Gotland 2009

Säg de som kör på fasta tider, och det BARA klotas i säg SNABB-grupp.....kul/mkt körning för de som inte klotar i snabb-grupp då.........:rolleyes:

När måste man betala om man bokar upp sig?
Kommer ihåg hur det var i somras då nästan hela veckan regna bort, känns därför lite surt att behöva betala i förväg, speciellt då man inte gör någon speciell ekonomisk vinning.

/Snål

Regn löser man med regndäck... :tummenupp
Det finns inget dåligt väder bara fel däck!
Eller vad det nu hette.

Tycker bra om upplägget med 15-20 minuters pass och stoppad klocka när någon vurpar.
Det har aldrig varit några problem med det.
Alla får köra lika mycket (ungefär)

Jag är på i år igen dock kanske bara på lördag o söndagen plus att det troligen är ERF på Knutstorp samma helg.

Jo, men det var för att Tingen låste upp den, lite i smyg. Det där var ju en toa för dom som är där å jobbar, ingen "publik" toa så att säga.

Nästa gång kan det va jag som är skitnödig hos nån annan...
jag tog för givet att dom andra skulle va öppna

Actionpics upplägg är ju förkastligt! att pausa tiden funkar inte, fasta tider som tex smc och banåkning.nu använder sig utav och även yellow75, ibland, vissa dagar om jag inte minns fel...är ju helt klart bäst upplägg.
SMC
Att SMC kör med fasta tider är pga av att dom kör kurser och inte bandagar, dessutom förekommer det knappt några omkullåkningar på deras dagar.

Banåkningen.nu
Jag har bara hört rykten och läst om dom på Sh, så jag yttrar mig inte angående deras verksamhet.

Ja fasta tider på bandagar är jättebra. :rolleyes:
Under en bandag på Kinnekulle med Racingworld så körde dom med fasta tider och pga att det vurpades efter uppvärmningsvarven hela tiden så fick jag köra totalt 1 eller 2 pass på hela dagen.
KLART PRISVÄRT !! eller...?

Att köra med fasta tider förenklar mest för arrangören och straffar dom deltagarna som kör i samma grupp som den som har gått omkull. (även gruppen efter)

Last edited:
Det jag undrade gällde BOXHYRA vilket jag tog förgivet att det inte ingick?!

Jag bad inte om en budget för hela helgen.. Det får min fru räkna ut:tummenupp

AAAA sorry..... Ja de brukar vara duktiga på att räkna ut vad de ska lägga på skor och kläder hoppas hon är lika generös med pengar till skor (däck) till hojen :)

///Micke

Faan va kul detta va helsjysst förra året Lameriders kommer helt klart.

Ta me mycke däck de behövs tjackade ett däck av Matte förra året men de va lite gammalt från 04:mad:

Mr E

I samband eller samtidigt.. Poängen med frågan var mer om inte de som anordnar Lelleveckan brukar ha körningar i samband med det?

Förra året (2007) var det GR själva som hade körningen under veckan iaf.....man fick rabatt som Lellebesökare......
Tror det var typ lika i år........

När måste man betala om man bokar upp sig?
Kommer ihåg hur det var i somras då nästan hela veckan regna bort, känns därför lite surt att behöva betala i förväg, speciellt då man inte gör någon speciell ekonomisk vinning.

/Snål

Det är nog tråkigt för den stackarn som ligger ute med HELA banhyran om folk säger att dom ska komma (bokar) och sen inte gör det. :näsblod
Skulle nog inte bli många bandagar om alla tänkte som du :pannkyss

Köp ett par regnsulor kom in i matchen! :yoparty

Förra året (2007) var det GR själva som hade körningen under veckan iaf.....man fick rabatt som Lellebesökare......
Tror det var typ lika i år........

Körningen på under Lelle annordnas av GR själva men sköts av oss frivilliga eldsjälar och har vart så sen det startade,hur det blir 09 vet jag inte ännu men nåt borde det bli.

kollade lite på destination gotland, kostar det verkligen runt 4 papp för en bil plus släp:näsblod ToR, det e ju ffs löjligt

kollade lite på destination gotland, kostar det verkligen runt 4 papp för en bil plus släp:näsblod ToR, det e ju ffs löjligt

Jag ringde dem och deras nya priser kommer 10/11 fattade jag det som. Det gick inte att boka innan iallafall. Priset för en Pickup på strax över sex meter blir runt tusenlappen..

Fyra tusen låter väldigt högt. Kolla igen nästa vecka med nya prislistan och säg att du skall köra på ringen.

Fordon
Personfordon under 6 meter 198-469 kr
Personfordon över 6 meter 436-1 031 kr
Personfordon under 6 meter - Rabattkort 149-352 kr
Husvagn + personfordon under 6 meter 525-1242 kr
Släpvagn + personfordon under 6 meter 476-1125 kr
MC 79-187 kr
4-hjulig MC / 4-hjulig EU-moped / MC+sidovagn / MC+släp 198-469 kr
Cykel/moped 50-53 kr
Reservation för prisändringar.

Last edited:
Jag ringde dem och deras nya priser kommer 10/11 fattade jag det som. Det gick inte att boka innan iallafall. Priset för en Pickup på strax över sex meter blir runt tusenlappen..

