GP-flås på ZX-10

Ny ZX10a..=) låter kanon..hoppas dom sätter upp avgassytemet under sadeln..=)
Webspy skrev:
Ram o swing... samt chassit i sig. sen att dom vräkt på med det värsta i fjädrings/stödämparväg för att kompensera detta har inte hjälpt fullt ut.

Nästa år kommer en helt ny zx10.... ska bli spännande....


ps. stavar man verkligen swing med "W" på svenska?
 
majtii skrev:
Vilken hoj som vinner vilken serie är helt ovidkommande när man jämför med gathojar.
Maskinerna i WSBK, BSB etc är långt ifrån standard. 2004 rullade det fler Sukkor än 10'or med modifierad sving tex (för att tillföra debatten lite).
Lite som att påstå att R1'an är bäst bara för Rossi vinner ett GP.
Ska man kika på någon serie ligger ju Superstock närmast och där är det Yamahan som gäller.
 
Goodstuff skrev:
Ska man kika på någon serie ligger ju Superstock närmast och där är det Yamahan som gäller.
aka Yamaha cup

Championship standings
Pos. Rider. Man. Nat. Points
1 Kenan Sofuoglu Yamaha TUR 66
2 Massimo Roccoli Yamaha ITA 61
3 Craig Coxhell Suzuki AUS 47
4 Didier Van Keymeulen Yamaha BEL 44
5 William De Angelis Yamaha ITA 24
6 Alex Martinez Yamaha ESP 19
 
majtii skrev:
Scorpion har en variant på temat.


Jag har min egna variant på det hela.

Men till GSX-R 750 -00
 

Bifogat

  • BOS-GP-1.jpg
    BOS-GP-1.jpg
    99.1 KB · Visningar: 81
Slappa skrev:
Hur förändras ljudet när man kortar ner dämparen sådär ? :va

Bra fråga. Var ute och provade lite just nu men det bara spinner ettan tvåan sen ville jag inte köra landsväg när det regnar heller. På tomgång tycker jag inte det var någon skillnad egentligen. Ljudet blev väl något högre kanske när man gasade men lite mer likt ljudet som att köra utan men långt ifrån lika högt.

Lite smattrigt kan man kanske säga. Fick inte till fästet riktigt bra så den håller inte tätt mellan avgassystem/burk.

Är osäker på om det går att täta med avgaspasta.

Jag vill ha fram en ljus och ettrig ton i alla fall, den tonen ska vara hög också tycker jag. Det jag uppnått nu är bra men nivån skulle vara högre tycker jag. Borde nästan klara besiktning ändå.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top