Gotland 2009

Totalt antal platser 80st
Körning från 09.00-16.00 varje dag.
Antal grupper 3.
Antal pass/dag 8 st.(Det kan bli öppen depå också)
Antal min/pass=20 min.
Totalt blir det ca 8 tim.körning/grupp
Max antal/grupp 30st.
Pris/Deltagare 2500:-
Hur ska det funka med gruppindelning och öppen depå? :va
Med tanke på dom långa uppehållen pga kraschfesten i somras, och vissa organisatoriska missar så känns 500:- högre pris mindre lockande...

Är det så spartanskt där? Jag trodde det skulle vara tvärtom med tanke på hur nytt det är?! Men el måste det väl finnas?? Köpa med ett elaggregat till däckvärmarna?

Japp.
I år var första året med restaurang och mugg.
El var inte indraget trotts de stora fläktarna på området!
Hur det ser ut nästa år återsår att se.
Man bygger sakta men säkert.

Det är bara en asfaltsdepå mitt i kalkbrottet.

Men banan är skitkul.

Japp.
I år var första året med restaurang och mugg.
El var inte indraget trotts de stora fläktarna på området!
Hur det ser ut nästa år återsår att se.
Man bygger sakta men säkert.

Det är bara en asfaltsdepå mitt i kalkbrottet.

Men banan är skitkul.
Nja... Restaurangen var inte öppen när Yellow75 hade bankörning, inte toaletten heller! Det var buskarna som gällde!

Restaruangen var öppen när jag var dit förra året iallafall...toaletter och dyrt fika :)

Jo, men det var för att Tingen låste upp den, lite i smyg. Det där var ju en toa för dom som är där å jobbar, ingen "publik" toa så att säga.

Jaså, jag trodde den va öppen för att dom inte hade kört dit några bajamajjor som dom egentligen skulle gjort... Men men...

Nja... Restaurangen var inte öppen när Yellow75 hade bankörning, inte toaletten heller! Det var buskarna som gällde!

Varför bara gnälla, du är ju inte tvingad att åka dit. Själv anser jag att han gjorde de bra då han arrangerade det hela för första gången.
Sen att allt inte gick 100% tja de kan bara bli bättre i år då.

Hur ska det funka med gruppindelning och öppen depå? :va
Med tanke på dom långa uppehållen pga kraschfesten i somras, och vissa organisatoriska missar så känns 500:- högre pris mindre lockande...

Om du tycker att 11 avåkningar/klotningar på hela helgen va mycket så får du väl åka med nån annan som kan garantera att det inte blir avåkningar alls.:tummenupp

Sen så skrev jag att det KAN blir öppen depå.Men det blir inte hela tiden.
Varför det kostar mer nästa år är för att banhyran har blivit högre.Det är INTE för att jag ska göra mer pengar,för det gör jag inte.Det går nätt och jämt runt.
Tyvär så kan jag inte va alla till lags men kom gärna med förslag.

HÄRLIGT!!!!! tack för förra året, vi kommer!!!

///Thomas.

Om du tycker att 11 avåkningar/klotningar på hela helgen va mycket så får du väl åka med nån annan som kan garantera att det inte blir avåkningar alls.:tummenupp

Sen så skrev jag att det KAN blir öppen depå.Men det blir inte hela tiden.
Varför det kostar mer nästa år är för att banhyran har blivit högre.Det är INTE för att jag ska göra mer pengar,för det gör jag inte.Det går nätt och jämt runt.
Tyvär så kan jag inte va alla till lags men kom gärna med förslag.

Jag vill minnas att helg 2 med Actionpics var det 14 avåkningar innan lunch på fredan förra året.
Det var cirkus det. :D
Men man inte fan var det Actionpics gängets fel...

Problemet var väl att det tog ganska lång tid att hämta in kraschade hojar, och att det hela tiden blev förskjutningar i schemat, var det rödflagg i 7,5min så förskjöts allt 7,5min, istället för att ha fasta tider för respektive grupp. Sen var väl 20 min vila mellan passen lite väl snålt, isf hade 30min-pass varit bättre.
Kolla på tex Actionpics upplägg, eller dom flesta andra bandagsarrangörers upplägg. Det kan finnas en anledning till att nästan alla gör så! ;)
Och självklart vore det ju klockrent om arrangören kunde garantera att det inte blev några avåkningar! :hihi

Problemet var väl att det tog ganska lång tid att hämta in kraschade hojar, och att det hela tiden blev förskjutningar i schemat, var det rödflagg i 7,5min så förskjöts allt 7,5min, istället för att ha fasta tider för respektive grupp. Sen var väl 20 min vila mellan passen lite väl snålt, isf hade 30min-pass varit bättre.
Kolla på tex Actionpics upplägg, eller dom flesta andra bandagsarrangörers upplägg. Det kan finnas en anledning till att nästan alla gör så! ;)
Och självklart vore det ju klockrent om arrangören kunde garantera att det inte blev några avåkningar! :hihi

Actionpics upplägg är ju förkastligt! att pausa tiden funkar inte, fasta tider som tex smc och banåkning.nu använder sig utav och även yellow75, ibland, vissa dagar om jag inte minns fel...är ju helt klart bäst upplägg.

sedan tyckte jag att det var lite slitigt med 20 minuters vila, men det var ju pga att det var lite folk, men det ska blir fler i år!

. Sen var väl 20 min vila mellan passen lite väl snålt, isf hade 30min-pass varit bättre.

"Alla" arrangörer som har hyrt ringen har kört med 15-20 min pass eftersom folk tappar fokus efter ca 20 min beroende på hur varmt det är. Jag har Jobbat både för Actionpics och Yellows på ringen och upplägget i stort var det samma hos båda arrangörena.

Det tar 5-10 min att hämta upp en kraschad hoj så är det bara, speciellt om den har läckt massa olja på banan. Tiden för att hämta hojar på yellows körning förra året var inte längre än var det brukar ta hos andra arrangörer!.

Om man tycker att det blir för kort vila så kan man ju faktiskt hoppa ett pass och sen ge järnet igen:tummenupp
Vi hade fasta tider i början men eftersom det blev lite avåkningar så blev allt som sagt lite förskjutet.Upplägget BLEV lite annorlunda för att alla skulle få så mycket tid som möjligt ute på banan.

När måste man betala om man bokar upp sig?
Kommer ihåg hur det var i somras då nästan hela veckan regna bort, känns därför lite surt att behöva betala i förväg, speciellt då man inte gör någon speciell ekonomisk vinning.

/Snål

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!