Gokart hallen Södertälje 12/3?

Håller med alla föregående talare när det gäller normal körning på 'riktig' bana, d.v.s. att ett tryck någonstans i krokarna av 1.7 är optimalt. Men hallen är lite speciell (kall och låga farter) och jag upplever i alla fall att det går bäst med riktigt lågt däckstryck där.

Men som RaceMe sa så lär det ju nästan finnas lika många idéer som det finns piloter och det som passar den ene funkar inte alls för näste man.

Swedie: Ner i tryck ska du ju i alla fall. Sen är det ju upp till dig hur lågt du går. Bara å testa.

.

tack för infon! Supermoto är ju aningen annorlunda mot Roadracing. Syns på min körstil hehe

ska gå ner till 1.8 fram och bak. för o se hur det blir.

hahaha. o jisses vad stressmek det blev på eftermiddagen på söndag där. jag måste ha gjort om något precis innan. Jag hade 2.7 i framdäcket!! hahaha. Sånt här ska man inte berätta, men äh. Man lär sig av sina misstag :tummenupp

Nu har jag faktiskt gått ner till 1.6 bak och 1.65 fram. Borde få hojen att kännas rättså annorlunda...

Swedie skrev:
hahaha. o jisses vad stressmek det blev på eftermiddagen på söndag där. jag måste ha gjort om något precis innan. Jag hade 2.7 i framdäcket!! hahaha. Sånt här ska man inte berätta, men äh. Man lär sig av sina misstag :tummenupp

Nu har jag faktiskt gått ner till 1.6 bak och 1.65 fram. Borde få hojen att kännas rättså annorlunda...

Den som lever den lär. Jag vet :rolleyes:

Då ses vi i Slöddertäljehallen på söndag då? :fyllisar

Swedie skrev:

Första sommaren jag körde motard körde jag halva sommaren på 3kg fram och bak. Så känn dig inte så dum ;)

Folk var imponerade när jag powerslajda genom kurvorna inne i stan :tummenupp

Swedie skrev:
jodå! kommer köra :)

Ser ut som att du inte kommer få köra cirklar runt mig denna helg. Ligger hemma med +39 i temp å en rinnande näsa som skulle kräva ett uppsamling på med än reglementsenliga 0,5L. :huvet :näsblod ...

Kör hårt :tummenupp

CoRuS skrev:
Ser ut som att du inte kommer få köra cirklar runt mig denna helg. Ligger hemma med +39 i temp å en rinnande näsa som skulle kräva ett uppsamling på med än reglementsenliga 0,5L. :huvet :näsblod ...

helsike då. vem mer kommer dit så man får leka lite?

Swedie skrev:

Nästa söndag kommer jag! imorn e det klubb möte uppe i örebro.

Då har jag däckvärmare också så då slipper jag fis åka dom första varven, fyfan va skönt!

Swedie skrev:
Var glad du om du får leka lite själv en söndag, då kan du ju testa i lugn och ro, du som inte ville ha någon press. :tungan

Nästa söndag blir vi flera, mina revben får vila imorgon. :tuttar

ja iofs. jag gillar inte att köra med andra på banan just nu då jag fokuserar mer på att inte vara i vägen än att köra korrekt och riktigt.

CoRuS skrev:

Klart du skall köra. I vart fall mig dit ner....

Cirklar... :va Ahaa!! Som jag gjorde runt dig på isbana i vintras :pannkyss

Bit ihop nu bror :nurse :nurse :nurse och kör i morgon.. :banana

Brorsan ringde nyss å sa att hans pannknack blivit värre och han årkar inte köra ner mig till S-tälje-hallen :huvet

Sent påtänkt ja vet, men är det nån i norrort som är på väg ner och har en platts? :( :(
noll7noll-77fyra2sex4sex

Last edited:
ja det gick ju bättre idag när hojen gick som den skulle :)

tyvärr krascha jag sista varvet o det gjorde lite ont både kroppsligt och ekonomiskt.

Swedie skrev:
ja det gick ju bättre idag när hojen gick som den skulle :)

tyvärr krascha jag sista varvet o det gjorde lite ont både kroppsligt och ekonomiskt.

Ja det e nog alltid så...sista varvet tänker man, sen saftar man i backen :tungan

Eftersom den här tråden har blivit lite av en officiell åka i södertälje tråd så.

Vem kommer på söndag? jag åker snålskjuts på Yasha och släpar med mig Mikke som proffsig fotograf :tummenupp

Jag kommer å det utan snor i näsan å hög feber :tomten
Troru kan kaunta in SyberNilse åxå :fyllisar Han var så het på att åka i söndags så att min feber fanimej skämdes när det inte blev någe åka av.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back