Gotland Ring, 600 eller 1000cc bana?

Dampe har lagt fler varv på den där banan än många infödda så det vore väl fan om han inte var snabb :)

Visst är det så. Och jag har ju bara två cylindrar :rolleyes::D

GR är inte så effektkrävande, dessutom kan den ibland va lite kalkhalkig och för slät, detta gör att det kan va svårt att hålla tempen i däcken.

Troligen är en 600 mer förlåtande än en 1000 på GR.

I väta defintitivt men med ett antal varv under bältet så har jag aldrig haft några problem med det. Men jag kör säkert för sakta....äter däck gör den iaf, med väldigt god aptit:gnissla:gnissla

Last edited:
Det spelar nog inte så stor roll vilken cc man har, jag körde 1.31 tider med en KTM 690, om man sen sätter en snabb förare på en sån hoj borde det gå att köra 1.28 typ om inte ännu snabbare.

GR har några få ställen där toppeffekt spelar stor roll, sen svänger banan nästan hela tiden och det är svårt att få ner all effekt i backen (dessutom kalkigt).

Ska du åka riktigt fort (under 1.25) så är det enklare att göra det med en 1000 än med 600 skulle jag gissa och då nyare hojar än -08:a typ.

Kontentan? GR går det att köra relativt fort på "whatever", riktigt fort hade nog en ssp600 vart bäst ;)

Enligt Petters sida så innehar han det inofficiella rekordet med 1.24.8

http://www.petterjansson.se/

Jo jag var där då. Idag tror jag det skulle ryka snabbt då både Petter som förare har utvecklats och hojarna. Självklart finns en bunt duktiga PRO förare som skulle fightas om varvtiden.
Därav att jag tror att nya tider skulle hamna närmare 1.20 än 1.25

/Nitrous

Det spelar nog inte så stor roll vilken cc man har, jag körde 1.31 tider med en KTM 690, om man sen sätter en snabb förare på en sån hoj borde det gå att köra 1.28 typ om inte ännu snabbare.

GR har några få ställen där toppeffekt spelar stor roll, sen svänger banan nästan hela tiden och det är svårt att få ner all effekt i backen (dessutom kalkigt).

Ska du åka riktigt fort (under 1.25) så är det enklare att göra det med en 1000 än med 600 skulle jag gissa och då nyare hojar än -08:a typ.

Kontentan? GR går det att köra relativt fort på "whatever", riktigt fort hade nog en ssp600 vart bäst ;)
Jäklar, det var snabbt! Tyckte jag piskade på med motarden så det blev brunt i kallingarna i somras men fastnade på 1.40. Var hittade du dom 9 sekunderna? :näsblod :)

Jäklar, det var snabbt! Tyckte jag piskade på med motarden så det blev brunt i kallingarna i somras men fastnade på 1.40. Var hittade du dom 9 sekunderna? :näsblod :)

Det där frågar man sig alltid när man hör vad dom snabba jepparna kör på för tider... Jag intalar mig själv att det endast handlar om materialet dom kör på ;-) (Fast egentligen vet jag att det är jag som är långsam...)

Det där frågar man sig alltid när man hör vad dom snabba jepparna kör på för tider... Jag intalar mig själv att det endast handlar om materialet dom kör på ;-) (Fast egentligen vet jag att det är jag som är långsam...)

Det ÄR materialet. :gnissla
Eller snälla flick/pojkvänner som tar tid manuellt med en blomma i lecan som riktmärke.....:rolleyes:

Åh, är det här varvtidskryttråden? Jag har kört 1.35,49 med min 125:a! Vasaninurå?

Edit: Fast i år ska jag köra jättefortare. 1.30 blankt. Kanske.

Klart det är! Med den vikt/hk förhållande som den har så, 125GP liksom, borde ju gå att köra jättefortigare då ju :)

HSTRacing goes race 2011! Www.hstracing.se

Fast vikt/effektförhållandet blir ju inte så väldigt fantastiskt på en 125 GP...runt 43-45 hp på 71 kg maskin plus förare gör ju att det blir ruggigt mkt sämre än på valfri 600/1000cc sporthoj.

Å andra sidan är det kul att nästan helt kunna skita i allt vad gaskontroll heter, bara att vrida fullt så snart man törs :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman