Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur länge dröjer det innan vi ser folk dingla med fötterna på bulten?
Rossi gör det ju!
Er også andre førere som gjør det samme, sett både Casey Stoner og ikke minst Troy Bayliss gjøre liknende moves...
Stoner och Pedrosa och Lorenzo gör det oxå alla om än mycket mer diskret.
Tror Rossi har tittat för mycket på cross:
![]()
Jag har för mig att någon av de engelska kommentatorerna menade att de kunde svänga tightare när de dinglade med benet sådär. Har som flera andra sagt sett bl.a. Stoner göra samma sak.
Jag själv måste göra en liknande rörelse, helst på Anderstorp. Min höft är kass efter en olycka och när jag hukar ihop bakom kåpglaset på rakan så låser sig höften en aning vilket gör riktigt ont när man reser sig upp vid inbromsningen vilket resulterar i att man får släppa pinnen och sträcka ut benet lite.
Om han håller foten på fotpinnen lär han ha större möjlighet att luta överkroppen vilket rimligtvis borde ha större effekt på viktfördelning balans, eller helt fel?
Så jag tror inte på balansteorin, -----------han kanske bara inte vill ha benet under hojen om han får släpp på framhjulet...?---------
Är du helt seriös? Då tycker jag att han borde skaffa en katapult stol!
Han är på väg in i en vänster kurva samtidigt som han växlar ner, flyttar ut kroppen och bromsar stenhårt. Det är nästan helt omöjligt att i vissa lägen hålla kvar foten på fotpinnen eftersom att det blir en sån enorm belastning både ifrån kroppen som redan hänger utanför en liten bit och inbromsningen. Det är iaf min teori och det händer mig rätt ofta ocksåIngen annan som känner igen det jag skriver? =)=)
Han dinglar väl alldrig ut tassen i högerböjar utan just bara vänsterböjar så jag tror det har något med växlingsmotoriken att göra
...han kanske bara inte vill ha benet under hojen om han får släpp på framhjulet...?
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten