Jag jobbar i annan bransch, det är jobbigt att hålla hög kundservice utan att få dessa kostnader. Vår veckordrar för att just hjälpa kunder med reservdelar uppgår sällan till portofritt. Så de kostnader du nämner får vi hela tiden. Någon får ju hjälpa till att betala, annars är ju affären ingen affär utan välgörenhet, och inte fan räcker den till hyran.
Small Country, little people and long distance. Det blir dyrare!
I vissa situationer, förundras man ju över att delen går att köpa separat. Slipper köpa typ hela bromsoket!
Hur funkar det om en knapp på telefon går sönder, var köper man ny. Lika med digitalkameran, liten plastgrej som är sönder. Nej, det blir till att köpa ny!
De är svårt vara butik handlare i atraktivt industriområde, konkurera mot supereffektiva postorderfirmor.
Valet att handla ligger ju alltid på dig, kunden gör valet. Bestämmer servicegraden. Udda grejer som en glidpinne. Undrar om ens generalagenten har sådan på lager i Sverige. Hur många år kan de få ligga i lager i hyllan och samla damm.
Vara grinig på återförsäljaren, hur tänker ni?
Säljer en och annan reservdel till bil-rc hobbyn. Toyman