Glasstråden!

Dee_cati skrev:
PÅ LIDL har de 1-liters paket med jordgubb, hasselnöt och nån mer smak för bara 9.90:-. Riktigt lyxig, smakar som de dyra svenska glass-sorterna. Det i en strut :tummenupp

Deras jordgubbsglass är sagolikt god!! Massor av stora bitar med jordgubbar :fakta

...........................

Idag åt jag en ny glass: Vivana Hallon Light :tummenupp + resterna av dotterns Åhustopp.

Dumma tråd. Nu blev jag ju sugen på choklad & jordgubbsglassen (Carte dór light) som ligger i frysen. Man kanske ska smyga dit o smaka lite, nu när barnen sover... :rolleyes:

Bifogat

• p_pf1_logo_vivana_hallon_li.gif
    p_pf1_logo_vivana_hallon_li.gif
    7.1 KB · Visningar: 192
betsy skrev:
Såja lille vän, mjukstarta med en Nogger lakrits, inte alls tokig :tummenupp

Vad vore våren utan glass :va

88:an lakrisk är gooooodddd den med :) nästan som lakrispuck......

Men favvon är trotts allt GB sandwiths (tavas) eller Pärsonsplit :tummenupp :banana

vad hände med gbguld choklad? Lyckades finna en light version för några månader sen men vad hände med den vanliga? Bara choklad glass med små små choklad strimlor i. Det är fan den godaste glassen för hemmabruk.

Själv har man precis lassat i sig ett rejält lass med Texas Pecan-glass. så jefla gott så det är inte sant. Farligt bara...det går inte sluta förrän hela paketet är slut..men vad gör det! :hihi :tummenupp

/KaliZ

Ninjaboy skrev:
Ja, varför finns inte Ben & Jerrys överallt? :va De är ju bäst. Du menar nog Chocolate Chip & Cookie Dough, den är överlägsen all annan artärkloggande materia. :D

7684010058.gif
Den är det!! underbar :drool

Extra roligt att det är två hippies som grundade det och är miljadärer idag :hihi

Ninjaboy skrev:
Den nya Solero Peach & Yoghurt är riktigt bra. Tänk på att man kan köpa låda med GB Klassiker som innehåller fyra vardera av 88:an, Nogger, Sandwich, Igloo och Piggelin. Alla riktiga höjdare och det till det fina priset av 99:- vilket är mindre än halva priset. :)

17742_GBKlassikerldastor.gif

Annars är det snart dags till att dra till Sveriges finaste glasservering, Smultronstället i Söderköping, precis vid Göta kanal.

www.smultronstallet.se

Rekommenderas verkligen. :tummenupp

:tummenupp :tummenupp Japp den lådan är bra å ha hemma i frysen :) Gött gött i gött gött

Ninjaboy skrev:
Den nya Solero Peach & Yoghurt är riktigt bra. Tänk på att man kan köpa låda med GB Klassiker som innehåller fyra vardera av 88:an, Nogger, Sandwich, Igloo och Piggelin. Alla riktiga höjdare och det till det fina priset av 99:- vilket är mindre än halva priset. :)

17742_GBKlassikerldastor.gif

Annars är det snart dags till att dra till Sveriges finaste glasservering, Smultronstället i Söderköping, precis vid Göta kanal.

www.smultronstallet.se

Rekommenderas verkligen. :tummenupp

Jevvlar, nu blev man sugen.....

Chris Ash skrev:
Jevvlar, nu blev man sugen.....
När du skrev att Piggelin var bäst gick jag direkt till frysen och hämtade en för lite utvärdering och den var god kan jag säga men jag tycker Piggelin är bäst utomhus i gassande sol när man får skynda sig för att den inte ska rinna bort. Då är det som bäst. :)

zhapod skrev:
Glasses Bossbar
Bosses är också bra smak på men de kan ju inte slå Smultronställets kreationer, det är ju en glassrestaurang, Sveriges enda vad jag vet. Har Bosses öppnat förresten?

Jag jobbar åt GB-glass, filial Globen som direktsäljare. Kan väl ta några kort på min frys hemma så får ni sukta lite! :tungan

Kan väl säga att jag provat det mesta och det godaste glassen alla kategorier är BEN & JERRY´S utan tvekan. Snackar vi pinnglassar är Solero Peach & Youghurt godast hittills. Top Hat kommer v.18, får se hur den smakar.

Magnum Intense var en favorit också, men den säljs inte längre, tur att man har ett lager hemma :tungan

Bodoe skrev:
Jag jobbar åt GB-glass, filial Globen som direktsäljare. Kan väl ta några kort på min frys hemma så får ni sukta lite! :tungan

Kan väl säga att jag provat det mesta och det godaste glassen alla kategorier är BEN & JERRY´S utan tvekan.
En sann glasskännare har talat :tummenupp

Guldpuck & TopHat var bäst! Annars är Cornetto en favorit. Godast är visserligen Lejonet och Björnen´s glass, de har ju riktiga frukter och sånt i.

Bodoe skrev:
Kan du inte fixa tillbaka Lakritspucken? Hur f-n kunde ni ta bort den? :mad:

:tungan

Bodoe skrev:
Kan väl säga att jag provat det mesta och det godaste glassen alla kategorier är BEN & JERRY´S utan tvekan.
Av massproducerad glass är Ben & Jerrys bäst men jag föreslår ett besök till en italiensk gelateria eller varför inte till Bosses glassbar i Linköping för att se hur gott det kan bli. :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt