Andrésen skrev:2633576Alla fotbolls spelare som spelar i en serie med undantag för korpen måste vara reggistrerade hos förbundet och den registreringsavgifften är en försäkring som betalar skador som uppkommer under utövandet. Är du inte reggistrerad får du inte spela, bara föra att slippa bekosta staten med "knäskador".
Lite OT men att fotbolls spelare kostar staten pengar vid skada är inte sant och därmed tycker jag det är fel att dra den paralellen.
Mvh Fredric
P.s funkar förövrigt likadant i Hockey D.s
Jag tävlar inte ens i korpnivå med min motorcykel, jag kör till och från jobbet och ren rekreationsåkning.
Ta innebandyspelare som sliter av korsband, volleybollspelare, handbollsspelare, bergsklättrare, skidåkare, snowboardåkare, skateboardåkare, cyklister eller vilka motionärer som helst som inte tävlar då, avkrävs dom rehabiliteringsförsäkringar???
Det handlar om huruvida man ska tvingas att teckna dyra försäkringar för att få utöva en hobby (helt utan tävlingsambitioner) som KAN innebära skador.
Jag bröt benet i somras när jag skulle pissa vid sidan av vägen och halkade i en slänt, ska jag tvingas försäkra mig för att få pissa?
(sex veckors sjukskrivning)
Jag betalar glatt mina tävlingslicenser för att få fullgott skydd NÄR JAG TÄVLAR (i annan motorsport) men motorcykelåkning är ren rekreation för mig.
Andra tycker om att promenera i skogen, eller cykla i skogen.
Last edited: