Hoj-jäveln vägrade starta igår; hade kört några mil, tog en paus, sen vägrade den starta. El finns överallt där det ska, startmotarn snurrar fint, men.. ingen gnista på stiftet. Hade samma problem i höstas; bytte hela tändsystemet bit för bit (har ett extra..) mätte upp prylarna och hittade inget fel, men rättsom det var så började gnistra igen... Värsta sortens fel, har man nåt som "själv-läker" så är det ju bara att vänta på att det ska dyka upp nästa gång.
Hursom helst... Igår.. bytte CDI-boxen - gnista igen! Skulle då dubbelkolla och pluggade i den gamla igen, och då gnistrade det oxå. Skit!! Alltså sannolikt inget fel på CDI-box, eller..? Körde till jobbet idag, stannade och tankade på hemvägen, och så vägrar skiten igen. Nu hjälper det inte att plugga in annan CDI heller. Kollar man noga på stiftet så får jag EN (1) gnista varje gång jag flippar på startknappen.. Varför?? Nån som har en bra förklaring till detta? Det enda i tändningskretsen som jag inte bytt är pick-upen, har bara mätt den och det var inom specen. Fler bra ideer mottages tacksamt. Funderar annars på att trampa ned skiten i nån torvmosse.
Just det, hojen är en MZ Baghira, alltså utrustad med en femventilad Yamahastånka.
Hjälp!
/660
Hursom helst... Igår.. bytte CDI-boxen - gnista igen! Skulle då dubbelkolla och pluggade i den gamla igen, och då gnistrade det oxå. Skit!! Alltså sannolikt inget fel på CDI-box, eller..? Körde till jobbet idag, stannade och tankade på hemvägen, och så vägrar skiten igen. Nu hjälper det inte att plugga in annan CDI heller. Kollar man noga på stiftet så får jag EN (1) gnista varje gång jag flippar på startknappen.. Varför?? Nån som har en bra förklaring till detta? Det enda i tändningskretsen som jag inte bytt är pick-upen, har bara mätt den och det var inom specen. Fler bra ideer mottages tacksamt. Funderar annars på att trampa ned skiten i nån torvmosse.
Just det, hojen är en MZ Baghira, alltså utrustad med en femventilad Yamahastånka.
Hjälp!
/660
