Gokart hallen Södertälje 12/3?

Jag och Supermoto och Raceme kommer från Örebro!

Nästa helg om vädrets makter vill så tycker jag att ni Stockholmare kommer till Örebro istället.Riktigt motardbana, utomhus. Kommer bara att bli asfalt tills att tjärlen ger sig.

Last edited:
Stoffy skrev:
2051162 Jag och Supermoto och ev Raceme kommer från Örebro!

Nästa helg om vädrets makter vill så tycker jag att ni Stockholmare kommer till Örebro istället.Riktigt motardbana, utomhus. Kommer bara att bli asfalt tills att tjärlen ger sig.
Bra Stefan, vill sig vädrets makter blir det Sverigepremiär. :) Men då måste det bli söndag, lånar ut cykel till Jones MC på lördag.

Nice, vi blir många imorgon! Kanske för många? Jag ska iaf träna o köra korrekt o kaanske träna lite sladd. Mestadels blir det att ställa in hojen.

Vad är det som är "fel" om jag bromsar HÅRT och det känns som ett mellanting (som ingen fjädring existerar) tills att fjädringen bottnar ur helt? eller ja dyker hårt iaf.

Stoffy skrev:

Jag plöjde genom två st 1 meters snövallar i 100km/h idag. Jag vill inte höra sånt där. :huvet

Swedie skrev:
2051519 Nice, vi blir många imorgon! Kanske för många? Jag ska iaf träna o köra korrekt o kaanske träna lite sladd. Mestadels blir det att ställa in hojen.

Vad är det som är "fel" om jag bromsar HÅRT och det känns som ett mellanting (som ingen fjädring existerar) tills att fjädringen bottnar ur helt? eller ja dyker hårt iaf.
För lite comp i gaffeln, för lite förspänning på fjädern alt du sladdar för lite och får för mycket tryck på framhjulet/gaffeln. Borde inte vara fjädrarna, tror att det sitter 0,48 i din vilket borde räcka.

Skulle test med att mäta upp hänget fram, runt 20mm borde fungera bra inomhus. På din hoj kan du justera ca 10mm utifrån (24ans nyckel). Compritionen sitter undertill på din gaffel, ta bort gummiskyddet och ställ på några click. Standard tror jag den står på 20klick ut så det är bara att skruva på tills du är nöjd.

Stoffy skrev:

Nästa helg om vädrets makter vill så tycker jag att ni Stockholmare kommer till Örebro istället.Riktigt motardbana, utomhus. Kommer bara att bli asfalt tills att tjälen ger sig.
:tummenupp åt båda sakerna! :)

Swedie skrev:
2051519

Som Stoffy säger är det nog en kombination av körstil och lite för mjuk gaffel.
Bromsa lite mer med bakbromsen samtidigt som du går på med frambromsen så trycker du ihop fjädringen både fram och bak, blir lite mindre gunghäst då.

rejser skrev:
2052558 Som Stoffy säger är det nog en kombination av körstil och lite för mjuk gaffel.
Bromsa lite mer med bakbromsen samtidigt som du går på med frambromsen så trycker du ihop fjädringen både fram och bak, blir lite mindre gunghäst då.
Du om inte du ska köra i år kanske man kan få låna dig som mentor?

Stoffy skrev:
2052626 Du om inte du ska köra i år kanske man kan få låna dig som mentor?

Skulle det hjälpa menar du :D

Skrikandes från bandepån " ÖKA FÖR FAN ÖÖÖÖÖÖKA!!!"
Eller om jag får ha en sån fin depåtavla att hålla ut och skriva meddelanden på typ "breathe" och "relax" eller "gammel-Ola -20" kanske.

rejser skrev:
2052645 Skulle det hjälpa menar du :D

Eller om jag får ha en sån fin depåtavla att hålla ut och skriva meddelanden på typ "breathe" och "relax" eller "gammel-Ola -20" kanske.

Jag kan sitta bak på Stoffys sadel och skrika ÖÖÖÖÖHHHHHHHH ÖÖÖÖÖÖHHHHHH UUUURRR SPPPÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRR :tummenupp

Norris skrev:
2053012 Jag kan sitta bak på Stoffys sadel och skrika ÖÖÖÖÖHHHHHHHH ÖÖÖÖÖÖHHHHHH UUUURRR SPPPÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRR :tummenupp
Ha ha har du inte smält det ännu ;)
Har monterat på tuta för din skull Norris.
Du dyker väl upp ikväll?

rejser skrev:
2052645 Skulle det hjälpa menar du :D

Ja nått måste du ju göra rätt för att köra så fort. Är det att andas och och slappna av så tackar jag för tipsen.

