Gotland 2009

Det brukar inte va nåt problem med att bo på banan dock kan det va så att det inte finns några sanitära möjligheter efter stängning.

Jag kommer nog att bo kvar och då brukar det lösa sig ska du se



De kan det aldrig bli för många av

:) de tycker jag låter bra
 
En liten fråga bara...


Vad e det för försäkring man ska ha för att få kör i medel gruppen ??
 
En liten fråga bara...


Vad e det för försäkring man ska ha för att få kör i medel gruppen ??

Utan att veta så skulle jag starkt gissa på minst trafikförsäkring för att täcka skador på andras liv och egendom. Om det nu går att ordna så försäkringar gäller på bana.
 
Jag kör med en gammal r6 som är avställd... SÅ då måste jag köra i den snabba gruppen... Känns då som man kommer bara att bromsa upp dom andra...
 
Jag kör med en gammal r6 som är avställd... SÅ då måste jag köra i den snabba gruppen... Känns då som man kommer bara att bromsa upp dom andra...

Är den avställd och inte har någon försäkring så kör du Oförsäkrad / Licens.

Du kommer inte bromsa upp dom andra som är snabbare.
Dom kör om.
 
De låter joj bra.. Då får jag anmäla mig med..

Kanske e dum fråga men vad innebär det med licens ? Är det som en extra försäkring?
 
De låter joj bra.. Då får jag anmäla mig med..

Kanske e dum fråga men vad innebär det med licens ? Är det som en extra försäkring?

Du skall väl inte anmäla dig till oförsäkrat/licens bara för att du inte kan försäkra hojen? Se till att försäkra hojen istället och kör i den gruppen som har ett tempo som passar dig.

Om du inte ens vet vad licens innebär så är du i fel grupp.
 
De låter joj bra.. Då får jag anmäla mig med..

Kanske e dum fråga men vad innebär det med licens ? Är det som en extra försäkring?


Oförsäkrat/ Licens innebär att man kör med motorcyklar försäkrade i IF och Trygg Hansa som inte godkänner bankörning och Licens innebär Tävlingslicens.
Det vill säga att det kommer gå allt från långsamt till skitfort i den gruppen.

Så kan du så rekomenderar jag dig att försäkra och köra i lugn grupp om du är nybörjare.
Det kommer du tycka är betydligt trevligare.
 
En liten fråga bara...


Vad e det för försäkring man ska ha för att få kör i medel gruppen ??

Jag vet inte hur många timmar jag la ner på att försöka reda ut vad som gäller för banåkning på GR men de va många dar kan jag säga.
Trafikförsäkring bör man ha för då täcker det din kropp och egendom ifall att nån annan kör på dig,om du vurpar på eget bevåg så gäller inte det egendomen bara kroppen.
Den bedöms som ett avskilt tävlings område så det är inte inhägnat vilket många tror så man hamnar nånstan i mellan så at säga
 
Kör o klotar endast om jag får leka med patrik!
Samt får springa hans moppe på rekord tider!
Ja jag e fet nu!
O jag har inga pengar!
Om patrik sponsar kanske jag kan sätta den nya pansarvagnen någonstans utanför banan. Det enda jag begär e spons gratis sjukvård o 3st redbull (går bra med powerking)
Fina kort o visa mina släktingar.. barn har jag inga.
Samt lite efedrin före eller efter kraschen:mad:
Nej en sur patrick o en total neggad mig e det som funkar..

Samt någon fjolla ifrån tokholm som gnäller att det inte greppar!
Prova köp nya däck... från den skäggiga men snälla patrick.
Han kan det hela.
Annars kör man gammla skolan in på korden sedan byter man!
Eller något..
Jag har iaf ett par 04or som skall rastas utav.
Kommer bli kul som fan!
Släpper det så släpper det då har man gasat för lite.
Nu skall jag återgå till att borsta våra nytvättade katter
Samt äta lyckopiller enl guden mattias.
Ses med spons o så!=)
 
