GP-fötter

Gör dem? Vad är vikten på förare & hoj på dem i 125/250? Vad är kurvhastigheten för dem? Jag håller kvar vid min grej då det händer mig och mfl i pro superbike :)

Kom till sthlm nu och följ med till erotik mässan ist! =D

Nu gör du samma tankevurpa som många andra ang det där med belastningen man utsätts för. Det har inte med ekipagevikt att göra, utan det handlar om retardationen. Tror du tex att en långtradarchaffis utsätts för större belastning än en personbilsförare när de bromsar fullt?
Kurvhastigheten är högre i 125/250 än i MotoGP.

Finns gott om erotik i skåne... :tuttar
 
Varfrö fortsätta spekulera när Svaret redan har postats? :va
Han vet inte varför han gör det och han vet inte om det har någon effekt. EOD
 
Nu gör du samma tankevurpa som många andra ang det där med belastningen man utsätts för. Det har inte med ekipagevikt att göra, utan det handlar om retardationen. Tror du tex att en långtradarchaffis utsätts för större belastning än en personbilsförare när de bromsar fullt?
Kurvhastigheten är högre i 125/250 än i MotoGP.

Finns gott om erotik i skåne... :tuttar

Jag trodde faktiskt att du var lite smartare än så! :P Läs själv vad dem skriver på den där sidan där dem frågar ut rossi! Hur vare för dig när du bromsa efter rakan med 125an på knutstorp? Jobbigt att hålla tillbaka armarna? Då tycker jag att du tar dig till gymmet och börjar träna lite, eller så kan du ju sluta be bruden slutföra jobbet åt dig och göra det själv ;)
 
Jag trodde faktiskt att du var lite smartare än så! :P Läs själv vad dem skriver på den där sidan där dem frågar ut rossi! Hur vare för dig när du bromsa efter rakan med 125an på knutstorp? Jobbigt att hålla tillbaka armarna? Då tycker jag att du tar dig till gymmet och börjar träna lite, eller så kan du ju sluta be bruden slutföra jobbet åt dig och göra det själv ;)

Det handlar inte om vad Rossi säger, utan om ditt argument som inte håller.
 
Det handlar inte om vad Rossi säger, utan om ditt argument som inte håller.

Okej, skit i rossi! Ta alla som gör så ibland. Ta mig t.ex. Varför blir jag tvungen att göra så ibland? Stoner da? Varför han? Vi kan ta pedrosa och alex lundh också! Nej vänta! Ta micke nilsson också!
 
Okej, skit i rossi! Ta alla som gör så ibland. Ta mig t.ex. Varför blir jag tvungen att göra så ibland? Stoner da? Varför han? Vi kan ta pedrosa och alex lundh också! Nej vänta! Ta micke nilsson också!

Du förstår ju inte ens vad vi diskuterar fjunis!

Koncentrera dig nu på Vegas istället.
 
En variant kan ju vara "störningsmoment"Vi vet ju alla hur många ggr man varit nära att krascha för att någon fipplar till det, eller när framförvarande kraschar.. lätt att man fäster blicken på det som är ovanligt och inte hör hemma.. kanske vill få konkurrenterna ur balans!?!? Jag kraschade själv en gång pga att en chipp körde på sladd in i en böj.. FAN VA COOL sa ja högt i hjälmen, och vips så hade jag glömt bort att bromsa :gnissla

Det minns jag!!! Knudan 2006; du och jag håller på att försöka dominera bottenträsket I superstock 600. Du är 5 meter före mig på väg ner mot slutet på rakan; vi börjar bromsa och så kommer Jörgen Andersson på tvären innanför oss och SNYGGT ställer upp hojen inför krök.
"WOW, COOLT" tänker jag (och uppenbarligen du med) för plötsligt ser jag till min STORA förvåning hur "Lind försöker slå tillbaka på yttern!!!!!"
Efteråt berättade du hur impad du blev av Jörgens upptäll att du "glömde bromsa" och någonstans mitt i kröken avslutade du med en snygg lowsider!!!:D
 
Du förstår ju inte ens vad vi diskuterar fjunis!

Koncentrera dig nu på Vegas istället.

Jo det gör jag. Varför rossi drar ut benet i inbromsningarna. Jag tycker att du har fått svaret nu 1000ggr. Både av mig och ett par andra samt en extern länk där det stod en helvetes massa grejer.

Ska göra det. Ska börja packa =)

STÄNG TRÅDEN! OSCAR HAR FEL MOHAHAHAHA:huvet :huvet :huvet

Det minns jag!!! Knudan 2006; du och jag håller på att försöka dominera bottenträsket I superstock 600. Du är 5 meter före mig på väg ner mot slutet på rakan; vi börjar bromsa och så kommer Jörgen Andersson på tvären innanför oss och SNYGGT ställer upp hojen inför krök.
"WOW, COOLT" tänker jag (och uppenbarligen du med) för plötsligt ser jag till min STORA förvåning hur "Lind försöker slå tillbaka på yttern!!!!!"
Efteråt berättade du hur impad du blev av Jörgens upptäll att du "glömde bromsa" och någonstans mitt i kröken avslutade du med en snygg lowsider!!!:D

Haha, den har jag hört om! :D

Men jag tror att dem har mycket mycket starkare psyke i motoGP än vad de flesta andra har i världen. Tror inte det är något stort störnings moment alls i dem högre divisionerna. Men cool är det iaf ;D
 
Last edited:
En annan ritual nästan alla förare gör på startplattan innan lamporna tänds är att titta ner till vänster å kika om växelspaken sitter kvar, dom kanske tror att den trillat väck, men det e nog medfött kanske, tror tom att jag gör så själv när jag tänker efter :cpparty

Fast just det är väl att man kollar så man står rätt, det gör iaf jag. Dock skumt att nästan alla kollar på vänster sida :tungan
 
vadå EOD..

han ska ju diskas....ju
 
Nu gör du samma tankevurpa som många andra ang det där med belastningen man utsätts för. Det har inte med ekipagevikt att göra, utan det handlar om retardationen. Tror du tex att en långtradarchaffis utsätts för större belastning än en personbilsförare när de bromsar fullt?
Kurvhastigheten är högre i 125/250 än i MotoGP.

Så är det, men eftersom hastigheten är högre på en stor hoj innan kurvan, och dessutom ska sänkas till en lägre hastighet än en mindre hoj, så får man bromsa längre tid inför varje kurva. Man får alltså spendera en större del av varvtiden på full broms, vilket förstås är jobbigare :tummenupp
 
Precis :tummenupp

Tilltaget står i total konflikt med reglementet.. :fakta

MGP Rossiismen tog helt plötsligt tvärslut .. :D


Är ju inte rookie-sm han kör i. Dom har andra regler i deras serie och där finns inte någon liknande regel. :arsele
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top