Stoffy skrev:
2053044
Ja nått måste du ju göra rätt för att köra så fort. Är det att andas och och slappna av så tackar jag för tipsen.

Att andas är inte så dumt faktiskt, har läst om killar som provar supercross första gången som glömmer andas för att de är så spända och koncentrerade. Självklart så är de totalt slut efter bara några varv och fattar knappt varför.

Vad har ni för varvtider i hallen nudå? Måste ju jämföra mot när jag var där med min 380 :)

Körde aldrig sista passet... det där kända sista passet... har kraschat hittills på dessa varv. Ville komma hem hel :)

Det går iaf märkbart bättre och bättre för mig nu. Börjat få hojen att gå knixa till så jag får rakare spår ut. Börjat gasa hårdare oxå från låg fart. Gött.

Nu är det bara sladd kvar, men det kommer med farten tror jag. Var tionde försök funkar just nu...

Swedie skrev:
2054604 Körde aldrig sista passet... det där kända sista passet... har kraschat hittills på dessa varv. Ville komma hem hel :)

Det går iaf märkbart bättre och bättre för mig nu. Börjat få hojen att gå knixa till så jag får rakare spår ut. Börjat gasa hårdare oxå från låg fart. Gött.

Nu är det bara sladd kvar, men det kommer med farten tror jag. Var tionde försök funkar just nu...
Åka på sladd är inget man gör bara för att man sitter på en motardhoj :) Tog mig ganska länge å lära, minst en sommar.

Igår va det ju skit kul, satan vilken skillnad med däcksvärmare, gummit blir ju genom varmt på ett annat sätt kändes det som. Helt annat grepp!

Va många hojjar som körde också! lite skillnad mot första gången jag var där när ja va ensam motard bland 10000 minimotos :D

rejser skrev:
2053378 Att andas är inte så dumt faktiskt, har läst om killar som provar supercross första gången som glömmer andas för att de är så spända och koncentrerade. Självklart så är de totalt slut efter bara några varv och fattar knappt varför.

Vad har ni för varvtider i hallen nudå? Måste ju jämföra mot när jag var där med min 380 :)
Nej du ser, du har ju mycket att tillföra!
Någon som klockade mig på 21 sek någonting men undra om dom inte gjort om banan sedan du var där = Kanske dax att dyka upp så vi får en tid att försöka slå.

Swidie trodde du skulle vara en sån där RR frälst kille som trodde att han skulle introdusera knäskrap i motarden. Men du fick ju upp riktigt bra fart. Lektion två blir gruset. Du måste lova mig att få vara med första gången. Brukar dock bli ganska bra med lite träning bara man inte är rädd för att krascha och det verkar du ju inte vara ;)

Jocke W körde som om han aldrig gjort annat, höjder du upp styret så får man nog se sig passerad snart.

Kul att det finns sånt intresse för motarden. Det är ju racing till 100% och det går att tänja på gränserna och krascha utan att förstöra vare sig kroppen eller plånboken.

Ni är som sagt mycket välkomna till Örebro och teknismc´s bana som öppnar inom kort.
Läs mer på www.teknismc.se

Last edited:
Stoffy skrev:
2056302 Nej du ser, du har ju mycket att tillföra!
Någon som klockade mig på 21 sek någonting men undra om dom inte gjort om banan sedan du var där = Kanske dax att dyka upp så vi får en tid att försöka slå.

Swidie trodde du skulle vara en sån där RR frälst kille som trodde att han skulle introdusera knäskrap i motarden. Men du fick ju upp riktigt bra fart. Lektion två blir gruset. Du måste lova mig att få vara med första gången. Brukar dock bli ganska bra med lite träning bara man inte är rädd för att krascha och det verkar du ju inte vara ;)

Tror att det är Gull's avdelning... :hihi

Stoffy, du får se till att komma fler gånger till gokarthallen.

Du lyckades charma min tjejpolare som var med, att hon nu vill följa med flera gånger :hihi
Charmar du henne tillräckligt så kanske man kan få henne att börja köra själv så småningom ;) Dessutom tyckte hon att ni allihop såg riktigt coola ut!

Stoffy skrev:
Jocke W körde som om han aldrig gjort annat, höjder du upp styret så får man nog se sig passerad snart.

Det låter så lätt när du skriver så där :hihi Tror jag måste få mer träningar än bara att höja styret.

Det va jävligt kul att jaga dig iallafall, helt klart ett av dom bästa ögonblicken hittills på motarden. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back