Last edited:
Kör o klotar endast om jag får leka med patrik!
Ja jag e fet nu!
O jag har inga pengar!
Om mina släktingars barn har efedrin före eller efter kraschen:mad:
Nej en fjolla ifrån tokholm som den skäggiga men snälla Jag Kommer bli kul som fan!
Släpper det så släpper det då har man gasat för lite nytvättade katter
Samt äta lyckopiller enl guden mattias.
Ses med spons o så!=)


Förtydligad Lindéns inlägg lite så alla förstår vad han menar! :D

Vi kommer ta han om dig Lindén.
Oroa sig inte.... :krama
 
Nu har ju jag inte orkat läsa alla inlägg i tråden så det finns risk att jag upprepar vad någon annan redan har sagt men...

Angående banåkning 2009 (ALL BANÅKNING!!)
Ingen olycka har testats rättsligt i Sverige efter vad jag har hört, med andra ord kan man inte säkert lita på ATT trafikförsäkringen gäller. Den så kallade helförsäkringen gällde ENDAST i samband med SMC under 2008, om det är samma inför -09 bör man kolla upp ordentligt innan man plockar ut sin nya värsting och skrapar knän.
Oavsett vad försäkringsbolagen säger så är det dock alltid klokt att ta en extra olycksfallsförsäkring om man planerar att åka bana. Tänk om du, eller någon annan, orsakar en olycka som får allvarligare följder än att man blir hel på en vecka eller ett par. TÄNK om olyckan ställer till med livslång rehabilitering, förlamning, hjärnskador etc. Då spelar det ingen roll att man "trodde" att försäkringen gällde.

SLUTSATS: Skaffa en bra olycksfallsförsäkring och anmäl sedan till den grupp/hastighet/"försäkring"/ev. licens!? som passar dig och din hoj.
 
För övrigt hoppas jag att arrangören inte tillåter nybörjare i licensgruppen? Livsfarligt med de fartskillnaderna det skulle innebära.

Samma problem sen jag körde på bana första gången -04. Svårlöst problem tydligen men det är så det ser ut. Duktiga chafförer har inga problem med att kör om en långsammare hoj, bara se till att "dom" inte gasar satan på rakorna, sen är ju GR lite bredare än tex gelleråsen.
 
platser

Det finns några platser kvar i samtliga grupper.
Gott Nytt År på Er Alla.
 
Samma problem sen jag körde på bana första gången -04. Svårlöst problem tydligen men det är så det ser ut. Duktiga chafförer har inga problem med att kör om en långsammare hoj, bara se till att "dom" inte gasar satan på rakorna, sen är ju GR lite bredare än tex gelleråsen.

Inte direkt svårlöst.. Licensgruppen skall vara till för de med licens och sedan får man se till att ha en trafikförsäkrad hoj om man är nybörjare och köra i en grupp med passande tempo.
 
Nu har ju jag inte orkat läsa alla inlägg i tråden så det finns risk att jag upprepar vad någon annan redan har sagt men...

Angående banåkning 2009 (ALL BANÅKNING!!)
Ingen olycka har testats rättsligt i Sverige efter vad jag har hört, med andra ord kan man inte säkert lita på ATT trafikförsäkringen gäller. Den så kallade helförsäkringen gällde ENDAST i samband med SMC under 2008, om det är samma inför -09 bör man kolla upp ordentligt innan man plockar ut sin nya värsting och skrapar knän.
Oavsett vad försäkringsbolagen säger så är det dock alltid klokt att ta en extra olycksfallsförsäkring om man planerar att åka bana. Tänk om du, eller någon annan, orsakar en olycka som får allvarligare följder än att man blir hel på en vecka eller ett par. TÄNK om olyckan ställer till med livslång rehabilitering, förlamning, hjärnskador etc. Då spelar det ingen roll att man "trodde" att försäkringen gällde.

SLUTSATS: Skaffa en bra olycksfallsförsäkring och anmäl sedan till den grupp/hastighet/"försäkring"/ev. licens!? som passar dig och din hoj.

Fråga DrMadness här på forumet vad han tycker om Trac/racingworld och hurvida trafikförsäkringen gäller, kassa arrangörer!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top