Goldwing

nabru skrev:
--

Dessutom har jag kopplat min fotbroms till saftblandaren på husvagnstaket...du vet...bred last...

Bra att du tog upp det här med "saftblandaren", för när jag var och tittade på en winge så såg dom helt oförstående ut när jag frågade var bästa platsen att placera den på var.
Men du har alltså satt den på husvagnen, det var ett mycket bra tips.

Efter att ha varit runt lite så måste jag säga att en goldwing med smalare däck än 250 är inget att ha. Man vill ju se fräck ut när man kommer till banan. Dansbanan alltså :D

nabru skrev:
---

Skrattar gott.
Så himla skönt med människor med bra fredagshumor!!! Sen vet vi ju alla att Wingen inte är en MC, ja den är inte ens nära.

Tack för en trevlig "debatt" och ha en perfekt helg allihopa som gjort tråden till en perfekt avslutning på arbetsveckan!

:fyllisar

Ser för övrigt på din sidbild (avatar) att du tagit kort på någon ligist som bööörnar. Skönt att äntligen ha träffat på någon förståndig människa som vill hjälpa till att stävja detta missbruk av asfalt. Oftast utgörs dessa ligister av yngre män på maskiner med långt över 35hk och en vikt understigandes 300kg. Dessa maskiner är ju rent livsfarliga, hur kan man få nån som helst hållfasthet i en maskin under 300 kg? (Fast vikten kanske är beräknad utan extraljus??).

Trevlig helg själv. :fyllisar

Honda forever skrev:
Funderar på att köpa en Honda Goldwing, jag anser att det är både den snyggaste och absolut smidigaste hoj som någonsin tillverkas.

Är det någon som kan hjälpa mig med m lite tips ang, denna underbara hoj. ???

Med tanke på vad du pissar omkring på nu så lär det väl inte bli nån skillnad..Köp en twinhoj.

Wingen är en mycket bra hoj = Grattis till ett bra hojval.
Det enda man skulle kunna tänkas komplettera med är ett extra slutsteg samt subwoofer för att få det rätta klippet i "leende guldbruna ögon" när man är ute och poserar. Annars funkar den förinstallerade steron tillfredställande, men just Sven-Ingvars är ju krävande för anläggningen. Mycket nöje önskas med din blivande bansmiskare!

//D

nabru skrev:
---

smaksak tycker jag...min winge är brun och den nyare husvagnen är orange...
skitsnyggt tycker jag!

Så sant,
skickar med en bild på en underbar skapelse.

Bifogat

• goldwing02.jpg
    goldwing02.jpg
    65.5 KB · Visningar: 262
Klart att du ska ha en winge det är en smidig bansmiskare. Kanske med crosstyre för att det ser coolare ut :rolleyes: sen är det skinnjacka med fransar som gäller + på med några feta husvagns dekaler och en sur tant bak på :lol

Hörde att 05:an slipper man backa och göra omtag i rondellerna (grymt bra)
p.s köp en boxer digitalbox det är värt pengar d.s

Lycka till med ett bra val :tungan

Skoj tråd...

O verkligen skoj att hänga med på alla kommentarer..*ler*.

MEN...

Om man nu åker nåt ännu värre/bätte/sämre/häftigare/fjantigare/töntigare/neonigare/tyngre/törstigare/mer sminspegligareutrustad...o vad man nu kan hitta på...

...Vilket jag alltså gör...

Får man ens titta in på Sporthoj då??...

O menar ni att jag efter 25 skojiga år på hoj...hela tiden haft fel...att det antagligen vart en dröm alltihop....

Alltså att jag bara drömt att jag haft skoj??

Alltså...menar ni att jag haft det skojigare om jag haft en hoj med 2 deci lägre ruta o efter varje åktur haft ont i både ryggen o knäna...så hade jag haft det skojigare??...

Snälla...förklara mer så jag vet hur jag inte haft skoj i alla år är ni snälla...

Ett undantag undanber jag mig dock...:
Alla som kommenterar att det är en bil eller buss...snälla strunta i era kommetarer..
Jag HAR bil o har åkt buss oxå o vet vad det innebär...o det har INGET med mina hojar att göra i alla fall...

O har nåra hojar till....flera hundra kilo från en Gullis...
Men även hundra kilo från era mopeder....
O när den kom var den det värsta som fanns....o går än idag som fasen...o skoj som fasiken är den/dom att åka på...o för länge sen åkte jag på vad som idag är dom värsta....alltså motsvarigheterna till Gixxer o R1:or osv....
O i slutändan....
Visst var det skojigt..inte tu tal om annat...men inte var det skojigare än....nåt annat!??

Så...Vart befinner jag mig i häftighetsskalan idag???

Ha det

kawa1300 skrev:
Skoj tråd...

MEN...

Om man nu åker nåt ännu värre/bätte/sämre/häftigare/fjantigare/töntigare/neonigare/tyngre/törstigare/mer sminspegligareutrustad...o vad man nu kan hitta på...

