare om hur saker och ting beter sig i verkligheten.
 
Last edited:
sandstream skrev:
2638811 Underbart, jag behöver inte ens göra mig till för att irritera dig :lol

Men det är ju fortfarande en tävlande förare som ska ge sin feedback angående de olika lösningar teknikerna tagit fram och det är deras jobb att ge föraren "rätt" material.
Som Busaberg skrev innan är det nog ingen som tror att Rossi svetsar nya ramar på nätterna.
Tekniker i all ära, de har dock inte samma kunskap som en toppförare om hur saker och ting beter sig i verkligheten.

Men du missade det andra jag skrev, de får massa feedback från sina testförare "hemma" i japan.
 
Alex Baldolini har signat med Keifer för nästa år för 250GP.
http://www.mediaproduct.de/kiefer/c...om_content&task=view&id=171&Itemid=84&lang=de



Dom här verkar klara till 250GP för nästa säsong än så länge.

Fortuna Aprilia - Lorenzo
Humangest Honda - Dovizioso & Takahashi
Aspar Aprilia - de Angelis & Bautista
Toth Aprilia - Barbera
Gilera - Locatelli
Repsol Honda - Shuhei Aoyama & Julian Simon
KTM - Hiroshi Aoyama & Kallio
BQR Aprilia - Aleix Espargaro & Pablo Nieto
Elit Aprilia - Luthi
Campetella Aprilia - Lai & Poggiali
Kiefer Aprilia - Heidolf & Baldolini
LCR Honda - Eugene Laverty
Stop & Go Honda - Perren
Cardion AB Aprilia/WTR Blauer - Karel Abraham
 
Last edited:
Ännu en intressant tråd som har drabbats av viruset Sandstream och insjuknat i total infantilitet. Jag som trodde Ignorelistan skulle funka som vaccin.

:mad:
 
lite nyfiken bara. om aprillia har en ny 125 motor, kommer Derby köra med den också?
 
Esteve Rabat kommer köra för Repsols 125-team nästa år. Blir Esteve och Bradley Smith i det teamet.
 
willy skrev:
2642863 lite nyfiken bara. om aprillia har en ny 125 motor, kommer Derby köra med den också?

Tror att Lukas Pesek kommer köra den nya modellen nästa år med Derbi för Seedorf. Nicolas Terol kommer också köra för Seedorf nästa år men på den äldre versionen av Derbin.
 
Nyteknik skrev:
2642343 Ännu en intressant tråd som har drabbats av viruset Sandstream och insjuknat i total infantilitet. Jag som trodde Ignorelistan skulle funka som vaccin.

:mad:

typ.. den enda som skriver något intressant i denna tråden är typ Axxexs som
vanligt..
Axxexs.. kan du inte starta en ny tråd för detta ämnet, som är intressant
o läsa? då denna är ganska så förstörd,
så kan de andra fortsätta i denna.... :rolleyes:
 
Bennybåge skrev:
Axxexs.. kan du inte starta en ny tråd för detta ämnet, som är intressant o läsa? då denna är ganska så förstörd, så kan de andra fortsätta i denna.... :rolleyes:
En annan, och enligt mig bättre, lösning är ju att de som ser trådar som den här som ren nyhetsrapportering plockar ut tummen ur XXXXXX och letar reda på lite nyheter själva istället för att vänta på att få dem serverade :tummenupp

Förra årets GP Silly Season tråd var en höjdare men den här verkar gå ett trist öde till mötes pga av alla kontrollfreaks som bara kan godta inlägg som ligger i linje med en viss uppfattning.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top