Gotland Ring, 600 eller 1000cc bana?

Å andra sidan är det kul att nästan helt kunna skita i allt vad gaskontroll heter, bara att vrida fullt så snart man törs :tummenupp

ungefär som en KTM 690 då ;) lite trist dock att man nästan höll topphastighet UT på den lilla raksträcka som kallas för start/mål.
Det skiljde ca 10km/h på utgångshastighet och topphastighet, trots lite nedförsbacke.
Men men.. jag kör knappt fortare med en CBR1000 på den banan än med KTM:en kan jag ju tillägga, så nån fartfantom är jag inte trots ~130hk extra.

ungefär som en KTM 690 då ;) lite trist dock att man nästan höll topphastighet UT på den lilla raksträcka som kallas för start/mål.
Det skiljde ca 10km/h på utgångshastighet och topphastighet, trots lite nedförsbacke.
Men men.. jag kör knappt fortare med en CBR1000 på den banan än med KTM:en kan jag ju tillägga, så nån fartfantom är jag inte trots ~130hk extra.

Nej, du har blivit pappa, därför kör du långsammare räknat på effektförållandet. Du har undermedvetet börjat använda
hjärnan :)

600cc funkar helt klart bättre, jag har en 1000cc och blev omkörd av en massa 600cc hela dagarna jag körde där, så rätt svar är 600cc... :D:va

Last edited:
Henke

600 säger jag. Det är skitkul och går som attan där.

Min transponder gav mig 2 varvtider på 1,24,8x och 1,24,6x. En transponder kan man lita på :rolleyes: Så köp en 600 och ha kul på Gotland. :D

Jag kan väl säga att jag tycker det är bra mycket roligare med 600 där än 1000.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti