Glidbult till bromsok, kostar flis

YES :tummenupp verkstäderna lever nog kvar då många inte orkar/kan mecka själv, men småbutikernas dagar tror jag faktiskt är räknade, och det rör mig inte det minsta :arsele

Jag är kluven, men håller med dig i sak.

När man kan utan problem få hem en tjohej xspirit, ny, med garantier, för under 4000, inkl. extra originalvisir och frakt - och jämför det med butikers utreade hyllvärmare a' 5995:- (exkl visir, och du får hämta själv, eller frakta...), ja - något är helt skruvat i alla fall.

Handlarna är illa ute, fler och fler handlar utomlands..

Perfekt...

Vi kan väl köpa allt på nätet så slipper ha mc butiker och verkstäder i Sverige...:tummenupp

Det är ingen fara för de seriösa butikerna och verkstäderna som gör bra jobb och hänger med i tiden. Men att t.ex. stödja näringen genom att betala 10 gånger högre pris än att beställa själv, eller få oljan bytt och ventilerna "justerade" för 5000+ kr är ingen bra lösning. Firmor som inte lever upp till marknadens krav får väl söka EU-bidrag eller något så att vi i Sverige inte behöver ta hela kostnaden själva :)

Det är ingen fara för de seriösa butikerna och verkstäderna som gör bra jobb och hänger med i tiden. Men att t.ex. stödja näringen genom att betala 10 gånger högre pris än att beställa själv, eller få oljan bytt och ventilerna "justerade" för 5000+ kr är ingen bra lösning. Firmor som inte lever upp till marknadens krav får väl söka EU-bidrag eller något så att vi i Sverige inte behöver ta hela kostnaden själva :)

Förvisso.
Men det är inte lätt att få ihop folks önskemål om att få allt gratis och ha en lön som är hög så man kan vaska var helg! (Hälla skumpa i avloppet på krogen)

Å fan!
Ja det finns sådana företag som jobbar på det viset.
Jag känner till ett i Uppsala tex...
Nehepp...

Han jag tänker på har Butiksförsäljning också....inte bara över nätet.
Set bästa av två världar du vet....

/KentW

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla