Mordecaien
Can do!
Har nu waveat ett tag, men bristen på folk som har vett att använda funktionerna gör det lite handikappat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Va e de för speciellt man kan göra egentligen?
Ett meddelande från kollegan har ja fått, de e allt ja lyckats få fram...
Det är inte förän användarantalet stiger ordentligt som man ser de stora fördelarna.
I dagsläget är det ungefär lika kul att ha ett wavekonto som det var att ha en mailadress 1994...
Wave är "mail 2.0" i mina ögon. I företag och arbetsgrupper kommer det vara suveränt eftersom det är så mycket bättre än mail och istället för att bara vara "ännu ett verktyg" så är det snarare något som ersätter flera olika saker.
Man kan slå ihop typ mail mellan kollegor och till kunder + wikis för teamets dokumentation + forumet för företagets kompetensgrupper + instant messengern med kollegan i en och samma enhet....
Ja, du hade säkert en digitalkamera och du kunde ringa i din mobil och du kunde lyssna på musik från din mp3-spelare men det är skönt när de slagit ihop allt i ett...
Samma med wave.... "Mail", wiki, forum och Instant messenger... Man skulle alltså kunna slänga Outlook, MSN, TheCompanyDocumentationWiki och theCompanyGeekForum
Jag är ju en såndär som vill ha allt separat
Aja, de blir nog bra framöver.. får bjucka in 8 polare me mina invites o börja wave:a seriöst...![]()
För min del lär det nog inte användas för sociala kontakter utan snarare för arbetsrelaterad användning.
Däremot är det rätt smutt eftersom man enkelt kan bädda in t.ex youtubeklipp och det går att slänga in google gadgets i en wave. Dessutom kommer du kunna köra wave på android och det kommer gå att ta med en wave och bädda in den t.ex. på sin blogg.
Wave är ju en jättebra idé, samma sak med molnet, men till syvende och sist så går trafiken öppet via servrar som ingen vet vem som övervakar trafiken på.
Det finns helt enkelt inga användare för Wave... än...
Jag är inne på GuWs linje här. Kan inte tänka mig att företag med någon form av säkerhetstänkande vågar ge sig ut på vare sig moln eller vågor. Hur ser tillgängligheten ut? Vem kontrollerar informationen, och i vilket land lagras den fysiskt? Vilka administrerar systemen, vem kan se vad? Vilket informationsskydd finns?
Jag är inne på GuWs linje här. Kan inte tänka mig att företag med någon form av säkerhetstänkande vågar ge sig ut på vare sig moln eller vågor. Hur ser tillgängligheten ut? Vem kontrollerar informationen, och i vilket land lagras den fysiskt? Vilka administrerar systemen, vem kan se vad? Vilket informationsskydd finns?
Du kommer ju kunna köra Wave i det egna nätverket och således kunna upprätthålla hög säkerhet. Det kommer gå att begränsa vad som skall hållas internt och vad som skall få släppas ut. I betaversionen kör alla mot Googles servrar men sedan skall man som sagt kunna köra wave helt internt.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |