Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja tänk när någon av Sveriges fyra sp-förare får syn på det där...Intressant!
Vad säger regelverket igentligen ang fötterna på fotpinnarna?
Såg en kille i BSB som låg rätt långt upp och fajtades som inför varje inbromsning flaxxade till två ggr med båda knäna, det ska jag börja med.
Nån som vet vem jag menar?
Om det är citerat riktigt är det alltså precis som jag trodde.
Nej det tror inte jag på. I 125 och 250 så utsätts förarna för ännu större belastning i bromsningarna, så då borde man ju se det ännu oftare där. Skulle Rossi, som har gjort det här hela livet, inte orka hålla kvar sitt ben?! Nja jag tror att vi får fundera lite till.
Om det är citerat riktigt är det alltså precis som jag trodde.![]()
Q: During the races we always see you lift your left leg, and most of the time with left corners, why is that?
A: So is nothing I decide... when I arrive to deep in braking... without thinking I take out the foot, the left foot. But I don't know why. Seriously! My impression is that I am able to stop the bike better, but I don't know if it's true.
Som vanligt förstår man inte vad du menar när du sätter bokstäver bredvid varandra. Försök en gång till.Skulle vilja påstå att det var precis så ALLA tänkte. Men nu har Du fler ovärdeliga alternativ att fundera på under kvällen![]()
Nej det tror inte jag på. I 125 och 250 så utsätts förarna för ännu större belastning i bromsningarna, så då borde man ju se det ännu oftare där. Skulle Rossi, som har gjort det här hela livet, inte orka hålla kvar sitt ben?! Nja jag tror att vi får fundera lite till.
Orkar gör han säkert, men ibland kanske man inte orkar orka och slappar lite. Jag tror definitivt att det är ett sätt att slappa lite på, istället för att lyfta foten/benet bakåt mitt under maximal retardation.
håller med, tror på din och nikolas linje... det kan faktiskt va lite tungt/bökigt att dra foten upp tillbaka på pinnen efter nerväxling innan vänstersvängar, bättre att då vänta tills i svängen.
När jag tog licens var det FÖRBJUDET att ta föterna från fotpinnarna
år 2004
§ 6,8,1 Förares placering på motorcykel...
Föraren måste under hela tävlingen hålla fötterna på fotstöd placerade enl 3.1.5 Brott mot denna bestämmelse kan medföra uteslutning.
tyvärr funkar inte min dator och svemo.se
där finns det att hitta årets regler
p.aragrafrytaren
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |