GP-flås på ZX-10

Ny ZX10a..=) låter kanon..hoppas dom sätter upp avgassytemet under sadeln..=)
Webspy skrev:
Ram o swing... samt chassit i sig. sen att dom vräkt på med det värsta i fjädrings/stödämparväg för att kompensera detta har inte hjälpt fullt ut.

Nästa år kommer en helt ny zx10.... ska bli spännande....


ps. stavar man verkligen swing med "W" på svenska?
 
majtii skrev:
Vilken hoj som vinner vilken serie är helt ovidkommande när man jämför med gathojar.
Maskinerna i WSBK, BSB etc är långt ifrån standard. 2004 rullade det fler Sukkor än 10'or med modifierad sving tex (för att tillföra debatten lite).
Lite som att påstå att R1'an är bäst bara för Rossi vinner ett GP.
Ska man kika på någon serie ligger ju Superstock närmast och där är det Yamahan som gäller.
 
Goodstuff skrev:
Ska man kika på någon serie ligger ju Superstock närmast och där är det Yamahan som gäller.
aka Yamaha cup

Championship standings
Pos. Rider. Man. Nat. Points
1 Kenan Sofuoglu Yamaha TUR 66
2 Massimo Roccoli Yamaha ITA 61
3 Craig Coxhell Suzuki AUS 47
4 Didier Van Keymeulen Yamaha BEL 44
5 William De Angelis Yamaha ITA 24
6 Alex Martinez Yamaha ESP 19
 
Slappa skrev:
Hur förändras ljudet när man kortar ner dämparen sådär ? :va

Bra fråga. Var ute och provade lite just nu men det bara spinner ettan tvåan sen ville jag inte köra landsväg när det regnar heller. På tomgång tycker jag inte det var någon skillnad egentligen. Ljudet blev väl något högre kanske när man gasade men lite mer likt ljudet som att köra utan men långt ifrån lika högt.

Lite smattrigt kan man kanske säga. Fick inte till fästet riktigt bra så den håller inte tätt mellan avgassystem/burk.

Är osäker på om det går att täta med avgaspasta.

Jag vill ha fram en ljus och ettrig ton i alla fall, den tonen ska vara hög också tycker jag. Det jag uppnått nu är bra men nivån skulle vara högre tycker jag. Borde nästan klara besiktning ändå.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top