O menar ni att jag efter 25 skojiga år på hoj...hela tiden haft fel...att det antagligen vart en dröm alltihop....

Alltså...menar ni att jag haft det skojigare om jag haft en hoj med 2 deci lägre ruta o efter varje åktur haft ont i både ryggen o knäna...så hade jag haft det skojigare??...

Snälla...förklara mer så jag vet hur jag inte haft skoj i alla år är ni snälla...

Alla som kommenterar att det är en bil eller buss...snälla strunta i era kommetarer..
Jag HAR bil o har åkt buss oxå o vet vad det innebär...o det har INGET med mina hojar att göra i alla fall...

O när den kom var den det värsta som fanns....o går än idag som fasen...o skoj som fasiken är den/dom att åka på...o för länge sen åkte jag på vad som idag är dom värsta....alltså motsvarigheterna till Gixxer o R1:or osv....
O i slutändan....
Visst var det skojigt..inte tu tal om annat...men inte var det skojigare än....nåt annat!??

Ha det

Tja... Om man är mellan 90 och död och precis förnyat busskortet.... Ganska cooool.... Välkommen till Sporthoj! :)

kawa1300 skrev:
Skoj tråd...

MEN...

O i slutändan....

Ha det

Olika forum dedikerats till olika områden.
Sporhoj.com är som namnet säger ett utpräglat sporthojsforum vilket medför att en ”Gullisägare” får räkna med en känga eller två, om än med glimten i ögat.

Personligen anser jag att en tur med ”Gullis” enbart är en mycket pinsam situation, någonting som jag absolut inte skulle utsätta mig själv för.

Att var och en finner sin egen lycka får man ha respekt och förståelse för men en sak är dock helt säker, jag tar hellre bussen än en ”Guldwinge”. Man skall väl i och för sig aldrig säga aldrig då risken är uppenbar att man en dag tar fel och kliver på en Fulis, oj sorry, Gullis i tron att det är flygbussen till Arlanda ;)

stony skrev:
man får akta sig för dom tidiga 80-talarna, dom sliter bakdäck och vindrutor som fan, det spriker när man kommer upp i typ 380 km/h, bra med styrdämpare på dom

SATAN VILKEN SKÖN TRÅD :tummenupp

Froven skrev:
Här rekommenderas miniblinkers o "dubbelbubbel" kåpglas då vi pratar höga hastigheter. :Bugar

Vad ska du med miniblinkers till? Dom är ju redan infällda i kåpan! :kocko
Sabba cw-värdet med miniblinkers... *skakar på huvudet & muttrar*

Har sett att tyskarna har tagit fram ett riktigt snyggt fighter-pkt till winge årsmod. 86-92, komplett med uppåt-röv och allt.

Har sett vissa som monterar på stora extra väskor för att vingen inte
ska vara så ruggigt snabbsvängd och instabil!
Någon som vet mera om detta?

SirCastic skrev:
Olika forum dedikerats till olika områden.
Sporhoj.com är som namnet säger ett utpräglat sporthojsforum vilket medför att en ”Gullisägare” får räkna med en känga eller två, om än med glimten i ögat.

Personligen anser jag att en tur med ”Gullis” enbart är en mycket pinsam situation, någonting som jag absolut inte skulle utsätta mig själv för.

Att var och en finner sin egen lycka får man ha respekt och förståelse för men en sak är dock helt säker, jag tar hellre bussen än en ”Guldwinge”. Man skall väl i och för sig aldrig säga aldrig då risken är uppenbar att man en dag tar fel och kliver på en Fulis, oj sorry, Gullis i tron att det är flygbussen till Arlanda ;)

Ni är bara så ini h-e avundsjuka på oss GW-ägare!!!! :blah
En GW ingår självklart i hojsamlingen (6st).
När jag var på semester i somras och parkerade på badorterna utmed västkusten bland div Viragon, Marauder, Harry P m fl. så var det GW folk tittade mest på. En röd, en blå och en i guld. varav två med släp :notme .
Dussinrettor, och annat var ointressanta..
Tur att även icke-hojåkande inser vad som är kul.. :skrattaåt

Kahobe skrev:
En GW ingår självklart i hojsamlingen (6st).
När jag var på semester i somras och parkerade på badorterna utmed västkusten bland div Viragon, Marauder, Harry P m fl. så var det GW folk tittade mest på. En röd, en blå och en i guld. varav två med släp :notme .
Dussinrettor, och annat var ointressanta..
Tur att även icke-hojåkande inser vad som är kul.. :skrattaåt

Du missade deras gapskratt? Ett gott skratt förlänger livet och dansbandsraketen har en förmåga att ge en just det.

Kahobe skrev:

Det är skönt att höra att du har en såpass utvecklad fantasi och en såpass verklighetsfrånvänd världsuppfattning så du kan leva i en sådan illusion som skänker dig glädje.

Jag säger bara tre ord på dig : Behåll skrotet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT