Goldwing

amullo skrev:
Jag funderar på att skaffa en Goldwing och konvertera för bankörningarna..

Grym 6:a på 1.8 liter gör ju att man tar sig snabbt mellan kurvorna, men jag vet inte riktigt vad man skall göra för at få bättre väghållning i den. Men bankörningen är ju mest smårakor med lite kurvor då och då..

Turbokonvertering? Ja eller Nej?
Förstärka svingen?
Bättre bromsar?

Hur minskar man gaffatejpskontot på bandagarna? Det går ju en rulle åt gången när man tejpar alla extraljusen för bankörning...

Sen tänkte jag mig ett fint 280 däck så att effekten verkligen kommer ner i backen, eftersom den har så grymt med effekt...

Vad tror ni..

:D :D :D :D

Kanonidé :tummenupp
Det kan bli jämna race med V-Gurras gjutjärnshoj.
Tänk på att du kan spara lite vikt genom att ta bort el-backen och handtagsvärmen.
Jag tycker inte du skall tejpa över lamporna. Köp ett ljusbord och koppla till Cd-växlaren så blir det coolt :rolleyes:
Lycka till!
/Dino
 
Dino Velvet skrev:
Det kan bli jämna race med V-Gurras gjutjärnshoj.
/Dino

Hörru Dinnosaurien! Nu får du väl kamma över flinten lite. Busan är INTE en gjutjärnshojen (inte V-Maxen heller för övrigt). Jag sätter V-Maxen på att jag klår dig rätt så friskt på banan med Busan! Det knappast seriöst att nämna mig i samband med en Guldvinge (eller nån Honda öht), men varför förväntade jag mig något från dig som skulle kunna ha någon nivå alls :kocko

/VG
 
Gurkan, Gurkan, Gurkan...

V-Gurra skrev:
Hörru Dinnosaurien! Nu får du väl kamma över flinten lite. Busan är INTE en gjutjärnshojen (inte V-Maxen heller för övrigt). Jag sätter V-Maxen på att jag klår dig rätt så friskt på banan med Busan! Det knappast seriöst att nämna mig i samband med en Guldvinge (eller nån Honda öht), men varför förväntade jag mig något från dig som skulle kunna ha någon nivå alls :kocko

/VG

Det var V-Maxen jag syftade på.

Den tävlingen vill jag inte vinna. Jag kan inte få en V-skroten eftersom jag inte har lastbilskort och att frakta den med tåg kostar lika mycket som att köpa en ny.

Vad är det för fel på Honda?

För övrigt: Kom loss nu! Om man inte kan ta, ska man inte ge. Lite tjaffs får du väl tåla när du själv skriver en massa (Tex Ducatitråden).
 
Dino Velvet skrev:
Vad är det för fel på Honda?

För övrigt: Kom loss nu! Om man inte kan ta, ska man inte ge. Lite tjaffs får du väl tåla när du själv skriver en massa (Tex Ducatitråden).

Jag tål en hel del! Men gränsen går vid Honda, tål bara inte eländet. Vad som är fel? Hmm låt tänka, Biaggi kanske? Att företaget döpte en bil till F i t t a visar hur duktigt och kompetent företaget är. Verkar som de gör lika bra research för varumärken som för tillverkning av motorer!

/VG
 
V-Gurra skrev:
Att företaget döpte en bil till F i t t a visar hur duktigt och kompetent företaget är. /VG

Säg det till många tillverkare.

Saab 9-3 Viggen = Uttalas Fikken i Tyskland.. kn*lla alltså..
Mitsubishi Pajero = Att "Spank the Monkey" i Portugal..

Det finns fler exempel där tillverkarna lyckats.. Honda är bara ETT exempel. :tummenupp
 
V-Gurra skrev:
Jag tål en hel del! Men gränsen går vid Honda, tål bara inte eländet. Vad som är fel? Hmm låt tänka, Biaggi kanske? Att företaget döpte en bil till F i t t a visar hur duktigt och kompetent företaget är. Verkar som de gör lika bra research för varumärken som för tillverkning av motorer!

/VG
Nu är det ju faktiskt så att den bilen inte gick utanför asien. Vilket gör att det absolut inte spelar nån roll. Är du så trångsynt så tycker jag synd om dig. De människorna som är bäst är helt klart de som inte bryr sig om märket utan om själva hojen. Men men, ska väl inte begära för mycket!
 
sportarn skrev:
Nu är det ju faktiskt så att den bilen inte gick utanför asien. Vilket gör att det absolut inte spelar nån roll.

Åh, en varumärkesstrateg! Så du menar att det är OK att sälja t ex en bil som heter Volvo Fotgängarmarodören, bara den säljs i Asien? Get real dude!

sportarn skrev:
De människorna som är bäst är helt klart de som inte bryr sig om märket utan om själva hojen.

Då vet vi vilka människor som är bäst här i världen :confused:

/VG
 
V-Gurra skrev:
Jag tål en hel del! Men gränsen går vid Honda, tål bara inte eländet. Vad som är fel? Hmm låt tänka, Biaggi kanske? Att företaget döpte en bil till F i t t a visar hur duktigt och kompetent företaget är. Verkar som de gör lika bra research för varumärken som för tillverkning av motorer!

/VG

Jag vet vad civic betyder.......

Det betyder lyssna inte på allt dum som sägs, och ta det för guds skull inte så allvarligt.
 
V-Gurra skrev:
Åh, en varumärkesstrateg! Så du menar att det är OK att sälja t ex en bil som heter Volvo Fotgängarmarodören, bara den säljs i Asien? Get real dude!



Då vet vi vilka människor som är bäst här i världen :confused:

/VG
Om man nu verkligen ska hålla på o skydda namn hela tiden efter slang så kommer det inte finnas många namn kvar. Att jämföra fotgängarmarodör med det koreanska ser jag inte nån likhet med. Men du verkar ju veta bäst. Sen vilka människor som är bäst, tycker jag absolut inte du själv ska inräkna dig där! Hoppas du får en fortsatt trevlig dag där du slänger dig in i nån mer tråd och förgyller dagen :rolleyes:
 
Sandlådan

V-Gurra skrev:
Jag tål en hel del! Men gränsen går vid Honda, tål bara inte eländet. Vad som är fel? Hmm låt tänka, Biaggi kanske? Att företaget döpte en bil till F i t t a visar hur duktigt och kompetent företaget är. Verkar som de gör lika bra research för varumärken som för tillverkning av motorer!

/VG

Så bara för att du inte gillar en av Hondas förare och tycker att det är okompetent att döpa en bil till ****** som förövrigt endast är ett "smeknamn" för kvinnans könsorgan i Sverige med 9milj invånare, är Honda totalt värdelöst. Du tål helt enkelt inte det märket.

Vad har du emot C. Vermulen, Sete, Tamada, Hayden, Lindström, Folkesson, Lilja mf :confused:
Resten (förmodligen) av världens befolkning associerar förmodligen inte till samma sak när dom hör/ser ordet fitta som vi 9milj i Sverige där bilen inte ens finns.
Har du kollat upp så att inte Vmax betyder "kort-tänkt" på någon indonesisk dialekt :rolleyes:

Jag gillar inte Flash, men det innebär ju inte att Volvo är en värdelös bil och Yamaha är helt ok även om... :D
 
Poacher skrev:
Det är en riktigt dålig hoj på de flesta vis så visst valde han rätt hoj får man säga alla kan inte göra om det han gjorde.

Hej!

Av egenintresse...så är jag ju ganska så nyfiken...*ler*

På vilket sätt är dessa "en riktigt dålig hoj på de flesta vis"???

Skulle vara skoj att få veta vad jag missat...


Hadet
 
kawa1300 skrev:
Hej!
Av egenintresse...så är jag ju ganska så nyfiken...*ler*
På vilket sätt är dessa "en riktigt dålig hoj på de flesta vis"???
Skulle vara skoj att få veta vad jag missat...
Hadet

Den är astung och har alldeles för mycket hk för Kawasaki
dåvarande nivå på rambygge => ingen bra kombination.
Så det var ingen bra båge när den kom och med den utveckling
som varit under 20 år så står den sig inte bättre.

Idag har de dock kult-värde och jag kan förstå att man är
entusiastisk kring en båge som var nåt helt nytt och unikt när
den kom även om den dessbättre inte skapade någon trend.
 
V-Gurra skrev:
Jag tål en hel del! Men gränsen går vid Honda, tål bara inte eländet. Vad som är fel? Hmm låt tänka, Biaggi kanske? Att företaget döpte en bil till F i t t a visar hur duktigt och kompetent företaget är. Verkar som de gör lika bra research för varumärken som för tillverkning av motorer!

/VG
Hörru, Herr snabbtänkt. Biaggi har kört.... *fanfar* Yamaha också.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top