Nyteknik
Bannad
oFFkeFF skrev:Vad gäller kitgrejerna, så på hondan är det mest den tunnare kolvringen man får titta efter lite noggrannare.
Hela kolven inkl. ring har väl kortare livslängd än original?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oFFkeFF skrev:Vad gäller kitgrejerna, så på hondan är det mest den tunnare kolvringen man får titta efter lite noggrannare.
Nyteknik skrev:Hela kolven inkl. ring har väl kortare livslängd än original?
Chris Ash skrev:Jag lyfter på toppen av den enkla anledningen att man inte kan se ner genom tändstiftshålet. På Yamahan kunde man det och då nöjde jag mig med det mellan passen. Eftersom lyfta toppen är ett så förbannat enkelt ingrepp som inklusive allt tar ungefär 20 minuter på kvällen så gör jag det minst varje kväll ute på racen. Lyfta cylindern brukar jag göra samtidigt eftersom kitkolvarna som offkeff säger är jäkligt känsliga med ringarna. Fila upp spåret är ett måste och då brukar det gå bra, men efter alla mina haverier så har jag provat på hur det är att vara sorry. Jag är hellre safe.
Tror det är lite skillnaden mellan mig och Offkeff å ena sidan och dig å andra. Vi vet vad haverier innebär för själ och plånbok, du föredrar att som en struts stoppa huvudet i sanden istället eftersom det inte drabbat dig.
Edit: Riktat till Nypanik, glömde qouta
Nyteknik skrev:...Å andra sidan gick Stellan bet på att hitta reed ventilen som den felande länken och Pelle Träff skakade på huvudet och ryckte på axlarna när jag frågade vad han trodde orsakade beteendet som visade sig vara glappkontakt.
Som Watz hittade väl? Han är "rätt vass"Nyteknik skrev:Å andra sidan gick Stellan bet på att hitta reed ventilen som den felande länken och Pelle Träff skakade på huvudet och ryckte på axlarna när jag frågade vad han trodde orsakade beteendet som visade sig vara glappkontakt.
Torkel skrev:Som Watz hittade väl? Han är "rätt vass"på att skruva tvåtakt, byter säkert en vev i sömnen om det skulle behövas...
racerskalman skrev:Jag har aldrig utgett mig för att vara någon expert på tvåtaktare. Hade vi haft mer tid (och inte varit på väg ut till start 15 minuter senare) så kanske även jag hittat felet...

Nyteknik skrev:Det är just min poäng; det finns ganska mycket som kan orsaka driftstörningar och ibland räcker det inte ens att vara ganska duktig för att hitta och fixa fel.
oFFkeFF skrev:Ju duktigare man blir, ju snabbare hittar man felen.
Men det finns ingen poäng i att inte lära sig både felsöka och kontrollera sin hoj.
Edit: Nordgren är den som skruvar mest på banan, samtidigt är hans hoj alltid också i det närmaste perfekt, går som ett skott och kan fanken inte ens minnas att han haft ett motorproblem sen jag började köra ens.
Jo, lite smådetonationer, och en något mindre nupen kolv..
Nyteknik skrev:och flytta nålen upp och ner.
abstruse skrev:Går den inte sämre om du vänder på den?![]()
![]()
Nyteknik skrev:50.000 kr kostar detta kit till min Honda 250. Frågan är hur stor skillnaden blir och hur mycket känsligare motorn blir med kitet monterat. Kurvan är ju inte speciellt exakt. Någon med erfarenhet?
twinner skrev:köp en 1000cc istället,finns billigare än 50k
oscar skrev:Hmm... När man tittar på bilden i första inlägget så ser man VHM-toppar (om jag inte är helt ute o snurrar), men om man tex skulle få för sig att beställa från TSR World Wide så är det inte samma toppar på deras bild.
http://www.tsrworldwide.com/prod_php/prod_list.php?maingroup=RSs Kit&secondgroup= JHA250 2003
Hur ligger det till eg?
oscar skrev:Hmm... När man tittar på bilden i första inlägget så ser man VHM-toppar (om jag inte är helt ute o snurrar), men om man tex skulle få för sig att beställa från TSR World Wide så är det inte samma toppar på deras bild.
http://www.tsrworldwide.com/prod_php/prod_list.php?maingroup=RSs Kit&secondgroup= JHA250 2003
Hur ligger det till eg?
Nyteknik skrev:Det är inte VHM- utan JHA-toppar.
De var ju inte ett dugg sexiga!Nyteknik skrev:Det är inte VHM- utan JHA-toppar.

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |