Gotland Ring banlicens

nu vet jag en ö med 90% miljöpartister som kommer bli ett jäkla liv på, själv tycker jag det bara är bra! Mer turistnäring kan aldrig vara dåligt!

Skitkul! :tummenupp Men, det där gäller ju bara för bilar! Frågan är ju hur det går på hojfronten? :va

Fast ska jag vara riktigt ärlig så slipper jag helst tävlingar där, det är dyrt nog med racing utan att åka färja :huvet Och det skulle ju inte skada om det fanns lite el där! Dom har ju sjuttielva vindkraftverk, så strömming borde ju finnas :mad:

nu vet jag en ö med 90% miljöpartister som kommer bli ett jäkla liv på, själv tycker jag det bara är bra! Mer turistnäring kan aldrig vara dåligt!

Är det inte 90% centerpartister? centern har väl vart det största partiet här sedan den första potatisen kom till ön.

Nej det är nog inte många människor på ön som blir sura pga det där.
Snarare tvärtom

Undrar vad som finns kvar att göra innan stcc får köras där? Vore hur tufft som helst. Ni som inte varit på gotland ring, det finns få ställen som är vackrare, nära både ett träsk och ett kalkbrott, sjiukt fint för di! Vägen dit är också den helskön att ta med hoj.

Undrar vad som finns kvar att göra innan stcc får köras där? Vore hur tufft som helst. Ni som inte varit på gotland ring, det finns få ställen som är vackrare, nära både ett träsk och ett kalkbrott, sjiukt fint för di! Vägen dit är också den helskön att ta med hoj.

STCC kräver lite mer plats till att börja med.
STCC är ju en stor kommersiell cirkus. För att skapa Gotland till en publikvänlig bana krävs lite läktare och gångstråk utanför banan fram till trevliga partier där man som publik gärna våldtar plånboken ännu en gång för att få se något, första våldtäkten är oftast inträdet :)

Men depån behöver bli ca 10 gnr större innan ens STCC kan överväga saken.
Team med mångmiljonbudgetar står inte på grus.

Fler toaletter, duschar m.m. lär stå på önskelistan.

Jättekul med banlicensen, den för RR kommer nog inom kort också :tummenupp
Nästa år när vi kör där igen med Actionpics så blir det tävlingar på lördagseftermiddagen/kvällen :)

//Nitrous

Längtar efter den dagen vi kan köra SM eller SO i roadracing på den banan. En av Sveriges bästa och roligaste! :)

När det gäller säkerheten och en banlicens för roadracing borde det inte vara några problem. Svemo har godkänt sämre banor som vi tävlar på idag.

Skitkul! :tummenupp Men, det där gäller ju bara för bilar! Frågan är ju hur det går på hojfronten? :va

Fast ska jag vara riktigt ärlig så slipper jag helst tävlingar där, det är dyrt nog med racing utan att åka färja :huvet Och det skulle ju inte skada om det fanns lite el där! Dom har ju sjuttielva vindkraftverk, så strömming borde ju finnas :mad:

Färjan kostar inte mkt med skåpbil, dock dyrt med bil+släp.
Men för stockholmare annat löst folk är detta den närmaste banan = mindre bensinpengar så det går nog på ett ut.
Tävling på GR är ju det man längtar efter, finns ingen bana i sverige som kan mäta sig med kvalitén och det körtekniska som GR har.

El finns det, men inte tillräckligt ännu, krävs större huvudsäkring och distributionsnät = PENGAR

Vindkraftverken är inte en option tyvärr, dom ägs av ett företag, el-leveransen på ön sker av ett annat bolag som är nätägare.

//Nitrous

Längtar efter den dagen vi kan köra SM eller SO i roadracing på den banan. En av Sveriges bästa och roligaste! :)

När det gäller säkerheten och en banlicens för roadracing borde det inte vara några problem. Svemo har godkänt sämre banor som vi tävlar på idag.

Tror faktiskt att det bara handlar om ett par softfences som måste införskaffas.
Men, problemet med banlicensen för RR skulle jag tro sätter lite käppar i hjulet för allmänhetens åkning va?
Kan tänka mig att Svemo har krav på ambulans, åtminstone vid RR-träning är det så och GR använder ingen idag. När vi hyr banan så hyr vi dit egen ambulanssjukvård som vi upphandlar, inte direkt gratis eftersom Gotland inte har ambulanser till övers :näsblod

//Nitrous

Najs!
Se till att han en blandad 600/1000 klass så jag kan visa dig, David, Petter och de andra halvfigurerna vart skåpet ska stå :D

Haha.. du längtar alltså efter att bli förnedrad. Allrighty, det ordnar vi.

Bara licensen är klar så vill banägaren med vår hjälp arrangera tävling på tidiga kvällen efter vår hyrestid, både sprintrace och kortare erf.
Bara att hoppas :tummenupp

//Nitrous

Last edited:
Haha.. du längtar alltså efter att bli förnedrad. Allrighty, det ordnar vi.

Bara licensen är klar så vill banägaren med vår hjälp arrangera tävling på tidiga kvällen efter vår hyrestid, både sprintrace och kortare erf.
Bara att hoppas :tummenupp
Synd att du inte är man nog för att köra 1000, annars kunde vi ha teamat på min hoj i ERF-racet :krama

Haha, låna ut din 1000 moppe så kör jag ett R1000 race på den, vore kul att ta lite poäng från dina tävlingskamrater :)
Men det går ju inte, jag ska ju köra pucko! :gnissla

Du som torkar dig med tusenlappar och har kondis (=fusk i rookieracing) kan väl köpa en 1000 och köra båda klasserna :arsele

Volmar var där i måndags för att kolla hur det står till, dock vet jag inte hur det gick riktigt men de är nog hyfsat nära att få en licens, om det sen är banlicens A,B eller C vet jag inte.
De behöver iallafall efter de fått reda på vart posteringarna är sätta upp små söta kurer åt de som ska stå där :)

Ska bli skitnajs o köra där nästa år igen, speciellt om det blir tävling på kvällen också.
Det ska nog gå att lura dit besiktningschefer, tävlingsledare, FUNKTIONÄRER o ambulanser så det blir race av :Bugar

Last edited:
STCC kräver lite mer plats till att börja med.
STCC är ju en stor kommersiell cirkus. För att skapa Gotland till en publikvänlig bana krävs lite läktare och gångstråk utanför banan fram till trevliga partier där man som publik gärna våldtar plånboken ännu en gång för att få se något, första våldtäkten är oftast inträdet :)

Men depån behöver bli ca 10 gnr större innan ens STCC kan överväga saken.
Team med mångmiljonbudgetar står inte på grus.

Fler toaletter, duschar m.m. lär stå på önskelistan.

Jättekul med banlicensen, den för RR kommer nog inom kort också :tummenupp
Nästa år när vi kör där igen med Actionpics så blir det tävlingar på lördagseftermiddagen/kvällen :)

//Nitrous

jasså?

läst denna?

http://www.helagotland.se/sport/artikel.aspx?articleid=5339955

verkar som om STCC ändå fått upp ögonen för Gotland ;) :yoparty

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...