Fyra tusen låter väldigt högt. Kolla igen nästa vecka med nya prislistan och säg att du skall köra på ringen.

Fordon
Personfordon under 6 meter 198-469 kr
Personfordon över 6 meter 436-1 031 kr
Personfordon under 6 meter - Rabattkort 149-352 kr
Husvagn + personfordon under 6 meter 525-1242 kr
Släpvagn + personfordon under 6 meter 476-1125 kr
MC 79-187 kr
4-hjulig MC / 4-hjulig EU-moped / MC+sidovagn / MC+släp 198-469 kr
Cykel/moped 50-53 kr
Reservation för prisändringar.

gjorde några "provbokningar" för att få lite prisuppgifter och det landade runt 3500-4000 för bil plus släp, prova själv

gjorde några "provbokningar" för att få lite prisuppgifter och det landade runt 3500-4000 för bil plus släp, prova själv

Jag misstrodde dig inte, menade bara att det kan bli fel eftersom de inte tar bokningar för 2009 förrän efter 10/11.

Priser 2009
Priserna varierar beroende på hur attraktiv en avgång är och hur mycket avgången är bokad. Enkelt uttryckt:
Ju tidigare du bokar desto billigare blir biljetten!

Tabellen nedan visar den prisvariation som biljetten kan kosta exklusive flexibilitetstillägg. Frånpriserna inkluderar 5 % webbrabatt. Oavsett om du bokar resan på vår hemsida eller via telefon presenteras det aktuella lägstapriset direkt vid val av avgång och komfortalternativ.

Än så länge är det inte möjligt att boka resor för 2009. Vi planerar att öppna bokningen för 2009 den 10 november.

Tänkte mer att prislistan som jag klistrade in kunde ge en indikation.. Dessutom så förutsatte jag att du ville åka från Oskarshamn?

Låter ju spännande,har ju en gammal mc som står i garaget.Kanske ska prova?

Hur mycke platser finns det kvar i licens?

/WP

Det är säkert så att det som någon postade att totalpriset inkl allt blir närmare 6000kr inte alls är långt ifrån sanningen.
Räkna Avgift, färja T/R, Boende, Mat, Bensin (mycket går åt) och däck, 1 set däck för 3 dagar om man kör allt i någorlunda tempo kommer inte räcka? Och oavsett så är det dumt att åka dit iallafall utan en extra uppsättning med sig fall i fall. Allt det då kommer totalpriset för den helgen (för min del) hamna runt 9000 kr. Dyrt att ligga på topp! :) (då räknar jag in ett extra set slicks i dom 9k dock)

Ett set däck ca 3kkr (kanske främst snabb och licens ev snabba i medel grupp?) Vet inte riktigt hur däcken slits för alla.....
Stug hyra ca 500kr/pers
Avgift banan 2500kr
Färjan ca 2kkr delat per antal i bil? ca 500 per man?
Soppa för banan ca 100liter? ca 1200 kr (brände 30 liter på en Anderstorp dag utan problem)
Bensin T/R bil ca 100-150 liter ca 2000kr (västkustbo) men det delas ju på antal i bilen.

OK......det där blev ju nästan 7500kr/pers heh har nog överdrivit en del men det är väl isåfall färjeavgiften som är lite fel. Dessutom tillkommer mat för 3 dagar.

Om jag är helt fel ute så skäll på mig! :)

Last edited:
Det är säkert så att det som någon postade att totalpriset inkl allt blir närmare 6000kr inte alls är långt ifrån sanningen.
Räkna Avgift, färja T/R, Boende, Mat, Bensin (mycket går åt) och däck, 1 set däck för 3 dagar om man kör allt i någorlunda tempo kommer inte räcka? Och oavsett så är det dumt att åka dit iallafall utan en extra uppsättning med sig fall i fall. Allt det då kommer totalpriset för den helgen (för min del) hamna runt 9000 kr. Dyrt att ligga på topp! :) (då räknar jag in ett extra set slicks i dom 9k dock)

Ett set däck ca 3kkr (kanske främst snabb och licens ev snabba i medel grupp?) Vet inte riktigt hur däcken slits för alla.....
Stug hyra ca 500kr/pers
Avgift banan 2500kr
Färjan ca 2kkr delat per antal i bil? ca 500 per man?
Soppa för banan ca 100liter? ca 1200 kr (brände 30 liter på en Anderstorp dag utan problem)
Bensin T/R bil ca 100-150 liter ca 2000kr (västkustbo) men det delas ju på antal i bilen.

OK......det där blev ju nästan 7500kr/pers heh har nog överdrivit en del men det är väl isåfall färjeavgiften som är lite fel. Dessutom tillkommer mat för 3 dagar.

Om jag är helt fel ute så skäll på mig! :)

Så där ska man aldrig göra.
Det är en hobby och det roligaste som finns. Inte räkna på hur snordyrt det är :)

Du ligger nog väldigt nära sanningen.

Det blir väldigt dyra bandagar på Gotland ring för oss fastlänningar men som sagt det kostar att ligga på topp.

och finns det någon bana som är värd dom pengarna så är det gotland ring!

Såg någonstanns att det skulle bli körningar på hela lelleveckan även i år.

Det borde då bli betydligt billigare att boka "lelle" veckan och betala direkt på banan, eller:va

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!