GP-flås på ZX-10

Ninjaboy skrev:
Låter konstigt att det ska vara felkonstruerat då den i standardskick tar sig snabbare runt banorna än allt annat,
inklusive K5:an.
Den har ju inte skrämt slag på konkurrenterna i någon SBK serie, eller Superstock för den delen och en anledning är just svingens beskaffenhet.
 
Ninjaboy skrev:
Låter konstigt att det ska vara felkonstruerat då den i standardskick tar sig snabbare runt banorna än allt annat,
inklusive K5:an.
Om man utgår från Masterbike ja, om man läser andra stora tidningars tester så är K5:an snabbast (den som enligt Stiggy inte är tillräckligt räjsig :rofl ).
Men men, vi behöver inte ta det i den här tråden.
 
Goodstuff skrev:
Den har ju inte skrämt slag på konkurrenterna i någon SBK serie, eller Superstock för den delen och en anledning är just svingens beskaffenhet.
Man skulle kanske kunna säga att 10:an är bäst för banåkningar med oss medelmåttor bakom styret och mindre bra för riktig racing?
 
sandstream skrev:
Om man utgår från Masterbike ja, om man läser andra stora tidningars tester så är K5:an snabbast (den som enligt Stiggy inte är tillräckligt räjsig :rofl ).
Men men, vi behöver inte ta det i den här tråden.
Nej, K5:an är inte snabbast, dock har den vunnit de flesta tester i år på andra kvaliteter, t ex det test du postade i går. Du läser det så det passar din märkesfetischism. :tungan
 
Ninjaboy skrev:
Nej, K5:an är inte snabbast, dock har den vunnit de flesta tester i år på andra kvaliteter, t ex det test du postade i går. Du läser det så det passar din märkesfetischism. :tungan

Och WSB räknas förstås inte? (där grundläggande brister i chassit lär märkas än tydligare). Du verkar rätt bra på att läsa så det passar din märkesfetischism också.
 
Coola Ola skrev:
Och WSB räknas förstås inte? (där grundläggande brister i chassit lär märkas än tydligare). Du verkar rätt bra på att läsa så det passar din märkesfetischism också.
Nej, tävlingsmeriter räknas inte då de beror på förare och budget till största del. Och även regler ibland, tror du på allvar att Ducati skulle vunnit så mycket i WSB de senaste 10 åren utan att de fick ha 33% mer slagvolym?

För övrigt har jag ingen märkesfetischism utan har haft i stort sett alla märken. När jag byter nästa gång väljer jag fritt bland märken och modeller, det lovar jag dig. :pannkyss
 
Ninjaboy skrev:
Nej, K5:an är inte snabbast, dock har den vunnit de flesta tester i år på andra kvaliteter, t ex det test du postade i går. Du läser det så det passar din märkesfetischism. :tungan
Ja, det är en skön touringhoj K5:an...

Tycker ändå att det är lite sorgligt att den suveräna 10:an inte har en chans på bana med riktiga förare (WSBK osv...).
Okej om den var med och slogs i toppen men så är det ju inte...

BTW: Var det någon hoj som Stiggy inte gnällde på i MasterBike? :3freak
 
Märkligt att alla trådar förr eller senare ska bli ett långt utdraget tjafsande om vilken hoj som är bäst, och folk som försöker hävda att just sitt märke är bäst.... :va
Den här tråden är ju ett klockrent exempel. Den började med ett inlägg om ett coolt avgassystem till ZX-10'an...

Jaa, ZX-10'an har vunnit Masterbike två år i rad, nån annan 1000 kubikare vinner ett annat test. Marginalerna på testerna är nere på 100 delar på en bana. Spelar väl för fan ingen roll om min hoj är 1/100 del snabbare än nån annans på ett varv på en bana i Spainen med ett proffs i sadeln...

Släpp det här nångång...... :huvet
 
Hela diskutionen började med mitt inlägg om en Rejshoj - inget annat...

Så gathojsdiskutionerna är väl inte så viktiga i sammanhanget ?

Dessutom handlar tråden om ett slipon.... inte hojkvalitet.

Sorry att jag råkade dra tråden "lite" :felämne
 
För att dra diskussionen åt ett helt annat håll är bilderna som länkats förbannat stora. :3freak

Vore fräsigt med ett sådant där system. Bra mycket snyggare än seatpipes. (Om det inte är hederliga gamla termignoni på 996, :drool)
 
ska jag plocka hem några burkar?
 
Goodstuff skrev:
Sandstream och Ninjaboy tar varje chans till penismätning. Impressive. :)
Vänta tills du får hår på pungen, då kommer du också att uppskatta sånt här (och kanske tom köpa en riktig hoj ;) )
 
sandstream skrev:
Vänta tills du får hår på pungen, då kommer du också att uppskatta sånt här (och kanske tom köpa en riktig hoj ;) )
Jag har så mycket hår att jag vet att jag har köpt en rediger hoj.
 
Goodstuff skrev:
Sandstream och Ninjaboy tar varje chans till penismätning. Impressive. :)
Nej då, men jag tar varje chans att fråga efter info jag saknar (Webspy som svarade, tack för det) eller rätta fel (Sandstream som fortfarande inte kan jämföra äpplen med äpplen).

Jag tror inte jag någonsin själv startat en sån här diskussion även om jag gärna tar den vidare. Dock slutar den ju alltid lika tråkigt så någon gång borde man väl lära sig men någon måste ju kämpa mot orättvisor här i världen. :tungan
 
Last edited:
Vilken hoj som vinner vilken serie är helt ovidkommande när man jämför med gathojar.
Maskinerna i WSBK, BSB etc är långt ifrån standard. 2004 rullade det fler Sukkor än 10'or med modifierad sving tex (för att tillföra debatten lite).
Lite som att påstå att R1'an är bäst bara för Rossi vinner ett GP.
 
Vad spelar det för roll va hoj som e bäst? E väl ändå nån som ska styra skiten också? Sen väljer väl den den hoj som passar denne bäst. Antagligen finns det många som kör fortare på ZX10 än K5 och tvärt om, oavsätt om chassit eller motorn är sämre på den ena eller andra.

Förövrigt är det där en kortad ljuddämpare från en Husaberg :tungan Jag gillar den på bilden i kommentaren med ljud-länken, det är manligt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top