GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Macke skrev:
2581221 Veteranen Capirossi ligger bra till med bara 1 enda vurpa på hela säsongen, och det var väl startvurpan i GP Catalunya.... Inte hans fel direkt...
Men den tog tyvärr desto hårdare.

Vet förresten en till som bara vurpade 1 gång på hela året (under race) och det var inte heller direkt hans fel....

Last edited:
Herve Poncharal
“I am very grateful to Yamaha for supporting us for one more season and enabling us to have two riders on the new 800cc motorcycle. Furthermore, I am very happy to announce that Sylvain Guintoli will be our second rider alongside Makoto Tamada. The Tech 3 Yamaha Team will be the only team to run Dunlop tyres in MotoGP and we are delighted that we will have such a talented line-up to continue with the great work that we’ve done in 2006.”

Sylvain Guintoli
“It’s a dream come true for me to finally step up to the MotoGP class. Herve and I have known each other for years and to be given the chance to ride with a Yamaha factory team is a fantastic opportunity for me. I want to thank Herve Poncharal and Yamaha for this chance and I can’t wait to begin working with them.”

Är Tech3 ett fabriksteam? Trodde det var ett satellitteam.
Vad är egentligen skillnaden mellan ett fabriksteam och ett satellitteam för utom att ett team brukar få de nya grejerna först?

Gabor Talmasci signat med Master MVA Aspar.

Gabor Talmacsi
“I am delighted to have sealed a deal with the Master MVA Team, it's the best team I could wish to be with. This year has been tough because Aprilia had a better bike than the rest so I was at a disadvantage but even so I had the odd podium and high point. Now I am faced with the challenge of working with the world championship winning factory and I am counting down the days to my debut with them. We're still not clear on a date but if it were down to me it would be tomorrw! I want to give my thanks to Aspar and his team for their confidence in me. Hopefully I won't let them down.”

Bifogat

• gabor.JPG
    gabor.JPG
    130.2 KB · Visningar: 93
gthyni skrev:
2582656 Fortuna är ciggisar så det är bara en tidsfråga ändå
Det vet jag men frågan är när förbudet träder i kraft, verkar flyttas framåt hela tiden.

Kanske inte så intressant vetande men både Fortuna och Gauloises är märken som ägs av Altadis.

Axxexs skrev:
2582568 Gabor Talmasci signat med Master MVA Aspar.

Gabor Talmacsi
“I am delighted to have sealed a deal with the Master MVA Team, it's the best team I could wish to be with. This year has been tough because Aprilia had a better bike than the rest so I was at a disadvantage but even so I had the odd podium and high point. Now I am faced with the challenge of working with the world championship winning factory and I am counting down the days to my debut with them. We're still not clear on a date but if it were down to me it would be tomorrw! I want to give my thanks to Aspar and his team for their confidence in me. Hopefully I won't let them down.”

Vad är det för broms på den 125:an egentligen? Kolfiber och inte radialmonterat??

Eller är jag helt ute och cyklar?

sleven skrev:
2582831 Vad är det för broms på den 125:an egentligen? Kolfiber och inte radialmonterat??

Eller är jag helt ute och cyklar?

Är nog en gammal hoj dom hade inne i hospitality tältet som var uppstripad med #1 bara.

sleven skrev:
2582831 Vad är det för broms på den 125:an egentligen? Kolfiber och inte radialmonterat?? Eller är jag helt ute och cyklar?
Kolfiber är väl förbjudet i 125 och 250 eller är det jag som är ute och cyklar?

sandstream skrev:
2582852 Kolfiber är väl förbjudet i 125 och 250 eller är det jag som är ute och cyklar?

Det var ju det jag menade och Anders svarade på. Har du tvångstankar om att du måste ta vartannat inlägg i alla trådar? Nog spammat

Kolfiberbromsar förbjöds nog 2001-02 för 125GP-250GP pga kostnaderna. Så den hojen på bilden är nog minst så gammal.

Alex de Angelis har skrivit på för ett år till med Master Aspar för 250GP. Han kommer köra aprilia även nästa år.

sleven skrev:
2582862 Det var ju det jag menade och Anders svarade på. Har du tvångstankar om att du måste ta vartannat inlägg i alla trådar? Nog spammat
Sorry, jag missförstod ditt inlägg :rodnar
Skönt att du tog det så bra :tummenupp

GUSTAV.O...Dax att uppdatera din lista....
Nu är det bara Ilmor cyklarna som verkar ha två platser
kvar...???

DUCATI
Marlboro Ducati Corse
Loris Capirossi / Casey Stoner

Pramac D'Antin Ducati
Alex Barros / ALex Hoffman

HONDA
Repsol HRC
Dani Pedrosa / Nicky Hayden

LCR Honda
Carlos Checa

Konica/Minolta Honda
Shinya Nakano

Gresini Honda
Marco Melandri / Toni Elias

KAWASAKI
Team Kawasaki
Randy de Puniet / Olivier Jacque

KR-HONDA
Team KR
Kenny Roberts Jr

SUTER-ILMOR
Team Ilmor
?/?

SUZUKI
Rizla Suzuki
John Hopkins / Chris Vermeuelen

YAMAHA
Camel Yamaha
Valentino Rossi / Colin Edwards

Dunlop Tech3 Yamaha
Makoto Tamada/Sylvain Guintoli

Last edited:
Swedie skrev:
2583759 Han borde köra i Superbike :D
Det vore ju inte alls dumt att ha honom och Bayliss i samma Ducati Corse team i WSBK. Men jag utesluter att Gibernau skulle vara intresserad av Superbike. Han har goda skäl att lägga hjälmen på hyllan: över 10 år av konstant resande, miljoner $ på banken, fortfarande utan skador och troligen sviktande motivation. Jag håller honom som en av de tre bästa sedan Doohan/Okada/Criville slutade.

sandstream skrev:
2583798 Ja, faktiskt. Biaggi, Bayliss och Sete borde sätt fart på den serien så det heter duga.
Jag menar här hemma i svedala ;) nädå! Men vore trist o se Sete lämna in hatten helt o hållet... faktiskt. Tycker han är en rolig krydda i racingen när han väl är i topp.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP