gotlandring filmat från hjälmen

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
Ducati Streetfighter
en liten film från gotlandring filmat från hjälmen. jag trodde nästan att jag skulle tappa hjälmen på rakan helt galet hur en så liten kamera kan ta tag i vinden så mycket
det är Maranello som ligger framför o poserar

[YOUTUBE-ID]uwYw_oJRmI4[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
snyggt kört och inget fel på hur en streetfighter trivs på bana,
GoPro HD va?

Ser riktigt kul ut bra känsla. Nybörjarfråga, är det verkligen nödvändigt att knäskrapa i varje kurva? Har aldrig kört bana, men man blir sugen när man ser sånt här..

Bra överblick över svängarna och över de andra förarna. Mycket underhållande och bra bildkvalitet! Tur att man skall dit torsdag-söndag annars hade jag gråtit av längtan!

Bra vinkel, som någon skrev, ger bra överblick!

Dessutom ser Gotland ut att vara en riktigt fin/kul bana!
Måste se till att pallra mig dit!

En fråga, är videon uppsnabbad? Ibland ser en del rörelser så "hastiga" ut..

Nu kör jag ju iofs inte race/licens, men det känns lite snabbt ibland :)

Poesi!
Bra kört och bra filmat, fartkänsla, position, ljud, vi ger den 4 solar av 5 möjliga :)
Tycker du hängde med bra på SF:en.

Bara jag som reagerar över han som kör en blå/gul hoj 5:00 in i filmen? Följ de kommande varven och titta hur han kör. Verkar inte bry sig speciellt mycket om de andra på banan med tanke på val av linjer

Bara jag som reagerar över han som kör en blå/gul hoj 5:00 in i filmen? Följ de kommande varven och titta hur han kör. Verkar inte bry sig speciellt mycket om de andra på banan med tanke på val av linjer

Fast det är sådär det går till när det är tävling. Folk är väldigt oartiga. Nu kände han ju på sig att det var lite väl tajt i slutet av rakan och signalerade sorry till bakomvarande. Omkörningen i vänstern efter backen gick ju åt pipan fullständigt. Vill man öva sig på att köra om är väl licensgruppen bästa stället.

I licensgruppen tror jag inte att det blev så mycket gråt och tandagnissel efter omkörningar. Kör man om nån lite dumt vinkar man sorry alternativt söker upp dom i depån och kollar läget. Känner man sig förorättad av en omkörning går man och snackar med vederbörande. Det är ytterst sällan några jättesura miner.

Utom när folk inte kan hålla sig i ytterkant av första böj på väg ut ur depån. Då är det jävlar i mig KRIG! :mad: :kulspruta

Fast det är sådär det går till när det är tävling. Folk är väldigt oartiga. Nu kände han ju på sig att det var lite väl tajt i slutet av rakan och signalerade sorry till bakomvarande. Omkörningen i vänstern efter backen gick ju åt pipan fullständigt. Vill man öva sig på att köra om är väl licensgruppen bästa stället.

I licensgruppen tror jag inte att det blev så mycket gråt och tandagnissel efter omkörningar. Kör man om nån lite dumt vinkar man sorry alternativt söker upp dom i depån och kollar läget. Känner man sig förorättad av en omkörning går man och snackar med vederbörande. Det är ytterst sällan några jättesura miner.

Utom när folk inte kan hålla sig i ytterkant av första böj på väg ut ur depån. Då är det jävlar i mig KRIG! :mad: :kulspruta

Precis, såg också hur han signalerade till bakomvarande. Det var ett friskt tempo i alla fall. Och ja, nog måste man få "öva" den typen av omkörningar också.

En del trådar man läst på senaste har handlat om uppförandet på vissa bankörningar. Att det är vissa som kör hur de vill och kan ställa till med ganska mycket oreda.

Precis, såg också hur han signalerade till bakomvarande. Det var ett friskt tempo i alla fall. Och ja, nog måste man få "öva" den typen av omkörningar också.

En del trådar man läst på senaste har handlat om uppförandet på vissa bankörningar. Att det är vissa som kör hur de vill och kan ställa till med ganska mycket oreda.

Jag tror att det är ganska mycket mer kukmätning i "gatgrupperna", faktiskt. Massor av ömtåliga självbilder som kräver upprättelse hit och dit.

I licensgruppen kan man vingla runt på en 125-räser utan att behöva frukta för liv och lem. Med lite tur kan man runda folk på utsidan, det är jävligt najs.

Jag tror att det är ganska mycket mer kukmätning i "gatgrupperna", faktiskt. Massor av ömtåliga självbilder som kräver upprättelse hit och dit.

I licensgruppen kan man vingla runt på en 125-räser utan att behöva frukta för liv och lem. Med lite tur kan man runda folk på utsidan, det är jävligt najs.

Har ett par svidande minnen från div gatkörningar i Norge då jag bodde granne med rudskogens bana. Man var kung tills de där 125räserna som hölls ihop av silvertejp rundade både på insidan, utsidan och bredden.

Lite andra spårval bara:)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back